Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: colomenc » Dimecres 29/01/2020 16:31

Se tendrá que ver si hay reestructuraciones de líneas de bus.

Estoy de acuerdo en que la línea 109 parece ser la que más puede verse afectada, pero también se podría aprovechar la nueva parada de metro para crear algún servicio nuevo hacia el polígono Pratense o el ZAL2/PIF, que podría ofrecer un buen pasaje adicional a la L10.

Personalmente, trabajo en una empresa del pratense y solicitaremos este cambio al AMB, a ver qué dicen...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 29/01/2020 19:32

Perdona França 451, però En Carlos González, diu perfectament que a Bellvitge-Gornal sí que està indicat l'enllaç. Mirat'ho bé. salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 29/01/2020 19:36, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 29/01/2020 19:34

Perdoneu el fora de lloc. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 30/01/2020 14:02

Carlos González ha escrit:
Dimarts 28/01/2020 17:12

Això mateix vaig comentar, i sí... jo tampóc compren el perquè no senyalitzen tant per via megafonia com per via indicadors almenys al estar dins de l'estació d'Ildefons Cerdà.

A Gornal/Bellvitge hi ha la mateixa situació i n'és indicada

Puede que me haya equivocado al traducir, pero tengo entendido que n'es indicada, se traduce por no-es-indicada, es decir, no está indicada. Es correcto, verdad? De las negativas me explicaron algo en el A2 pero como por trabajo no pude hacer el A3, no lo recuerdo. Si ahí hubiera un "En" no se apostrofaría, ya que entiendo que lo que apostrofa es la vocal de no. No tendría ningún sentido hacerlo al revés ya que la vocal va delante de la N. Pero corregidme si me equivoco.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/01/2020 14:14

El negativo nunca se acorta apostrofando "n´". De todos modos, en el mensaje que citas, no se usa correctamente. Lo correcto sería decir "A Gornal/Bellvitge hi ha la mateixa situació i (no) està indicat/da"



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/01/2020 15:27

Sóc castellanoparlant, ho sigui que si m'he equivocat ho sento, intento no fer tantes pifies quan parlo o escric en català...

I volia referir-me que a Gornal/Bellvitge hi ha la situació similar a Ciutat de la Justícia - Ildefons Cerdà de fer-se enllaç pel carrer, però aquesta està indicada l'enllaç a FGC, tant els rètols i com la megafonia. Cosa que a Ildefons Cerdà no ho fan amb Ciutat de la Justícia :nose :nose

Volia dir "A Gornal/Bellvitge hi ha la mateixa situació i és indicada". I a més, això no té res a veure i us estéu sortint del tema.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 31/01/2020 10:34

Informació de TMB Noticies

L'estació de Zona Franca de la línia 10 Sud de metro obrirà les portes dissabte a les 3 de la tarda
Comença a entrar en servei amb passatgers el primer tram de metro construït en viaducte al principal eix viari del polígon industrial més gran de Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat els preparatius per a la posada en servei, dissabte 1 de febrer, de l’estació Zona Franca de la línia 10 Sud de metro, situada al carrer A del polígon del mateix nom, eix principal d’un pol d’activitat econòmica clau a l’àrea metropolitana. Els accessos són al centre del mateix carrer A, entre els carrers 1 i 2, al districte de Sants-Montjuïc. A la seva zona d’influència hi ha les seus centrals de TMB i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a més d’una de les entrades al recinte del port.

La de Zona Franca serà la vuitena estació d’aquesta línia i la primera a obrir les portes de les quatre estacions construïdes en el viaducte del carrer A, fins ara utilitzat com a ramal tècnic perquè els trens entrin i surtin de la seva base de manteniment, al taller de la ZAL. L’obertura al públic serà dissabte a les 3 de la tarda, després de l’acte institucional d’inauguració.

Aquesta serà la tercera ampliació de la L10 Sud, que es va obrir inicialment amb cinc estacions (de Foc a Collblanc) el 8 de setembre del 2018. El 2 de març del 2019 s’hi va afegir la de Provençana i el 23 de novembre la de Ciutat de la Justícia. De les vuit estacions de la línia, tres són compartides amb la L9 Sud: Can Tries / Gornal, Torrassa i Collblanc.

Amb la prolongació fins a la Zona Franca, la línia 10 Sud passarà a tenir 6,1 quilòmetres de longitud. El conjunt de la xarxa de metro s’ampliarà fins als 122,3 quilòmetres i 159 estacions (123 i 161 comptant el funicular de Montjuïc), dels quals 34 quilòmetres i 32 estacions en línies de funcionament automàtic sense conductor com la L10 Sud.

Esquema de la línia 10 Sud de metro
l10-sud-termometre-ok.jpg
l10-sud-termometre-ok.jpg (15 KiB) Visualitzat 14526 cops



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 31/01/2020 10:41

Ara ja no n'obriran cap més d'estació del viaducte de L10 Sud en teoria fins al 2022 ? :o almenys això van dir a principis de l'any passat, ara això s'haurà retrassat 1 any més mínim...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 01/02/2020 8:44

Qui vagi a la inauguració si vol que em posi whatsapp i fem quedada: 616.756.884, jo aniré cap a les 15h o potser una mica més tard



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 01/02/2020 14:19

Doncs sembla que no hi haurà pas bitllet inaugural :cari El President, Alcaldessa, Conseller, etc. han accedit amb bitllet senzill:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 01/02/2020 15:24

Algú que hi hagi anat pot confirmar si donen bitllet commemoratiu, o com sembla, aquest cop no? Si no en donen ja em passaria un altre dia ;)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 01/02/2020 16:47

No en donen, acabo de ser-hi. He fet unes quantes fotos: per cert, a la 6ª foto hi han els que vigilen als carteristes i així, aquella plataforma ciutadana, que estavan a la inauguració, algú sap qui son, per etiquetar-los i fer-lis arribar la foto?



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 02/02/2020 21:29

I perquè no posen a les noves estacions de l'L10 Sud validadores ja adaptades a la T-Mobilitat ?



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 02/02/2020 22:36

Segons sembla, inauguraran la propera estació del viaducte a principis del 2021. Quina serà (Port Comercial, Ecoparc o ZAL | Riu Vell), això ja és una altra cosa...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 02/02/2020 23:39

torres997 ha escrit:
Diumenge 02/02/2020 22:36
Segons sembla, inauguraran la propera estació del viaducte a principis del 2021. Quina serà (Port Comercial, Ecoparc o ZAL | Riu Vell), això ja és una altra cosa...
Quina font de les moltes que poden haver-hi has pogut saber aquesta informació? :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 02/02/2020 23:47

Jo el que vull veure és que es perllongui la línia des de la Sagrera com a mínim fins a Lesseps. :reve



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 03/02/2020 0:01

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 02/02/2020 23:47
Jo el que vull veure és que es perllongui la línia des de la Sagrera com a mínim fins a Lesseps. :reve
Mmmmm... quizá por ahora eso sea a medio/largo término... En los próximos años probablemente la actuación que se hará por el tramo norte será mover la circulación de las líneas L9/L10 a su túnel definitivo por el paso a La Sagrera para dejar el túnel actual a la futura ampliación de la L4. Mientras que por el tramo sur se inaugurarían las siguientes estaciones restantes del viaducto de la calle A.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 03/02/2020 9:13

Carlos González ha escrit:
Diumenge 02/02/2020 23:39
torres997 ha escrit:
Diumenge 02/02/2020 22:36
Segons sembla, inauguraran la propera estació del viaducte a principis del 2021. Quina serà (Port Comercial, Ecoparc o ZAL | Riu Vell), això ja és una altra cosa...
Quina font de les moltes que poden haver-hi has pogut saber aquesta informació? :nose
Al Periodico ahir deien que s'inauguraria Port Comercial a principis del 2021.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 03/02/2020 14:07

Segons publiquen a l'Ara digital el Conseller Calvet diu que les obres al tram central de l'L9 no es rependran fins al 2022... :?
Les obres del tram central de la L9, aturades des de fa nou anys, es reactivaran el 2022. És la previsió amb què treballa la Generalitat, que espera que un cop aprovats els pressupostos d'aquest any podrà anar a demanar el finançament necessari al Banc Europeu d'Inversions (BEI) per reactivar el projecte. El 2023 ja podria haver-hi alguna estació en funcionament, segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Els comptes del 2020 ja preveuen una partida per reprendre els tràmits administratius dels projectes aturats, tant pel que fa a l'obra civil com a la construcció d'algunes estacions.
https://www.ara.cat/ara_mateix/actualitat-ultima-hora-noticies-directe_12_2342285749.html



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dilluns 03/02/2020 16:19

El que no acabo d'entendre és per qué amb tants endarreriments encara els hi cal anar al BEI a demanar tots els diners per començar a fer alguna cosa.

Se suposa que si el BEI hagués donat la financiació el primer dia, ja haurien d'haver estat tornant diners amb una taxa d'interés concret.

Amb tots els anys que están esperant, no podrien haver anat fent caixa per començar a fer al menys alguna cosa i no haver de pagar tots els interesos? o és que el que tenen pensat és no tornar els diners?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”