Retolació estacions FGC
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Retolació estacions FGC
El tema tractava sobre la retolació (tipologia dels rètols). Tots els últims missatges crec que són més aviat propis d'aquest altre tema:
https://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=11162
https://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=11162
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Així ho he fet! Els darrers missatges són més adients a l'enllaç que has afegit i ja estan moguts.Fran-Ikarus ha escrit:El tema tractava sobre la retolació (tipologia dels rètols). Tots els últims missatges crec que són més aviat propis d'aquest altre tema:
https://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=11162
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ara Gornal i Sant Josep s'han pujat al carro per el rombe.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ara Sant Boi té els cartells del rombre...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
- N5
- Entrades: 91
Crec que el feber passat en 122-042-132 va apuntar que cap el 1944 es van canviar els lleteros d'estació a les línies de FSB i Ferrocarriles de Catalunya pels romboidals. Alhora també tinc observat que es van posar al metro Transversal (avui L1), però no en canvi al Gran Metro (avui L3). Més tard, quan ja era TMB van continuar amb els lleteros romboidals fins a la proximitat dels Jocs del 92, que es va canviar tot amb la sinalèctica actual.
Jo voldria preguntar -si algu del fil ho sap- per quina ordre de quina autoritat es va imposar aquest canvi a aquelles companyies privades, en efecte cap a aquell temps entre 1941 i 1944. Hom diria que es pretenia unificar a l'estètica del metro de Madrid i que encara continua. El que em sorpren és que ara FGC segueixi amb aquesta sinalèctica carrinclona (pel meu gust) quan en tenia una d'un caire més actual (a la línia del Llobregat).
On es podria trobar aquesta dada històrica curiosa? A les Memòries de les companyies? (que no sé on trobar-les)
Jo voldria preguntar -si algu del fil ho sap- per quina ordre de quina autoritat es va imposar aquest canvi a aquelles companyies privades, en efecte cap a aquell temps entre 1941 i 1944. Hom diria que es pretenia unificar a l'estètica del metro de Madrid i que encara continua. El que em sorpren és que ara FGC segueixi amb aquesta sinalèctica carrinclona (pel meu gust) quan en tenia una d'un caire més actual (a la línia del Llobregat).
On es podria trobar aquesta dada històrica curiosa? A les Memòries de les companyies? (que no sé on trobar-les)
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
P8ienso que todo era por cuestiones políticas. ¿Por qué esta compañía lo hizo y aquella no? Sencillamente porque estos eran amigos del político de turno y aquellos de otro, y quien mandaba era éste.U-bahn de BCN ha escrit:Crec que el feber passat en 122-042-132 va apuntar que cap el 1944 es van canviar els lleteros d'estació a les línies de FSB i Ferrocarriles de Catalunya pels romboidals. Alhora també tinc observat que es van posar al metro Transversal (avui L1), però no en canvi al Gran Metro (avui L3). Més tard, quan ja era TMB van continuar amb els lleteros romboidals fins a la proximitat dels Jocs del 92, que es va canviar tot amb la sinalèctica actual.
Jo voldria preguntar -si algu del fil ho sap- per quina ordre de quina autoritat es va imposar aquest canvi a aquelles companyies privades, en efecte cap a aquell temps entre 1941 i 1944. Hom diria que es pretenia unificar a l'estètica del metro de Madrid i que encara continua. El que em sorpren és que ara FGC segueixi amb aquesta sinalèctica carrinclona (pel meu gust) quan en tenia una d'un caire més actual (a la línia del Llobregat).
On es podria trobar aquesta dada històrica curiosa? A les Memòries de les companyies? (que no sé on trobar-les)
Por qué se está haciendo ahora en FGC ésto? La respuesta exacta no la sé, pero la teoría de 122 la había oído, y recientemente escuché campanas acerca de que algunos independentistas de Catalunya hablan de que ese símbolo era originario de Barcelona y no de Madrid y que por eso quieren recuperarlo.
Respecto al Metro de Barcelona, en TMB sigue apareciendo el rombito con la M en medio, aunque en las estaciones no salga. No sé si esto podría responder a la gran pregunta.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Los rombos en Llobregat Anoia se cambian porque lo pidieron los propios agentes de estación de FGC en esa línea, que pidieron los rombos para dar una personalidad que los carteles que había no la daban.
Aqui discrepo la LL-A si tiene identidad es por ese tipo de letra en la carteleria, todos los habitantes de la zona reconocemos esas letras y son parte de nuestra identidad y os aseguro que los niños han aprendido los nombres de los Pueblos con esos carteles y ese tipo de letra.victorcasta ha escrit:Los rombos en Llobregat Anoia se cambian porque lo pidieron los propios agentes de estación de FGC en esa línea, que pidieron los rombos para dar una personalidad que los carteles que había no la daban.
Supongo que es para unificar y aqui siempre va a ganar la B-V que es la niña mimada de FGC, solo basta pasaros a visitar el canal oficial de Youtube de FGC y vereis los videos destinados a la B-V y a la LL-A.
Que conste que FGC ha invertido en la LL-A se han mejorado estaciones y mas frecuencias asi como duplicaciones de via, en ese sentido no podemos criticar a FGC.
Sobre cuestiones politicas e indepenencia es curioso ya que a la que se la llama "Catalanes" es a la LL-A y "Ferrocatas" a la B-V nombre que me parece un poco ofensivo pero esa es mi opinion personal, pero como digo la B-V tiene mucho mas pasaje que la LL-A y eso se tiene que notar, ya que el ritmo de inversiones ha sido mayor en la B-V y lo seguira siendo.
Para terminar dire que en la LL-A tenemos trenes dobles de 6 coches y en la B-V no hay manera de aumentar el numero de coches por Tren que solo es de 4, hala ya soy feliz

Saludos.
-
- N5
- Entrades: 112
Molí Nou també te els rombes. Amb això, la única estació de la L8 que no té la nova cartelleria es Europa | Fira. Algú sap exactament que es farà amb aquesta estació? Perquè aquesta és una estació peculiar, ja que el nom de l'estació està inscrit a les parets.
P.D. Hi ha gent que exagera quant diu que no es poden llegir bé els noms. No he tingut cap problema en llegir el "Ciutat Cooperativa" (Tot i que era de nit)
P.P.D. A Sant Boi han sigut tan cutres que a les vidrieres que hi ha al centre de les andanes. En comptes de posar el cartell, han enganxat un pòster del rombe amb el nom
P.D. Hi ha gent que exagera quant diu que no es poden llegir bé els noms. No he tingut cap problema en llegir el "Ciutat Cooperativa" (Tot i que era de nit)
P.P.D. A Sant Boi han sigut tan cutres que a les vidrieres que hi ha al centre de les andanes. En comptes de posar el cartell, han enganxat un pòster del rombe amb el nom

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Potser faràn... i dic això com una suposició que tinc, com una enganxina negre per tapar els noms en algunes part de l'estació... i en una de les altres part on s'ubica el nom, posarien el rombe d'Europa | FiraAdrià Grande ha escrit:Molí Nou també te els rombes. Amb això, la única estació de la L8 que no té la nova cartelleria es Europa | Fira. Algú sap exactament que es farà amb aquesta estació? Perquè aquesta és una estació peculiar, ja que el nom de l'estació està inscrit a les parets.
La veritat, jo tampóc... Si que he d'admetre que em sembla estrany que ara els cartells arribin a tenir l'estètica del B-V... però tampóc he tingut problemes en llegir "La Campana" o "Av. Carrilet"Adrià Grande ha escrit: P.D. Hi ha gent que exagera quant diu que no es poden llegir bé els noms. No he tingut cap problema en llegir el "Ciutat Cooperativa" (Tot i que era de nit)
Abans estàven també els anteriors rètols enganxats a les vidrieres d'aquesta forma...Adrià Grande ha escrit:P.P.D. A Sant Boi han sigut tan cutres que a les vidrieres que hi ha al centre de les andanes. En comptes de posar el cartell, han enganxat un pòster del rombe amb el nom



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://www.facebook.com/MobilitatAMB/p ... =3&theater
M'ha fet gràcia aquesta publicació d'AMB que fins i tot podria ser creíble, la imatge de la publicació mostra una edició d'una estació qualsevol del Barcelona-Vallès, però el cartell del rombe posa "Sant Vicenç dels Horts"
M'ha fet gràcia aquesta publicació d'AMB que fins i tot podria ser creíble, la imatge de la publicació mostra una edició d'una estació qualsevol del Barcelona-Vallès, però el cartell del rombe posa "Sant Vicenç dels Horts"

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Ostres!! Justament anava a preguntar si ja s'havien canviat!!
Llavors tenim la nova senyalèctica romboidal entre Pl. Espanya i Molí Nou (tram L8) a excepció d'Europa|Fira. Oii??

Llavors tenim la nova senyalèctica romboidal entre Pl. Espanya i Molí Nou (tram L8) a excepció d'Europa|Fira. Oii??

Salvem l'Estació de França!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No, encara no l'han canviada... no veus que aquest tren és la nova sèrie de trens que té el Barcelona-Vallès???m.h.t. ha escrit:Ostres!! Justament anava a preguntar si ja s'havien canviat!!![]()
Exactament... o bé també faran tal senyalització a Europa | Fira o la deixaran així... victorcasa, desmenteix-ho o confirma-ho.m.h.t. ha escrit:Llavors tenim la nova senyalèctica romboidal entre Pl. Espanya i Molí Nou (tram L8) a excepció d'Europa|Fira. Oii??
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La intenció és canviar-ho a totes les estacions de Llobregat Anoia. Europa Fira tenia una cartelleria peculiar i desconec com aplicaran el rombe en aquesta estació. Potser no ho han fet encara per aquest motiu.
Cal fer això? Són diners que s'estan carregant per tornar a rotular quelcom que no pertany a la línia Llobregat/Anoia.
-
- N5
- Entrades: 112
Llavors també passaria el mateix amb Pallejà.victorcasta ha escrit:La intenció és canviar-ho a totes les estacions de Llobregat Anoia. Europa Fira tenia una cartelleria peculiar i desconec com aplicaran el rombe en aquesta estació. Potser no ho han fet encara per aquest motiu.
Per cert, fa uns mesos quan vaig anar a Capellades, em vaig adonar que l'estació de Vallbona d'Anoia, a la seva cartelleria només figura el nom de Vallbona.
Apareix ja que és el logotip de l'empresa (Ferrocarril Metropolità de Barcelona), i que amb el pas dels anys ha variat en el disseny però no en la forma. Tot i que ignoro si el primer (després de la fusió amb el FMT i GMB) ja era romboidal.França451 ha escrit:Respecto al Metro de Barcelona, en TMB sigue apareciendo el rombito con la M en medio, aunque en las estaciones no salga. No sé si esto podría responder a la gran pregunta.
I parlant de logotips, no se on recordo haver vist el logo en tipus placa de la FSB en forma romboidal també, i en una granota si no em falla la memòria amb el logo de la FCC en forma romboidal també. Tot i que ni idea de si era res original, posterior a x data, o va ser cosa d'FGC a posterior.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Abans tenia el nom complert, ara com bé dius nomes Vallbona, curiositat a part l'estació de Capellades esta situada al terme municipal de Vallbona d'Anoia i com diu gent es el Baixador de VallbonaAdrià Grande ha escrit:
Per cert, fa uns mesos quan vaig anar a Capellades, em vaig adonar que l'estació de Vallbona d'Anoia, a la seva cartelleria només figura el nom de Vallbona.


- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Sobre la retolació d'FGC... fa mesos que no vaig a la Llobregat-Anoia (a més que el Funicular de Gelida porta els rètols de rombes també)
Ja han posat a més estacions els rombes??? I tenen una data específica??? Per curiositat.
Ja han posat a més estacions els rombes??? I tenen una data específica??? Per curiositat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Esperemos que no. Ferrocarrils ha hecho desaparecer la identidad corporativa de Llobregat Anoia, al igual con lo que han hecho con el funi.Carlos González ha escrit:Sobre la retolació d'FGC... fa mesos que no vaig a la Llobregat-Anoia (a més que el Funicular de Gelida porta els rètols de rombes també)
Ja han posat a més estacions els rombes??? I tenen una data específica??? Per curiositat.
El rombo con el nombre de la estación es la identidad de Barcelona Vallès, es lo que caracteriza el diseño corporativo de dicha línea, lo que han hecho es hacer Barcelona Vallès por todos lados.