Amb el criteri dels arquitectes, que no volen cedir a fer la seva obra original per una de més "barata". Fa un parell de mesos que va sortir als diaris.Guigui ha escrit:Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 21:04
Entrada Autor: Miquel » Dimecres 09/12/2015 17:42
Amb el criteri dels arquitectes, que no volen cedir a fer la seva obra original per una de més "barata". Fa un parell de mesos que va sortir als diaris.Guigui ha escrit:Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?
Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 10/12/2015 11:13
Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 05/04/2016 0:15
Entrada Autor: metring » Dimarts 07/06/2016 17:18
Entrada Autor: metring » Dimarts 07/06/2016 21:01
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/06/2016 12:40
Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 13:53
Entrada Autor: davroca5 » Divendres 10/06/2016 14:08
Entrada Autor: Miquel » Divendres 10/06/2016 16:41
Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 16:50
No seria el primer cop. A no tanta distancia tenim l'estació subterrània de Barcelona-Vilanova, mai acabada i incendiada fa poc temps. Almenys, ara hi hauria justificació al fet, no com aleshores...davroca5 ha escrit:Fer-se enrere? Ara que tenim mitja estació feta? No, de cap manera. El que s'ha de fer és apostar per ella i acabar-la d'una vegada, que amb la brometa portem ja sis anys d'obres.
L'estació natural, històrica i d'elevada capacitat pels trens procedents del nord és l'Estació de França. Sants és un baixador. El que cal és una estació principal per trens del sud, en tot cas. No implica res de positiu ni de negatiu que l'estació sigui antiga o no. Estic d'acord amb el fet de que cal millorar la connexió amb el metro, però això és un altre tema.davroca5 ha escrit:I si, jo considero que és realment important perquè ha de ser l'estació principal dels trens que arriben del nord. Sants, ara mateix, és un autèntic desastre per la falta més que evident de capacitat de vies i d'espai físic al vestíbul, a més que l'estació en si és antiga i que va néixer petita des d'un principi (incloent la connexió amb el metro).
No n'estic gens d'acord. El que provocarà aquesta estació, després del que hem vist en multiples casos, és una terrible especulació immobiliària que, lluny d'unificar els barris, provocarà que bona part dels seus habitants fugin d'ells. Realment desitgem això en la delicada situació social actual? Jo no.davroca5 ha escrit:A més, que l'estació de La Sagrera ha de servir per cohesionar i unir els barris dels voltants que han viscut durant anys amb una estació de mercaderies abandonada.
Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 10/06/2016 18:55
Fer-hi un parc també ho provocarà, és més, qualsevol cosa que es faci per millorar la zona farà pujar el preu de la vivenda. Si aquest és l'argument per no construir l'estació...Ganz ha escrit: No n'estic gens d'acord. El que provocarà aquesta estació, després del que hem vist en multiples casos, és una terrible especulació immobiliària que, lluny d'unificar els barris, provocarà que bona part dels seus habitants fugin d'ells. Realment desitgem això en la delicada situació social actual? Jo no.
Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 19:25
De construïr un parc a un centre important de negocis hi ha una diferència abismal pel que fa a la requalificació del terreny, això crec que és prou clar. Com bé ha exposat en Miquel, no cal fer collonades de nous rics com està previst.bigcoaster ha escrit:Fer-hi un parc també ho provocarà, és més, qualsevol cosa que es faci per millorar la zona farà pujar el preu de la vivenda. Si aquest és l'argument per no construir l'estació...
Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 10/06/2016 19:47
Yo creo que ya no sale a cuenta usar EdF para alta velocidad. Entre La Sagrera y Sants habrá bastantes vías, y acondicionar accesos sería un desmadre monumental. EdF se tendría que aprovechar mejor para los trenes convencionales, ya lo he dicho muchas veces, usarla para hacer terminar regionales del sur y del norte, hacer cruce de La Torrassa manteniendo enlace desde línea de Vilanova hacia túnel Aragó, y cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels, de forma que podría haber trenes rápidos que partan de EdF y enfilen las vías rápidas hasta Castelldefels, igual que los regionales, donde otros servicios locales tienen su término y la línea ya va menos llena.Ganz ha escrit: No sé per què oblideu l'Estació de França... jo no hi insistiré més, però em sembla una insensatesa desaprofitar una infraestructura tan important de la ciutat (que realitza molt bé la seva funció de baixador) per una estació passant com serà Sagrera, la nova Sants... i deixant-nos una millonada i generant multiples problemes pel camí.
Entrada Autor: uriol108 » Divendres 10/06/2016 21:11
Entrada Autor: wefer » Divendres 10/06/2016 23:53
Com totes les obres de Foment que es van quedar a mig fer per la crisi, estan abandonades i fa temps que no hi veig treballar ningú. Ni crec que hi treballi ningú en molt i molt temps, malgrat les promeses de represa que fan els polítics dos o tres cops l'any. Són obres inassumibles i tenint en compte que l'economia real no millora ni millorarà a la curta sinó més aviat al contrari (no us creieu el que diuen els polítics), les obres quedaran abandonades encara forces anys més.uriol108 ha escrit:Cada cop que hi passo pel costat amb el tren ho veig més abandonat les obres de la Sagrera, amb zones inundades d'aigua
Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 10/06/2016 23:55
Sí, perquè l'òxid només és superficial, en cap cas afecta a l'estructura i nucli de la barra de ferro. Quan es tornin a engegar les obres, amb un raspall especial per ferro (com un "nanas" de fregar plats), es treu l'òxid superficial, i el ferro recupera la seva tonalitat. La qüestió és que el ferro no es faci malbé, ni es podreixi, mentre això no succeeixi, es pot encofrar tranquil·lament.uriol108 ha escrit:Cada cop que hi passo pel costat amb el tren ho veig més abandonat les obres de la Sagrera, amb zones inundades d'aigua, i les varilles de ferro per fer les columnes exposades i rovellades... (es poden fer servir varilles de ferro oxidat per fer columnes encofrades amb ciment ?)
Entrada Autor: Ganz » Dissabte 11/06/2016 1:15
La idea que expone me parece positiva y muy buena. Es cierto que ya la había nombrado usted.Don Ramón ha escrit:Yo creo que ya no sale a cuenta usar EdF para alta velocidad. Entre La Sagrera y Sants habrá bastantes vías, y acondicionar accesos sería un desmadre monumental. EdF se tendría que aprovechar mejor para los trenes convencionales, ya lo he dicho muchas veces, usarla para hacer terminar regionales del sur y del norte, hacer cruce de La Torrassa manteniendo enlace desde línea de Vilanova hacia túnel Aragó, y cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels, de forma que podría haber trenes rápidos que partan de EdF y enfilen las vías rápidas hasta Castelldefels, igual que los regionales, donde otros servicios locales tienen su término y la línea ya va menos llena.Ganz ha escrit: No sé per què oblideu l'Estació de França... jo no hi insistiré més, però em sembla una insensatesa desaprofitar una infraestructura tan important de la ciutat (que realitza molt bé la seva funció de baixador) per una estació passant com serà Sagrera, la nova Sants... i deixant-nos una millonada i generant multiples problemes pel camí.
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 11/06/2016 9:23
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”