Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 07/07/2014 1:02

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... iant/sagas

Els empresaris del Berguedà reclamen que s'executi la variant de Sagàs

L’ACEB considera que l’últim tram pendent de 2,6 quilòmetres de la carretera C-154 entre Olvan i Olost ha de ser una prioritat per la Generalitat

La via uneix Osona i el Berguedà, pel Lluçanès

NacióBerguedà.cat | Actualitzat el 05/07/2014 a les 15:48h

Arxivat a: Societat, Departament de Territori i Sostenibilitat, Berguedà, Sagàs, Lluçanès, C-154

Imatge
La carretera entre Olost i Olvan, al tram de Sagàs. Foto: Generalitat de Catalunya

L’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB) considera que l’últim tram pendent de 2,6 quilòmetres de la carretera C-154 entre Olvan i Olost ha de ser una “prioritat” pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Segons l’ACEB, “és de gran importància disposar de bones infraestructures al Berguedà” i per això cal que la variant de Sagàs estigui enllestida el més aviat possible, ja que aquesta carretera és un “eix de comunicació bàsic” a la Catalunya central entre el Berguedà, Osona i les comarques gironines.

Per això, l’associació demana que s’iniciïn les obres d’adequació de la carretera –previstes en 5,2 milions d’euros- abans de finalitzar el 2014, per donar mobilitat a les persones i mercaderies, millorar la seguretat del tram i ajudar a la promoció econòmica del Berguedà i Osona. L’ACEB ho reclama després de diverses peticions el novembre del 2013 i el març del 2014 per conèixer la previsió de licitació i inici d’execució de la carretera, unes demandes a les quals la Generalitat no ha donat resposta, han criticat els empresaris.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/05/2016 8:39

Regió-7, 6 de maig de 2016 ha escrit: Aproven la declaració d´impacte ambiental per a la variant de Sagàs
06.05.2016 | 00:00

REDACCÍOSAGÀS La ponència ambiental del departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat donar llum verd a la declaració d'impacte ambiental del projecte de la variant de la C-154 a Sagàs. Es tracta d'un tram de 2,6 quilòmetres que circula paral·lel a la carretera actual, entre 150 i 250 metres més al nord. L'alternativa escollida és una carretera convencional, d'un carril per sentit, amb una calçada de 3,5 metres i vorals d'un metre a cada costat. El vistiplau s'ha donat tenint en compte que s'implementaran les condicions establertes a l'estudi d'impacte ambiental i algunes d'addicionals. La Generalitat informa que es constituirà una comissió mixta de seguiment que controlarà que s'executin les condicions establertes en el document mentre es desenvolupin els treballs. Segons informa el departament de Territori i Sostenibilitat, la distància, de fins a 900 metres, a la qual es troba la infraestructura respecte a l'espai Natura 2000 Riera de Merlès fa que no es prevegi risc d'afectació significativa directa o indirecta en espai natural protegit.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 29/03/2017 9:55

Regió-7, 28 de març de 2017 ha escrit: La Taula de la Construcció vol que s'ampliï la C-16 i que es faci la variant de Sagàs
Representants dels gremis professionals de la construcció fan la proposta al Consell Comarcal
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 24/01/2022 12:31

Regió-7, 22 de gener de 2022 ha escrit: Les obres per completar l'eix del Lluçanès començaran a finals del 2023
El projecte millorarà la connexió de les comarques d’Osona i el Berguedà i unirà l’eix del Llobregat amb l’eix Transversal
[...]
El 9 Nou, 22 de gener de 2022 ha escrit: El vicepresident Puigneró anuncia la finalització de l’Eix del Lluçanès amb la nova variant de Sagàs
Ho ha dit aquest dissabte al matí en la visita que ha fet a la Festa Major de Sant Vicenç
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/01/2022 13:34

Regió-7, 26 de gener de 2022 ha escrit: C-62, l’eix a mig acabar que ara veu el final
La creació de la nova variant de Sagàs suposarà el punt final per a una carretera que haurà trigat més de 10 anys a enllestir-se
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 20/02/2023 9:44

Regió-7, 18 de febrer de 2023 ha escrit: El Govern començarà a la tardor les obres de la variant de Sagàs, després d'una dècada d'espera
És un tram de 2,8 quilòmetres que permetrà culminar l'Eix del Lluçanès, que connecta les comarques d'Osona i el Berguedà
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 30/01/2024 13:36

Regió-7, 30 de gener de 2023 ha escrit: Comença la construcció de la variant de Sagàs, amb una inversió de 7,2 milions d'euros
La previsió és que el nou tram de carretera sigui una realitat la primavera de l'any que ve
Seran 2,8 quilòmetres que permetran culminar l'Eix del Lluçanès, que connecta el Berguedà amb Osona
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 07/11/2024 10:10

Regió-7, 5 de novembre de 2024 ha escrit: La construcció de la variant de Sagàs està al 50% i s'acabarà a mitjans del 2025
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha visitat l'obra que permetrà completar l'eix del Lluçanès, que connecta el Berguedà i Osona i l'eix del Llobregat amb l'eix Transversal

ACN. Laura Busquets
Sagàs 05 NOV 2024 16:03 Actualitzada 05 NOV 2024 17:52

La construcció de la variant de Sagàs està al 50% i la previsió és que s'acabi entre la primavera i l'estiu que ve. Ho ha anunciat el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, durant la visita que ha fet aquest dimarts. L'actuació, que té un cost de 9 milions d'euros, permetrà completar l'eix del Lluçanès, que connecta el Berguedà i Osona i l'eix Llobregat i l'eix Transversal.

L’obra, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, millorarà els desplaçaments de les persones residents en aquest sector. La nova variant permetrà disminuir els revolts, unificar l’amplada de la calçada de la carretera C-62 i millorar la comoditat i seguretat de la conducció. "Serà una carretera molt segura", ha dit Manel Nadal.

La variant en construcció discorrerà pel nord de la carretera actual, sensiblement paral·lela a aquesta entre 150 i 300 metres, amb una longitud d’uns 2,8 quilòmetres. La nova via tindrà una amplada de 10 metres –amb un millor traçat i més ampla que l’actual, que fa 6 metres i no disposa de vorals– estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’1 metre i un separador de fluxos central d’1 metre.

"L'obra va agafant forma", ha afirmat el director general d'Infraestructures, David Prat, que ha subratllat que permetrà descongestionar el trànsit actual. "Millorarà molt la vida dels veïns de Sagàs, perquè separarem el trànsit: els veïns passaran per la carretera antiga i la resta, els que vagin de Berga a Vic, per la nova", ha dit.

L'alcaldessa de Sagàs, Sílvia Triola, s'ha mostrat també convençuda que guanyaran en seguretat. Segons ha dit, permetrà treure aquest trànsit "tan intens" que passa a tocar de l'Ajuntament. "És un tram perillós perquè es corre i hi passen vehicles agraris", ha afirmat.

L’alcaldessa de Santa Maria de Merlès, Sara Costa, ha mostrat preocupació per la rotonda que connecta la C-62 amb el seu municipi i la riera de Merlès. “Ens fa patir una mica la rotonda de Sant Cristòfol, és un punt amb poca visibilitat, els cotxes passen a molta velocitat i no volem que sigui un punt conflictiu”, ha dit. Segons l'alcaldessa, en el seu moment ja s'havia demanat una rotonda sencera, però finalment es va decidir partir-la pel mig. Ara demanen als responsables que "ho estudiïn".

El projecte inclou la formació de tres interseccions a nivell (amb tercer carril central de girs), una amb la carretera BV-4346 i dues amb l’actual carretera C-62. I es preveu la formació de dos passos inferiors per donar continuïtat a camins, que també serviran com a passos de fauna, i d’un pas superior per donar accés a l’Ajuntament de Sagàs.

Les obres van començar al gener d'aquest 2024. Fins al moment, s’ha executat la major part del moviment de terres, s’han desviat serveis afectats i s’han construït els passos inferiors.

Nou traçat de la B-431 entre Artés i Calders, al Bages
D'altra banda, el departament de Territori preveu posar en servei la setmana que ve el nou traçat de la B-431 entre Artés i Calders, al Bages, i completarà abans de final d’any els treballs de condicionament que hi està executant. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, també ha visitat l’obra aquest dimarts. Té un cost de 4,9 milions d'euros i els treballs han entrat en la recta final.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats”