Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6920
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: wefer » Dilluns 07/09/2020 14:38

FGC continua en la línia de fer petites xapusses per intentar anar absorvint l'augment de demanda, però la Generalitat segueix sense posar els diners necessaris per fer el salt que necessita el transport públic de la ciutat per equiparar-lo a la resta de ciutats europees: estacions més llargues, quadriplicació de vies o nou túnel per permetre semidirectes, etc.
Això sí, ja fa més que Fomento/ADIF, que ja és trist de dir.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22848
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/09/2020 16:26

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ent-gracia

FGC recupera el servei a les vies 1 i 2 de Pl. Catalunya i l'L7 torna a oferir servei sense transbordament a Gràcia


A partir de demà, es recupera l’operativa habitual un cop finalitzats els treballs d’allargament de les vies que han de permetre l’entrada automàtica dels trens a l’estació
Els treballs, que continuaran fins al novembre però ara sense afectació a les persones usuàries, permetran incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de l’arribada de les noves unitats el 2021
Per realitzar aquestes obres, Ferrocarrils ha utilitzat la metodologia BIM, que permet visualitzar en tres dimensions les estructures de l’estació i els annexos

FGC

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) obre de nou les vies 1 i 2 de l’estació de Pl. Catalunya a partir de demà, 10 de setembre, un cop finalitzats els treballs d’allargament d’aquestes infraestructures, una actuació que permetrà l’entrada automàtica dels trens a l’estació. També es recupera el servei habitual de la línia L7 sense necessitat de transbordament a Gràcia. Els treballs d’ampliació i millora de l’estació de Pl. Catalunya, que van començar el mes de gener, continuaran fins al novembre, ara ja sense afectació a les persones usuàries.
FGCLes vies 1 i 2 i les andanes s'han allargat 20 metres.

Les vies 1 i 2 es van tancar el 4 de juliol per poder allargar-les 20 metres i garantir, d’aquesta manera, una distància de seguretat suficient per quan els trens hagin de fer l’entrada automàtica a l’estació, una maniobra indispensable per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021. Aquestes noves freqüències permetran que en hora punta hi hagi trens a Terrassa i Sabadell cada 5 minuts i des de Sant Cugat, cada 2,5 minuts, a més del ramal d’avinguda Tibidabo.

Per al president d’FGC, Ricard Font, “les noves freqüències ens permetran oferir la màxima capacitat a la línia del Vallès. Actualment tenim una capacitat de 80 milions de viatges anuals i guanyarem 30 milions més, el que ens permetrà oferir a curt termini fins a 110 milions de viatges l’any. I ho fem no només per donar el millor servei a les persones usuàries sinó també perquè la nostra aposta per lluitar contra la contaminació atmosfèrica i el canvi climàtic és augmentar l’oferta de transport públic”.

Nou ascensor i escales mecàniques

Pel que fa a les obres, les vies 1 i 2 s’han allargat guanyant espai cap endavant mentre que a les vies 3 i 4 aquesta prolongació cap endavant no era possible en existir diverses estructures que ho impedien i, en aquest cas, la solució consisteix en fer aturar els trens més enrere i prolongar les andanes cap al costat Provença. Amb l’entrada en servei de les vies 1 i 2 també s’obrirà un nou ascensor que connecta el vestíbul Rambla amb les andanes i que substituirà els antics, així com dues escales mecàniques de pujada des de l'andana central de vies 1 i 2 cap al vestíbul. També tornarà a estar operatiu l’ascensor del vestíbul Rambla.

La recuperació de l’operativa habitual a Pl. Catalunya té una afectació directa al servei de la línia L7, que recuperarà també a partir de demà la circulació habitual transbordament a l’estació de Gràcia.
FGCEl nou vestíbul.

L’actuació a les vies i andanes ha tingut implicació directa al vestíbul Rambla, que s’ha remodelat completament per guanyar espai i fer més funcional l’estació. Així, el vestíbul ha guanyat 63 metres quadrats, passant de dels 470 metres quadrats que tenia fins als actuals 533. Aquesta ampliació ha permès millorar l’espai de circulació i reubicar elements funcionals de l’estació: s’ha desplaçat la barrera tarifària per optimitzar els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com també les màquines de venda de títols de transport.

Els treballs continuen ara sense afectació al servei i consisteixen en la finalització de la nova escala entre l’andana central entre les vies 1 i 2 i el vestíbul així com el perllongament de les vies 3 i 4. Les obres executades fins ara s’han realitzat durant el període estival per afectar el mínim possible les persones usuàries i per preparar l’estació, també, de cara a dilluns vinent, 14 de setembre, en què es reprèn el curs escolar i es preveu un increment de la demanda, una demanda que està consolidant la seva recuperació. Ahir es van superar, per primer cop des de l’inici de la pandèmia, les 150.000 validacions diàries (concretament 150.553) a les línies metropolitanes: 108.652 a la línia Barcelona-Vallès (un 53,4% de la demanda habitual) i 41.901 a la línia Llobregat-Anoia (un 61,2% de la demanda habitual).
FGCSecció de l'estació amb metodologia BIM.

Per realitzar les obres d’ampliació i millora de l’estació de Pl. Catalunya, FGC utilitza la metodologia BIM (Building Information Modeling), que permet visualitzar en tres dimensions les estructures de l’estació i les annexes. “En aquest cas, el BIM ens ha permès crear un model estructural que ha incorporat tota la informació existent sobre l’estació original i de les successives reformes, és a dir, des dels plànols de l’estació original, dels anys 1920-30, a la informació de les actuacions realitzades des d’aquell moment fins a l’actualitat així com també totes les cales executades en l’actual estació per tal de mostrar tridimensionalment la realitat estructural de l’estació”, explica Font.

Aquest és un exemple de com mostra el BIM l’estació de Pl. Catalunya: https://youtu.be/9VKSQntZ1QU

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 10/09/2020 15:16

Informació basads en diverses fonts: FGC, ACN i BTV

A partir d’aquest dijous, 10 de setembre, l’estació dels ferrocarrils de la plaça de Catalunya recupera l’operativa habitual després dels treballs per allargar les vies. Les obres continuaran fins al novembre, però ara ja sense afectació per als usuaris. El dia 1 de setembre va reobrir el vestíbul remodelat i, a partir d’aquest dijous, torna la circulació de trens a les vies 1 i 2. També es recupera el servei habitual de la línia L7 sense necessitat de transbordament a Gràcia.

Aquesta actuació va començar al gener per allargar les vies i millorar l’estació i el vestíbul. Les vies 1 i 2 es van tancar el 4 de juliol per poder allargar-se 20 metres, i garantir, d’aquesta manera, la distància de seguretat pertinent per quan els trens tinguin entrada automàtica a l’estació. Això servirà per millorar la freqüència de trens a la línia Barcelona-Vallès a partir del 2021.

Segons el president de FGC, Ricard Font, les noves freqüències permetran oferir la màxima capacitat i passar de 80 milions de viatges anuals als 110.
Nou ascensor i escales mecàniques

Les obres han tingut diverses afectacions. Durant el mes d’agost, FGC va tancar l’accés del vestíbul Rambla, que ha estrenat una imatge completament renovada amb més espai: ha guanyat 63 metres quadrats. Això ha permès reubicar alguns elements i millorar la circulació.

Els treballs continuaran ara sense afectació al servei. Actualment s’està treballant en la finalització de la nova escala entre l’andana central de les vies 1 i 2, així com el perllongament de les vies 3 i 4.

Increment d’usuaris amb el nou curs escolar

Es calcula que dilluns vinent, 14 de setembre, amb l’inici del curs escolar, es produirà un increment de la demanda, que segons FGC es va recuperant a poc a poc. Aquest dimarts es van superar les 150.000 validacions diàries per primer cop des de l’inici de la pandèmia.
Fitxers adjunts
obres-fgc-090920-1-1.jpg
obres-fgc-090920-1-1.jpg (164.89 KiB) Visualitzat 2528 cops



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3494
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 10/09/2020 21:40

Avui he passat i he fet un parell de fotos, encara està tot potes enlaire:




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1881

Entrada Autor: albert28 » Divendres 09/10/2020 12:21




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 10/10/2020 13:39

Sabadell obrirà al desembre l'aparcament d'FGC - font, Diari de Sabadell

https://www.diaridesabadell.com/2020/10 ... -sabadell/



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 15/11/2020 10:45

Vols saber què ha fet #FGC en els dos últims anys i què té preparat per al futur? El president d'#FGC, Ricard Font, t'ho explica en 2 minuts!

https://www.youtube.com/watch?v=GUJvobVKTIk



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1634
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 15/11/2020 11:52

Un dubte... és sobre el segon túnel d'FGC del Vallès

Si tard o d'hora han de crear aquest segón túnel... quin recorregut es té pensat fer o ideat?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1372
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 31/12/2020 14:07

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha acabat les obres a l’estació de Plaça Catalunya que han de permetre augmentar les freqüències de pas a la línia entre Barcelona i el Vallès, el metro del Vallès. Concretament, FGC preveu que en hora punta hi podrà haver trens a Terrassa i Sabadell cada cinc minuts i a Sant Cugat del Vallès cada dos minuts i mig. Els treballs han consistit a allargar les vies i les andanes per permetre l’entrada automàtica dels trens. En paral·lel, s’ha ampliat el vestíbul, que ha guanyat espai i ha millorat els fluxos de circulació de persones.

Aquestes obres d’infraestructura són les que han de permetre posar en servei 15 trens nous l’any vinent. Concretament, fonts de FGC han confirmat aquesta setmana que es mantenen els terminis previstos per a l’arribada del primer dels trens nous, el primer trimestre de l’any vinent, i que llavors es decidirà quina és la data per a l’augment de freqüències.

Més informació

http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... alles.html



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6920
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 03/01/2021 15:23

Es continua fent nyapes per augmentar les freqüències quan el problema real és que les andanes de tota la línia són massa curtes i els temps de viatge des de Terrassa/Sabadell excessius.
Però vaja, millor això que res... que és el mateix que dir "millor això que Renfe" :twisted:



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4006
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 04/01/2021 4:20

wefer ha escrit:
Diumenge 03/01/2021 15:23
Es continua fent nyapes per augmentar les freqüències quan el problema real és que les andanes de tota la línia són massa curtes i els temps de viatge des de Terrassa/Sabadell excessius.
Però vaja, millor això que res... que és el mateix que dir "millor això que Renfe" :twisted:
Si sembla que estàs dins d’una maqueta! Ni tan sols es pot fer doble composició. I mentrestant Ferrocarrils pensa que el seu buc insígnia és aquesta línia enlloc de la de Martorell.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/01/2021 9:42

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 04/01/2021 4:20
Si sembla que estàs dins d’una maqueta! Ni tan sols es pot fer doble composició. I mentrestant Ferrocarrils pensa que el seu buc insígnia és aquesta línia enlloc de la de Martorell.
És la que factura més... i amb diferència.



França451
N9
N9
Entrades: 1804
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 04/01/2021 15:06

Repito lo de siempre. Enterrado el sueño del túnel de Horta, o cualquier otro segundo túnel, lo que haría falta son servicios regionales Terrassa-Rubì o Sabadell-Sant Quirze, si me apuras sólo hasta la Uni o Bellaterra. Si Sant Cugat tuviese más vías se podrían llevar hasta allí, pero nada más. El resto es, como bien decís, coser parches sobre la grieta.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

mohn902
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: mohn902 » Dilluns 04/01/2021 15:26

Independenment de si les andanes són llargues o curtes, el que han fet a Pl. Catalunya és un nyap deixant l'andana lateral de via 1 desconnectada de la resta. I no us perdeu que les andanes de vies 3+4 s'estan prolongant també, però túnel endins...i Av. Tibidabo faran el mateix. Tot per permetre entrar en ATO...quan en ATO tot i apurar al màxim els circuits, frena més bruscament per assegurar-se no sobrepassar el límit de velocitat, és a dir, que s'entrarà més lentament (deixem-m'ho en suspens).

I l'increment de freqüències a la línia principal comportarà la disminució al ramal Tibidabo, ja que circularan els mateixos trens diferentment repartits. A més, s'incrementarà encara més el temps de recorregut suposo per la bifurcació de Sant Cugat.

Jo apostaria per adaptar les estacions que puguin a 5 cotxes, deixant les línies actuals com estan i crearia les S17 i S26 com a híbrids per incrementar freqüència a Terrassa i Sabadell, deixant 6' de mitjana a totes les estacions.

Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”