Alguns videos interessants
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Alguns videos interessants
Un vídeo de fa uns anys del manteniment del Metro de Barcelona i el canvi a catenària rígida...
Potser la línia que més m'agrada. De Pforzheim a Bad Wildbad, penetrant cap a la Selva Negra (der Schwarzwald)!
Us poso unes imatges que vaig fer de circulacions de dos tramvies històrics a Zúric:
El primer que surt es dels anomenats "Elefants", que van ser els primers amb bogies, als anys 30. El segon, d'aspecte més modern, es un tramvia suís "estàndar" que es va desenvolupar als anys 40 i n'hi va haver a moltes ciutats suïsses. El video es de l'estiu passat (com es veu per les mascaretes).
Aquest video es de la "línia museu" 21, que circula sempre l'últim cap de setmana del mes excepte desembre i puja cap al museu dels tramvies. Es cert que Zúric està molt mimada en temes de tramvies històrics fins i tot per nivells suïssos, hi ha aquesta línia 21 semi-regular, es fan circulacions històriques uns quants cops l'any a la línia 6 que puja al zoològic, i els dos diumenges de desembre que obren les botigues dos tramvies antics fan un recorregut circular al centre de la ciutat. Per totes aquestes circulacions a més no cal reserva ni bitllet especial, només el bitllet normal.
El primer que surt es dels anomenats "Elefants", que van ser els primers amb bogies, als anys 30. El segon, d'aspecte més modern, es un tramvia suís "estàndar" que es va desenvolupar als anys 40 i n'hi va haver a moltes ciutats suïsses. El video es de l'estiu passat (com es veu per les mascaretes).
Aquest video es de la "línia museu" 21, que circula sempre l'últim cap de setmana del mes excepte desembre i puja cap al museu dels tramvies. Es cert que Zúric està molt mimada en temes de tramvies històrics fins i tot per nivells suïssos, hi ha aquesta línia 21 semi-regular, es fan circulacions històriques uns quants cops l'any a la línia 6 que puja al zoològic, i els dos diumenges de desembre que obren les botigues dos tramvies antics fan un recorregut circular al centre de la ciutat. Per totes aquestes circulacions a més no cal reserva ni bitllet especial, només el bitllet normal.
L'11 de maig del 2011 va ser un dia especial per al motorista protagonista del vídeo doncs fou el seu darrer servei amb els clàssics tramvies articulats DÜWAG de vuit eixos que es porten amb controla, dels tallers d'Am Steinberg, actualment reservats per a vehicles clàssics on es fan exposicions i segur que ral·lis també.

Alguns detalls com la mateixa controla, els rètols de destinació i recorregut controlats manualment amb manovella i com es canvia el rètol de línia a la capella indicadora frontal (com alguns dels Chausson que hi havien a URBAS).
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Un de ben connegut, també hi ha un programa sobre la construcció del Tornado, acabat el 2008! Malauradament la locomotora va patir un problema important poc després, la qual cosa no ha permès recuperar el vapor en plena forma.
Vam veure el Tornado el 3 de juliol de 2013, a York, quan vam anar a veure els 6 A4 quan celebraven 75 anys del rècord absolut de velocitat de vapor. El Mallard va fer 126 milles per hora (202 km/h) en un recorregut que també serà recordat per una pujada de màxima potència, accelerant de 24 a 85 milles per hora (38,6 a 136,8 km/h) en una pujada de 1 en 200 (5 mil·lèsimes) en només 5 milles (8 km) per una restricció de velocitat temporal (estaven canviant carrils del 1910 a un lloc on s'acostumava a passar a 70-80 milles per hora, 112-129 km/h). Això va ser la causa de no superar les 130 milles per hora (209 km/h) i que la biela del mig es sobreescalfés. El Bittern va poder fer tres trens a 90 milles per hora (145 km/h) el 2013, arribant a un màxim de 94,6 milles per hora (152,2 km/h). Trobareu molt material sobre aquestes locomotores, i seguiran donant un molt bon exemple del que necessitem aquí i no tenim.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
A Cambodja, unes fustes mal posades, unes rodes amb uns eixos i un motoret a benzina, i ja tenim tren !

- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Una maqueta de trens a Russia , el magic món del Tren, a Santa Eugenia de Berga (Osona), és més gran :
Rússia no, Ucraïna.
Sobretot, tenint en compte el context polític internacional actual.
Sobretot, tenint en compte el context polític internacional actual.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
https://www.youtube.com/watch?v=LLnemcaGnpQ
El cremallera de Núria fa 35 anys, amb els automotors BEH acabats d'arribar.
Al principi del vídeo també es veuen escenes de l'estació de Ribes de Freser, actualment d'Adif, a l'època del vídeo Renfe.
El cremallera de Núria fa 35 anys, amb els automotors BEH acabats d'arribar.
Al principi del vídeo també es veuen escenes de l'estació de Ribes de Freser, actualment d'Adif, a l'època del vídeo Renfe.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El cremallera de Núria es va inaugurar el 1931. El 1988, doncs, va celebrar el 57è aniversari. No entenc d'on surten els 35 anys.
Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.
Salut !!
Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.
Salut !!
UT440_132M ha escrit: ↑Dimarts 29/08/2023 19:29 https://www.youtube.com/watch?v=LLnemcaGnpQ
El cremallera de Núria fa 35 anys, amb els automotors BEH acabats d'arribar.
Al principi del vídeo també es veuen escenes de l'estació de Ribes de Freser, actualment d'Adif, a l'època del vídeo Renfe.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Potser em vaig expressar malament. Els 35 anys als que em referia, eren els de la data de presa del vídeo, no de l'edat del Cremallera de Núria. Disculpeu el malentès.genissimon ha escrit: ↑Dimecres 30/08/2023 9:42 El cremallera de Núria es va inaugurar el 1931. El 1988, doncs, va celebrar el 57è aniversari. No entenc d'on surten els 35 anys.
Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.
Salut !!
UT440_132M ha escrit: ↑Dimarts 29/08/2023 19:29 https://www.youtube.com/watch?v=LLnemcaGnpQ
El cremallera de Núria fa 35 anys, amb els automotors BEH acabats d'arribar.
Al principi del vídeo també es veuen escenes de l'estació de Ribes de Freser, actualment d'Adif, a l'època del vídeo Renfe.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Cap problema. Entès.UT440_132M ha escrit: ↑Dimecres 30/08/2023 17:39Potser em vaig expressar malament. Els 35 anys als que em referia, eren els de la data de presa del vídeo, no de l'edat del Cremallera de Núria. Disculpeu el malentès.genissimon ha escrit: ↑Dimecres 30/08/2023 9:42 El cremallera de Núria es va inaugurar el 1931. El 1988, doncs, va celebrar el 57è aniversari. No entenc d'on surten els 35 anys.
Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Heu vist mai cap estació de tren que no tingui ni entrades ni sortides ? que només serveix per canviar de tren, enmig d'una autopista ?
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 112
Doncs sí, a Cádiz, al Trambahía. L'estació de Rió Arillo, situada a l'entrada de San Fernando, és hi ha la bifurcació entre la línia convecional a Sevilla i la del Trambahía. Només hi ha quatre vies, dues andanes i un pas superior per a fer tranbord entre les línies C-1 i T-1 (també és on hi ha el canvi de tensió). Està al costat de l'autopista i no té cap accés.
Salut!
