"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
- Fitxers adjunts
-
- MAPA 9 1966.jpg (65.36 KiB) Visualitzat 13488 cops
També em sembla molt interessant veure com les estacions a la zona del Poblenou estan en ubicacions diferents a les actuals, a més d'haver-hi una a Icària.metring ha escrit:
Respecte al plànol de L3 i L4 circulars, em sembla molt interessant conceptualment, però no li veig el sentit a fer línies circulars que passin pel centre. Afortunadament aquella idea no es va dur mai a terme.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Bueno, recuerda el "8 català" de Rodalies...Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Platanito ha escrit:A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
bona part de la linia 9 es feta sota el nivel freàtic. Molts garatges són sota el nivell freàtic. I si, calen bombes per treure l'aigua
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).Gat_l-h ha escrit:Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Aviam, s'ha de dir que per l'època, ja feia aquesta funció dins Barcelona, i el plantejament era força sensat. Potser quedava al marge "la quinta forca" i poca cosa més, ja que la resta es veu que la cobreixen les antenes (L1 a Sant Andreu, L5 a Horta, Tren de Sarrià, L6 a Zona Universitària, L5 a Pubilla i L1 a Hospitalet).Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Els projectes del GMB de fet, ja contemplaven fer línies circulars.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1966, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!foronda 141 ha escrit:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 08/07/2019 18:06, en total s’ha editat 1 vegada.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.122-042-132 ha escrit:Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1968, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!foronda 141 ha escrit:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Formava part del pla de metros de 1973, si bé no seguia tota l'avinguda i feia un lleuger desviament sota Travessera de Gràcia entre Francesc Macià i Verdaguer.trensmat ha escrit:También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Moscu es ciudad sin costa. el caso de barcelona es distinto, puesto que la costa limita. No podemos hacer un montón de anillo s y que todos coincidan bajo Colom.Renfe445 ha escrit:Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).Gat_l-h ha escrit:Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.