Obres d'ampliació de Provença

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Ahir (16/06/2019)

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 17/06/2019 4:59

A Provença (S1/S2):

-Estan a punt d'obrir l'ampliació parcial de l'andana direcció Av.Tibidabo/Sabadell/Terrassa. S'ha construït una volta lateral a la de l'andana, comunicada amb la mateixa mitjançant quatre o cinc portes ben amples. Se suposa que això ha d'ajudar a pal.liar la saturació que pateix aquesta estació.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/06/2019 6:56

En principi, la part ampliada s'obre el 21 de juny! ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 17/06/2019 10:04

Em repeteixo, però ara ja no té cap sentit, cal canviar el titol del fil

8 de març del 2019: Crec que caldria canviar el titol d'aquest fil, pel d' "ampliació de l'estació de Provença".
Ara ja no te cap sentit el "Comencen".
Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 17/06/2019 10:14

França451 ha escrit:Buenas tardes.

Pero en los alrededores hacía falta obra alguna?
Vestíbulos amplios, accesos suficientes, ascensores... Yo creo que en eso no hacía falta obra alguna. Podrían haberse gastado dinero exclusivamente en agrandar los andenes y hacerlos más profundos, todo lo demás dejándolo tal como estaba. Gastarse una parte de las pelas en hacer más grandes los accesos de la calle... qué queréis que os diga? Dos de esos accesos al menos son enanos, vale, pero la estación ¡tiene nadfa menos que ocho accesos!!!! No es necesario hacerlos tipo Barceloneta, que allí sólo hay uno más el ascensor, pero Provença tiene ocho, contando los de Ramnbla Catalunya. Creo que son más que suficientes para repartir a la gente. En eso no hacía falta tocar nada ni hacer un acceso como el central de Metro Maragall o el de Barceloneta. Con los que había íbamos bien anchos.
França, abans de protestar mira't bé el fil; és una obra ben pensada, dins de les limitacions imposades per la fonamentació d'un edifici, i que no ha permès ampliar tot el lateral de l'andana.

Ampliació de l'andana, costat via 1(direcció Sarrià)

Amb una longitud de 28,00 m, passant de 3,00 m d'amplada a 8,00 m d'amplada. Amb la obertura de 4 passos a l'andana existent; i la construcció d’una galeria subterrània de 50,00m de longitud paral·lela a la volta de l’estació.  Nova escala d’emergència des del nivell d’andana fins al carrer al costat mar del carrer Rosselló. Aprofitament del pou existent al vestíbul en el xamfrà Besòs mar de Balmes amb Rosselló per a ubicar una nova escala que esdevindrà, en cas necessari, una altra sortida d’emergència. Instal·lació d’un ascensor vestíbul-andana. Adaptació del vestíbul Rosselló actual per tal de poder accedir al pou d’accés a l’andana. Nova sortida Emergència c/Rosselló. Ampliació accés per vestíbul. Adequació estructural del pou Rosselló i Nou ascensor d’accés. Execució nova galeria i connexió amb l’estació.

Ampliació del vestíbul

El vestíbul de l’estació dels FGC de Provença, costat Rosselló, suporta una forta afluència d’usuaris a causa de l’intercanvi de viatgers amb les línies L3 i L5 del metro. Això provoca una pèrdua de qualitat del servei per saturació. Actualment, l’afluència de viatgers a l’andana ascendent (direcció Sarrià) a l’estació en hora punta (de 7 a 10 hores del matí) és d’11.500 persones. D’altra banda, el volum anual de viatges en aquesta estació és de 8.218.488, la qual cosa la situa com la segona estació més important, quant a volum, de la línia Barcelona-Vallès.

Amb aquesta actuació, la superfície del vestíbul passarà de 390 a 1.080 metres quadrats La superfície útil total del vestíbul (abans i després de barreres tarifàries) serà de 1.335 m2 repartits en dos nivells, això representa un increment de 835 m2 entre els dos nivells. Aquesta ampliació permetrà reduir l’acumulació de viatgers a la pròpia andana i suposarà una major qualitat en el servei.

Adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR)

L’actuació es completarà amb l’adaptació d’aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda. S’instal·larà un ascensor del carrer al vestíbul, ubicat al xamfrà costat muntanya de la cruïlla entre Balmes i Rosselló, i dos més que permetran l’accés a andanes.

Així mateix, se suprimiran les barreres arquitectòniques en la correspondència amb l’L5 i s’ incorporaran escales mecàniques de sortida i d’entrada.

https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals ... uage=ca_ES

https://www.slideshare.net/territoricat ... ovena-dfgc

Salut!



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 17/06/2019 18:26

En mi opinión es una obra que mejora muchísimo la calidad de la estación. Las escaleras de bajada eran muy estrechas, el andén estaba llenísimo de gente siempre, ahora todo es mucho más espacioso, cómodo, con escaleras de bajada y ascensor. Y por solamente 8 millones de euros, creo que muy barato para lo que se ha hecho.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 18/06/2019 12:52

Aeduh ha escrit:En mi opinión es una obra que mejora muchísimo la calidad de la estación. Las escaleras de bajada eran muy estrechas, el andén estaba llenísimo de gente siempre, ahora todo es mucho más espacioso, cómodo, con escaleras de bajada y ascensor. Y por solamente 8 millones de euros, creo que muy barato para lo que se ha hecho.
Bona apreciació Aeduh. Ha estat una obra d'enginyeria de gran envergadura per la seva enorme dificultat tècnica, no visible, però heu de tenir present que s'ha excavat per sota dels fonaments d'uns quants edifici del carrer Balmes, amb la consolidació del terreny i evitant la possible incidència sobre les estructures existents.

I gràcies als administradors per modificar el nom del fil, molt més coherent, i de fet s'arrossegava des de la primera intervenció amb les obres de l'intercaviador de Diagonal-Provença realitzades entre el 2005 i 2009 (data de la inauguració 04-12-2009), a punt de fer 10 anys; Com passa el temps!.

Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 18/06/2019 13:19

122-042-132 ha escrit:Adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR)

L’actuació es completarà amb l’adaptació d’aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda. S’instal·larà un ascensor del carrer al vestíbul, ubicat al xamfrà costat muntanya de la cruïlla entre Balmes i Rosselló, i dos més que permetran l’accés a andanes.

Així mateix, se suprimiran les barreres arquitectòniques en la correspondència amb l’L5 i s’ incorporaran escales mecàniques de sortida i d’entrada.
No m'havia llegit bé aquest punt. I no acabo d'entendre exactament què hi volen fer, perquè ara s'ha instal·lat un ascensor vestíbul-andana a la via 1, ja hi ha un ascensor vestíbul-carrer de la reforma de 2010 i les escales mecàniques també són d'aquesta reforma. Es vol fer un ascensor pel vestíbul Rosselló a via 2? Perquè de moment no se n'ha vist cap obra licitada o adjudicada que ho indiqués.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 18/06/2019 15:21

victorcasta ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR)

L’actuació es completarà amb l’adaptació d’aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda. S’instal·larà un ascensor del carrer al vestíbul, ubicat al xamfrà costat muntanya de la cruïlla entre Balmes i Rosselló, i dos més que permetran l’accés a andanes.

Així mateix, se suprimiran les barreres arquitectòniques en la correspondència amb l’L5 i s’ incorporaran escales mecàniques de sortida i d’entrada.
No m'havia llegit bé aquest punt. I no acabo d'entendre exactament què hi volen fer, perquè ara s'ha instal·lat un ascensor vestíbul-andana a la via 1, ja hi ha un ascensor vestíbul-carrer de la reforma de 2010 i les escales mecàniques també són d'aquesta reforma. Es vol fer un ascensor pel vestíbul Rosselló a via 2? Perquè de moment no se n'ha vist cap obra licitada o adjudicada que ho indiqués.
Només s'ha fet el de la via 1, d'andana a vestíbul; de fet fins al carrer ja hi és, com molt bé dius, des de la reforma del 2009; crec que la descripció, extreta d'un comunicat de fa anys de TiS, potser ja feia referència al instal·lat el 2009. Per la via 2 no s'ha previst cap ascensor per facilitar l'accessibilitat de l'andana al vestíbul. Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 21/06/2019 15:28

De Terminus (Joan Carles Salmerón):

Aquest migdia han entrat en servei els nous accessos i l'ampliació de l'andana de l'estació de Provença d'FGC, amb motiu de la qual, amb la col•laboració de Terminus CET, ha estat editada una petita publicació que resumeix la història de l'estació des dels seus orígens al Tren de Sarrià i s'ha realitzat una exposició disponible a l'Espai Provença.
L'acte d'inauguració ha estat presidit pel president de la Generalitat, Quim Torra; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; i el president d'FGC, Ricard Font.

El títol de la publicació és "Provença. Una estació en evolució".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”