Les Granotes
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Les Granotes
Granota sèrie 400, cotxe 508, en direcció cap a Sant Cugat i procedent de Sabadell, al seu pas per l'estació de Sant Joan, hivern, marc del 1993.
Unitat formada pels cotxes 508-808-509, a l'estiu del 1995 és va convertir en la unitat Entre Tots Aturem el Foc.
Fotografia de Jordi Rallo foro trenes
Salut!
Unitat formada pels cotxes 508-808-509, a l'estiu del 1995 és va convertir en la unitat Entre Tots Aturem el Foc.
Fotografia de Jordi Rallo foro trenes
Salut!
- Fitxers adjunts
-
- Granota a Sant Joan hivern 1993.jpg (83.93 KiB) Visualitzat 19739 cops
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 23/01/2021 16:13, en total s’ha editat 2 vegades.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Aquesta que es veu al video a partir del minuts 1:16:09 és una granota ?
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Sembla que el tren de Hershey està aturat i no se sap si mai tornarà a funcionar...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Info: Diari de Terrassa
Coneixes el tren Granota? Ja escalfa motors a la via
FGC tanca aquests dies la formació dels maquinistes que conduiran l’històric tren pel Vallès
Primer pas, tirar de la corda per apujar el pantògraf i connectar el tren a la catenària, Segon, olorar i escoltar el fre, confirmant que les sapates no el bloquegen, i tercer, agafar fort la maneta i accelerar.
Un seguit d’automatismes marquen la conducció del tren Granota en el seu primer viatge en proves per la via vallesana. El trajecte es fa de matinada, quan els trens regulars no circulen. I pel tram Rubí -Sant Cugat, aprofitant una ruta lliure de maquinària.
A la màquina, l’egarenc Ricard Duran condueix amb només 22 anys l’històric vehicle. Acompanyat del seu formador, és el protagonista del primer desplaçament en proves del tren Granota, abans que el vehicle torni a la via per convidar els terrassencs a fer un viatge al passat.
Els antics maquinistes del Granota diuen que a la cabina cal afinar l’oída i l’olfacte per detectar qualsevol alerta
Aquesta tardor, Ferrocarrils tornarà a posar en servei l’històric Granota els caps de setmana. Completament restaurat, amb els seients originals de primera classe -tapissats en vellut verd- i segona -de fusta- i calefacció sota els seients. Caldrà reservar plaça i pagar un preu simbòlic per fer el trajecte d’anada i tornada, que serà entre Terrassa i Les Planes.
Si voleu més informació: https://www.diarideterrassa.com/terrass ... -terrassa/
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Aplaudiments pels nous motoristes de les Granotes
alguns d'ells nascuts ja a les portes del s. XXI.
FGC ha fet una crida entre els seus 200 maquinistes i 9 s’han ofert a conduir el tren històric. Tots són joves
Ferrocarrils ha tirat dels tècnics més veterans per formar la nova generació al volant de la sèrie 400. Entre ells, el Lluís Rentero, que el 1992 es va incorporar com a cap de tren al Granota, i Lluís Gabriel Mesa, que va començar a conduir trens als 22 anys i durant 5 anys va ser maquinista del Granota a la línia del Vallès.
El Lluís Rentero és el mateix de les fotografies i postals de trens i autobusos?

FGC ha fet una crida entre els seus 200 maquinistes i 9 s’han ofert a conduir el tren històric. Tots són joves
Ferrocarrils ha tirat dels tècnics més veterans per formar la nova generació al volant de la sèrie 400. Entre ells, el Lluís Rentero, que el 1992 es va incorporar com a cap de tren al Granota, i Lluís Gabriel Mesa, que va començar a conduir trens als 22 anys i durant 5 anys va ser maquinista del Granota a la línia del Vallès.
El Lluís Rentero és el mateix de les fotografies i postals de trens i autobusos?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Per cert, hi ha missatges a aquest tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8963&p=274588
que potser aniria millor moure aquí, i a la vegada moure aquest tema a "Història..." on ja hi són altres vehicles històrics preservats malgrat continuïn rodant de tant en tant, no us sembla? Sinó, queda tot plegat una mica diseminat.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8963&p=274588
que potser aniria millor moure aquí, i a la vegada moure aquest tema a "Història..." on ja hi són altres vehicles històrics preservats malgrat continuïn rodant de tant en tant, no us sembla? Sinó, queda tot plegat una mica diseminat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
A Sant Cugat s'han trobat la Granota i el nou 115, de nit tots dos fan proves en buit per la seva homologació. Aviat els tornarem a veure. Salut!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Això hauria de ser a totes les línies ferroviàries catalanes. Enhorabona a qui ha volgut retornar aquests trens a on mai haurien d'haver marxat.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Ohhh preciosa fotografia!!!122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 14/10/2021 23:12 A Sant Cugat s'han trobat la Granota i el nou 115, de nit tots dos fan proves en buit per la seva homologació. Aviat els tornarem a veure. Salut!51548543346_c7862874c3_b.jpg

El metro de Barcelona amb motoristes!
No podia ser tot tan bonic a Can FGC....


Salvem l'Estació de França!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Ens estan intentant inundar amb desballestaments (1100, 3000, 4000, 2000 al FMB i ara aquesta Granota a FGC), tot i que espero que es puguin evitar. A més, aquest tren està en condició més recent que "l'històric", i en seria un bon complement per circular juntament amb els Brill i el 111.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Aviam, la granota "històrica" ha estat remodelada recentment, pel que no es cert que la granota que ha estat de tren taller fins fa uns anyets estigués en millors condicions. I per si fos poc, jo pel que se (no se si algú ho pot confirmar), la 111 preservada ara és el nou tren taller, i els Brill no els tornaràs a veure circular (no tenen ATP com sí li han posat a la granota històrica, i sembla que amb la tensió actual no seria gaire recomanable, i suposo que l'habitual falta d'interès fa la resta).M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Dissabte 27/11/2021 20:15 Ens estan intentant inundar amb desballestaments (1100, 3000, 4000, 2000 al FMB i ara aquesta Granota a FGC), tot i que espero que es puguin evitar. A més, aquest tren està en condició més recent que "l'històric", i en seria un bon complement per circular juntament amb els Brill i el 111.
Sandy
Amb una mica de sort, aviat podrem tornar a circular amb la granota històrica un cop posada a punt!
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
No he dit que estigués en millors condicions, em refereixo al fet que la "històrica" està en condició més propera a original (aparentment) que la de tren taller, que està molt semblant a l'estat de quan van ser retirades. Si han arreglat a la Granota "històrica" amb ATP, no es pot fer pels Brill també? Si la tensió actual no és correcta tampoc crec que costi incorporar un regulador perquè puguin circular (això també ho necessitarà el 300 del FMB).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows