Com millorar la R8?
- wefer
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Tal com dieu, la línia actual no té cap mena de sentit tal com està plantejada, i alguns ja ho vam dir des del primer dia.
El que caldria fer, i que molts ja heu comentat, seria:
Però clar, per fer tot això cal que es posin d'acord Generalitat i Govern Central, i que Fomento inverteixi a la seva línia, és a dir una absoluta utopia tal i com funciona aquest país.
El que caldria fer, i que molts ja heu comentat, seria:
- Allargar la línia pels extrems, per exemple Sant Celoni-Vilafranca del Penedès.
- Fer els intercanviadors de Volpalleres (S2), Hospital General (S1) i Santa Perpètua de la Mogoda (R3). Es tracta de fer intercanviadors directes, on passar d'una línia a l'altra sigui pujar o baixar unes escales i prou.
- Posar trens cada 20 minuts, si cal fent-los més curts.
- Quadrar els horaris amb la resta de línies.
Però clar, per fer tot això cal que es posin d'acord Generalitat i Govern Central, i que Fomento inverteixi a la seva línia, és a dir una absoluta utopia tal i com funciona aquest país.
Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanías? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
Sí, necesita más trenes. Los horarios son ridículos y prácticamente no hay ningún R2, son todo R11.Renfe445 ha escrit:Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanías? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Per això es pot allargar 1 de cada 3 trens que finalitzen a Sant Celoni fins a Maçanet.fgc113 ha escrit:Sí, necesita más trenes. Los horarios son ridículos y prácticamente no hay ningún R2, son todo R11.Renfe445 ha escrit:Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanías? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
- robertotlh
- N7
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Jo havia pensat el mateix, caldria plantejar una R8 enllaçada amb la RT2 i explotada conjuntament. El recorregut sencer seria l'hospitalet de l infant-Maçanet. I els trens que no fessin el recorregut complet farien Granollers - l'Arboç (pel tema de la falta d estacionament a Vilafranca).
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- Carlos González
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Jo pensava en que la R8 pogués fer Vilanova i la Geltrú-Mataró, donaria connexió al Garraf-Penedès-Vallès-Maresme
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
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- Ecomobisostrans
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La R8 a Maçanet i que els de Portbou/Cerbère vagin directes BCN-Maçanet, (i a partir de Maçanet que vagin semidirectes i les paradetes les facin els de Figueres, però això ja es un altre tema).
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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Yo creo que R8 Sant Vicenç de Calders - Maçanet Massanes sin pasar por Barcelona, y sin parciales, creo que estaría bien, para dar más trenes a las secciones que van de Sant Vicenç de Calders a Vilafranca del Penedès y de Sant Celoni a Maçanet/Massanes.
Y hay abrir los apeaderos de Baricentro y Santa Perpètua/Can Folguera!! Creo que si se abre el apeadero de Baricentro el servicio R8 sería un exitazo.
Y hay abrir los apeaderos de Baricentro y Santa Perpètua/Can Folguera!! Creo que si se abre el apeadero de Baricentro el servicio R8 sería un exitazo.
Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
Bueno, se puede hacer R8 L'Arboç - Maçanet/Massanes también, supongo, se saturaría la estación de Sant Vicenç de Calders si se termina la R8 allí?ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
Al fil general de propostes haviem parlat fa un temps d'allargar els extrems de la R8, però no com a rodalies, sinó com a REX/MD. Reus-Martorell (parades importants) + R8 + Granollers-Girona (parades importants).
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Supongo que no habría excesivo problema en que ocupen las vías de los RT2 que allí acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
No coincidirían nunca, algunos R8 se quedarían en l'Arboç y otros continuarían a hospitalet de l Infant como RT2, serían el mismo tren, por eso hablaba de explotación conjunta como si fuera una única línea.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habría excesivo problema en que ocupen las vías de los RT2 que allí acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
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Les vies de l'Arboç diria que són suficientment llargues com per a permetre posar un senyal de Parada absoluta mòbil enmig de l'andana que faci que es puguin estacionar dos trens diferents en una mateixa via.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habría excesivo problema en que ocupen las vías de los RT2 que allí acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Voldràs dir 447 en simple, oi? Una doble de 447 té més capacitat que una 465.Renfe451 ha escrit: De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
En el mundo ferroviario existe la separacion de andenes por sectores, tan facil como señalizar que el Tren de la R8 se estaciona en el sector A y el de RT se estaciona en el sector B.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habría excesivo problema en que ocupen las vías de los RT2 que allí acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
Creo que en Lleida lo siguen usando para algunos trenes y en Sants no se ahora pero antes si estaba todo rotulado por sectores.
Yo creo que mejor no alargar los trenes de Hospitalet de l'Infant a Maçanet Massanes, creo que funcionaria mejor separar servicios y el que deba continuar viaje realize transbordo.
Actualmente para ir a l'Arboç desde Tarragona u otra estacion de RT puedes usar un Regional que este tipificado como RT y hacer transbordo en Sant Viçens de Calders (tambien vale para ir al Vendrell) vamos que el tema transbordo hoy en dia ya se realiza.
Saludos.
-
- N6
- Entrades: 183
En primer lugar, las Rodalies de Tarragona son un auténtico desastre. Los trenes van vacíos, y lo único que hacen es saturar más de lo que ya está la circulación, por lo que de momento yo las suprimiría. No tiene ningún sentido enlazar las Rodalies de Tarragona con las de Girona, en todo caso sí tendría sentido un tren de media distancia entre ambas áreas que parara en algunas estaciones de Rodalies y sin entrar en Barcelona (p.ej. L'Arboç, Vilafranca, Martorell...).Renfe451 ha escrit:Supongo que no habría excesivo problema en que ocupen las vías de los RT2 que allí acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
De momento, la línea R8 se podría cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrían recuperar los 465.
De todas formas, hasta que no esté terminada la variante entre Vila-Seca y Vandellós no veo posible esta solución. Será cuando entre en funcionamiento que el transporte ferroviario necesitaría hacer una profunda restructuración (tipo unión Tarragona-Girona pasando por la R8, o también MD entre Tortosa y Figueres vía Barcelona).
Més que propi per a la R8, crec que es tracta de com millorar Rodalies a Sant Cugat i Rubí...metring ha escrit:Fem un fil propi per a la R8 a propostes?
Ja he dit unes quantes vegades que crec que la millor solució, i per a la que no caldria gastar-se massa diners, però seria ben efectiva, és un increment de freqüències, la manera més senzilla d'aconseguir-lo és perllongant els R1 que tenen origen/final a Molins de Rei fins a Cerdanyola-Universitat, fent-los continuar des d'allà fins a Sant Andreu Arenal prenent el recorregut (i els trens) de la R7.
El problema més greu és la falta de comunicació directa entre Sant Cugat i Rubí amb la zona de Sant Andreu/Nou Barris/Montcada/Cerdanyola per un cantó, i per l'altre amb la riba esquerra del Llobregat (Molins/Sant Feliu/Sant Joan Despí/Cornellà/L'Hospitalet/Sants.
Perllongar els R8 més enllà de Granollers o de Martorell és una cosa que no li trobo massa sentit, ja que els transbordaments actuals des de Vilafranca o Sant Celoni són acceptables, i no hi ha milers de persones que els facin, la qual cosa indica que no es poden esperar gaires passatgers més.
A més, entre Granollers-Centre, Montmeló i Mollet-Sant Fost per una banda, i Sant Cugat, Rubí, Castellbisbal i Martorell per l'altra, amb una freqüència d'un tren per hora, que considero suficient per un servei que no passa per Barcelona, tampoc no es mouen quantitats industrials de passatgers...
Ni se'n mourien obrint Santa Perpètua (R8).
I tampoc es mourien gaires passatgers traslladant les estacions a Volpelleres i Hospital General sense augmentar les freqüències respecte al que ja hi ha ara.
Personalment, tinc els meus dubtes que trasladar-les sigui necessari, crec que construir Hospital General i mantenir les actuals estacions de Renfe de Sant Cugat i Rubí on són ara seria la millor solució.
La Generalitat s'ho hauria de fer mirar, amb Rodalies a Sant Cugat i Rubí, però ben pensat, si no ho fa, és perquè suposo que són diners que deixaria de recaptar el túnel de Vallvidrera (Abertis? Hooolaaa...

L'actual configuració de vias fà impossible fer un Mataró Vilanova i la Geltrú, i més si ho fà de tornada, tot i que abans es feia un Mataró Aeroport abans de l'AVECarlos González ha escrit:Jo pensava en que la R8 pogués fer Vilanova i la Geltrú-Mataró, donaria connexió al Garraf-Penedès-Vallès-Maresme