La xarxa del Vallès de FGC (línies S1, S2, S5, S55, L6, L7) està començant a mostrar símptomes de saturació i de falta de capacitat molt difícils de resoldre sense grans intervencions que costarien milions d'euros.
Per exemple:
A) la quantitat de persones que s'acumulen cada matí a l'andana direcció Sarrià de l'estació de Provença, que fins i tot fora de les hores punta està bastant carregada.
B) els cisallaments constants i la falta de capacitat de l'estació de Plaça Catalunya.
C) els problemes de capacitat del pas inferior de l'estació de Sant Cugat, que comença a estar massa carregat de persones fins i tot en hora vall.
D) els efectes secundaris lligats al perllongament de Terrassa-Nacions Unides, que han causat que només un dia després d'ampliar-hi freqüències hi hagi hagut problemes de saturació a l'estació de Rubí que han obligat a limitar un tren fins a Terrassa-Rambla enlloc de Terrassa-Nacions Unides per les queixes dels passatgers de Rubí, i que han portat a FGC a considerar la supressió de la via 0 de Rubí per aglomeracions de passatgers.
E) els efectes secundaris lligats al proper perllongament a Sabadell-Nord i Ca N'Oriac, que probablement tinguin efectes no desitjats de saturació encara més greus que els de Terrassa.
F) l'escassa eficàcia del servei de Rodalies Renfe a Sant Cugat i Rubí, que fa que molta gent no es plantegi fer-lo servir, quan millor explotat, podria ser un "desembussador" raonablement eficaç de FGC, especialment si es construís l'intercanviador d'Hospital General.
G) els efectes secundaris (possiblement no desitjats) que podria tenir la construcció d'un segon intercanviador Renfe-FGC a Sant Cugat (a Volpelleres, substituïnt l'actual estació de Renfe de Sant Cugat).
H) els efectes secundaris que podria tenir a FGC la renovació de les estacions de Rodalies de la línia R4 entre Terrassa i Manresa, que actualment són dissuassòries per molts passatgers degut al seu estat deplorable, però que si es renovéssin (cosa que s'està començant a fer), podrien aportar encara més passatgers cap a FGC via Terrassa-Estació del Nord i Sabadell-Nord.
I) els efectes de l'arribada a l'estació de Sarrià de la L9/L10 sobre el nombre de passatgers de FGC.
j) els efectes a la L6 i la L7 de la retallada de serveis lligada a l'augment de freqüències cap a Sabadell i Terrassa.
Opineu!!
