Ostres, això es fa manualment encara?Miquel ha escrit:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.

Hora i data actual: 15 set. 2025, 10:30
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 15 juny 2016, 10:38
Ostres, això es fa manualment encara?Miquel ha escrit:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Entrada Autor: Renfe445 » 15 juny 2016, 12:50
Entrada Autor: Miquel » 15 juny 2016, 14:11
A les sèries 2000, 2100, 3000 i 4000, sí. És el motorista el que indica el costat al passatge, i després dona el permís.Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, això es fa manualment encara?Miquel ha escrit:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Entrada Autor: Guigui » 15 juny 2016, 14:33
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Entrada Autor: Miquel » 15 juny 2016, 14:40
Sense defensar a ningú, però el treballador és el que determina que cumplir estrictamentGuigui ha escrit:Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 15 juny 2016, 14:44
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Entrada Autor: victorcasta » 15 juny 2016, 15:01
Entrada Autor: Miquel » 15 juny 2016, 15:30
És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.Fran-Ikarus ha escrit:Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.victorcasta ha escrit:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
Entrada Autor: victorcasta » 15 juny 2016, 18:00
Entrada Autor: Miquel » 16 oct. 2016, 20:18
Entrada Autor: Miquel » 03 des. 2016, 16:42
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 20 des. 2016, 15:02
Entrada Autor: Miquel » 20 des. 2016, 15:14
Vaja, ja n'han desgraciat una altreFran-Ikarus ha escrit:El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Entrada Autor: wefer » 21 des. 2016, 11:11
Entrada Autor: Guigui » 21 des. 2016, 21:13
Entrada Autor: Adolescent barceloní » 22 des. 2016, 21:55
Entrada Autor: Renfe445 » 22 des. 2016, 23:53
El Llop tiene una foto de un 2000 en la vía desviada de Vilapicina.Adolescent barceloní ha escrit:Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5
Torna a “Material rodant ferroviari”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025