Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri ha escrit:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
VigiPirate i equivalents costat espanyol?Sagrerenc ha escrit:Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri ha escrit:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
A mi m'han demanat els papers a Portbou/Cerbère un munt de cops (per part de policies de tots dos països), a Latour de Carol (a Puigcerdà que jo recordi, mai), i a Urdos (a Canfranc mai). Al TGV/AVE... em sembla que no.
En canvi, en tot el tram entre Sant Sebastià i Baiona, mai m'ha demanat res ningú...
A mi a l'entrar a Cerbere i al Sortir sempre m'han demanat la documentacio els gendarmes, a port bou i a la tor de querol mai.437.001 ha escrit:VigiPirate i equivalents costat espanyol?Sagrerenc ha escrit:Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri ha escrit:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
A mi m'han demanat els papers a Portbou/Cerbère un munt de cops (per part de policies de tots dos països), a Latour de Carol (a Puigcerdà que jo recordi, mai), i a Urdos (a Canfranc mai). Al TGV/AVE... em sembla que no.
En canvi, en tot el tram entre Sant Sebastià i Baiona, mai m'ha demanat res ningú...
Salutacions.
A mí a totes dues, però bastants més cops a Portbou que a Cerbère...ortegote ha escrit:A mi a l'entrar a Cerbere i al Sortir sempre m'han demanat la documentacio els gendarmes, a port bou i a la tor de querol mai.
Salutacions.
Ah, i també en ple tren entre Cerbère i Perpinyà, o entre Figueres-Vilafant i Perpinyà.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El Punt Avui, 22 de febrer de 2017 ha escrit: Renfe i SNCF planten els seus usuaris a Cervera i Portbou
Els usuaris del tren convencional de la costa es tornaran a mobilitzar dissabte als dos pobles fronterers per denunciar l'absència de coordinació entre els trens de cada banda de la frontera
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Jo Pregunto
Qui es el que no té interès a que funcioni aquests enllaços?, RENFE envia 7 serveis a Cerbere del qualun es inutil i la SNCF 5 a Portbou y mal coordinats, a Portbou arriben uns 15 trens entre Regionals, MD i Rodalies (RG1), dels quals 7 arriben a Cerbere la Marenda.
Conclusió;
Sigui qui sigui no tenen interes en fomentar l'us Transport Public a nivell Internacional encara que siguin amb enllaços minimament coordinats, una cosa que passa amb L'Alta Velocitat a Marsella, Toulose de Lleguadoc que estan pensats perquè vinguin els Francesos però no els Espanyols per anar i tornar el mateix dia
Qui es el que no té interès a que funcioni aquests enllaços?, RENFE envia 7 serveis a Cerbere del qualun es inutil i la SNCF 5 a Portbou y mal coordinats, a Portbou arriben uns 15 trens entre Regionals, MD i Rodalies (RG1), dels quals 7 arriben a Cerbere la Marenda.
Conclusió;
Sigui qui sigui no tenen interes en fomentar l'us Transport Public a nivell Internacional encara que siguin amb enllaços minimament coordinats, una cosa que passa amb L'Alta Velocitat a Marsella, Toulose de Lleguadoc que estan pensats perquè vinguin els Francesos però no els Espanyols per anar i tornar el mateix dia
Segons s'ha pogut saber a través del Pla Rodalies 2020-2030 un dels projectes és la implantació de l'ample estàndard al tram Figueres - Portbou.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 28 d'octubre de 2024 ha escrit: El Congrés demana l’ample europeu al tram fronterer
Una moció de Junts proposava impulsar la xarxa ferroviària des de Vilamalla a Portbou
Redacció
Portbou 28 D’OCT. 2024 6:30
El Congrés ha aprovat una moció per dotar el corredor entre Vilamalla i Portbou de l’ample europeu perquè el túnel del Pertús tingui més resiliència. Amb l’ample europeu es potencia Portbou com a nus de serveis ferroviaris. La moció va ser presentada per Junts i es va aprovar amb 174 vots a favor, tot i l’abstenció del PSOE.
El diputat Isidre Gavín va exposar la moció que instava el govern espanyol a convertir aquesta via en una infraestructura d’alta capacitat, eficient, connectada i segregada del servei de Rodalies.
Els diputats gironins Marta Madrenas i Josep Maria Cervera van remarcar durant l’exposició que el compromís inclòs en el text és dotar el corredor entre Vilamalla i Portbou de l’ample europeu. «L’objectiu és dotar el túnel del Pertús de més resiliència i separar el trànsit de passatgers del de mercaderies», va destacar Cervera.
A més, es remarca la importància que suposa el corredor amb l’ample europeu per a Portbou que es converteix en un nus de serveis ferroviaris.
Actualment, pel Corredor Mediterrani circulen 390.000 tones de mercaderies diàries, però la manca d’inversió i planificació ha provocat que aquesta infraestructura clau no estigui preparada per donar resposta a les necessitats reals del territori, exposaven des de Junts.
Mentrestant, altres projectes, com el Corredor Central, reben finançament malgrat moure volums molt inferiors de mercaderies la qual cosa deixa l’estat espanyol a la cua d’Europa en transport ferroviari de mercaderies. «Només el 5% de les mercaderies es transporten per via ferroviària a l’estat espanyol, mentre que la mitjana europea és del 18%», constaten. Això també afecta el sistema ferroviari de passatgers, que pateix incidències constants a causa de la congestió i el mal estat de les infraestructures.
La moció incloïa altres propostes com dissenyar el Corredor Mediterrani amb prioritat per a les mercaderies; o demanar l’estat francès que avanci en els terminis d’execució de la millora del tram Montpeller-Perpinyà d’acord amb les resolucions del Parlament Europeu i la Unió Europea.
Reposició del Tramvia Blau.