Hispano Igualadina amb Monbus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 27/02/2024 9:18

Regió-7, 27 de febrer de 2024 ha escrit: Marc Marcè Casaponsa
Director de Regió7
Algú ha vist el bus de Manresa?
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 27/02/2024 19:35

El proper divendres 1 de març Monbus assumeix l'urbà del Papiol:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 29/02/2024 14:26

Regió-7, 28 de febrer de 2024 ha escrit: Junts demana al govern de Manresa que actuï d'una vegada per millorar el bus a Barcelona
Afirma que les incidències en el servei "són absolutament inadmissibles, greus i reiterades"
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 07/03/2024 10:05

Regió-7, 7 de març de 2024 ha escrit: La nova concessió del bus entre Manresa i Barcelona serà de només 4 anys
La Generalitat assegura que limita la durada perquè la finalització coincideixi amb altres contractes de transport públic que acaben el 2028
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/03/2024 12:45

Regió-7, 20 de març de 2024 ha escrit: Indignació de Junts per Manresa perquè calgui viatjar dret al bus a Barcelona
Presenta una moció perquè l'Ajuntament faci les accions necessàries per millorar el servei
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 21/03/2024 21:59

genissimon ha escrit: Dijous 21/03/2024 12:45
Regió-7, 20 de març de 2024 ha escrit: Indignació de Junts per Manresa perquè calgui viatjar dret al bus a Barcelona
Presenta una moció perquè l'Ajuntament faci les accions necessàries per millorar el servei
[...]
Hace unos años estaba prohibido viajar de pie. Llegaba un bus y cuando se ocupaban todas las plazas el conductor estaba obligado a cerrar puertas y arrancar, y la compañía tenía que mandar un bus de refuerzo para recoger las personas que habían quedado en tierra. Otra cosa es que eso haya cambiado.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 25/04/2024 11:41

Regió-7, 25 d'abril de 2024 ha escrit: El servei Manresa-Barcelona té cinc viatges d’anada i set de tornada on els busos fan curt
Un grup d’usuaris habituals de la línia ha fet una enquesta que han respost 462 persones i que ha servit per evidenciar les mancances que arrossega
Han fet arribar els resultats a Territori perquè els tingui en compte en la nova concessió
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 12/11/2024 9:47

Regió-7, 12 de novembre de 2024 ha escrit: OPINIÓ | TRIBUNA
Eduard Pujol i Bonell *

12 NOV 2024 6:26
El MONBUS nostre de cada dia

«Senyors, s’ha de viatjar, s’ha de veure món». És una de les frases més populars de Joan Capri, que per a molts va ser el primer català -realment- emprenyat. La veritat, però, és que avui, si en Capri hagués d’agafar el bus cada dia per anar de Manresa a Barcelona, potser frenaria el seu optimisme viatger. Ves a saber.

El fet és que aquests dies al Senat s’ha plantejat una discussió sobre les línies de bus per carretera. Era una discussió genèrica, que des de Junts hem aprofitat per a posar sobre la taula les raons del mal servei de moltes línies de bus: parlo de l’error d’anar a preu. Miraré de fer-me entendre.

El bus no és un passatemps, és una necessitat. Això és claríssim. Avui, però, la concessió de les línies es basa únicament en el tot s’hi val i en un absurd -i acrític- anar únicament a preu. Les imposicions d’Europa i la febre liberal malentesa, no ajuden. Si mirem cap a casa, la Generalitat també és presonera de la lògica del preu. Però vet aquí la contradicció, una cosa és l’Europa dels alts funcionaris i una altra, Catalunya. Aquí sabem que, sovint, comprar barat és comprar car. A més, aquest és un país que coneix la qualitat de moltes empreses de transport de viatgers per carretera. Història, proximitat i responsabilitat en el servei. Moltes d’aquestes empreses van néixer als anys vint del segle passat i avui, en temps de globalització, haurien d’estar més protegides del que estan. Protegint-les, salvaríem la qualitat, el servei i, especialment, els drets dels usuaris.

La bogeria és sacralitzar el preu més baix d’una oferta com a garantia de tot. Aquest és l’error, obviar l’experiència i el sentit comú. Una cosa és lluitar contra les corrupcions, i una altra, fer-nos trampa. A la Catalunya Central i al Penedès tenim queixes alarmants en moltes línies -i ho sap tothom. Hi ha queixes dels busos que van del Bages, de l’Anoia i del Penedès a Barcelona. Si és un clam no és una casualitat. I tot això passa perquè hi ha qui rebenta preus, però, a l’hora de la veritat, no compleix cap estàndard. Ho sabeu prou bé. Pugem al bus per anar a estudiar i a treballar, necessitem puntualitat, res de sorpreses. A les 7 del matí no podem estar pendents de si pujarem al bus o de si quedarem a l’andana. I un cop dins, no podem estar pendents de si quedarem parats abans o després d’arribar a Olesa. Diguem-ho clar, aquest és el cas de l’empresa MONBUS. Parlem d’autobusos incendiats -pujant el Bruc o a l’autopista, a la Conca de Barberà. No trobareu un autobús net, sense cops. No cal ser un linx, ens volen fer viatjar en autocars que porten tots els quilòmetres del món. Portes tancades que no obren, portes obertes quan han de tancar. El problema és que un cop tenen la concessió és molt difícil que la puguin perdre.

S’ha dit tota la vida: comprar barat és comprar car. Certament, els diners públics s’han de gestionar amb sentit comú, però pagar més del compte és tan greu com comprar barat i tenir un pèssim servei. El país ha de tornar a pensar a la catalana, pagar el preu just de cada cosa i, si no, aire. La solució es diu proximitat i confiança.
(*) Portaveu de Junts al Senat


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 02/12/2024 9:41

Regió-7, 2 de desembre de 2024 ha escrit: Sense notícies de la licitació per al bus a Barcelona
L’alcalde [de Manresa] va anunciar el març passat que el 25 de desembre podria funcionar la nova concessió

Gemma Camps
Manresa 02 DES 2024 6:25

Aquest desembre s’acaba la concessió de la línia de bus que fa el servei entre Manresa i Barcelona, i viceversa. Segons va anunciar l’alcalde Marc Aloy al ple del març passat, la previsió era que el dia 25 d’aquest mes ja entrés en funcionament la nova . No serà així.

Segons informació del Departament de Territori, avui dia encara s’està treballant en la redacció dels documents de licitació «per tal de treure-la el més aviat possible». Mentrestant, continua operant l’empresa concessionària actual, Monbus, que acumula un reguitzell de queixes dels usuaris.

Monbus es va fer càrrec de l’explotació del servei a final de l’any 2016. Aquest desembre, per tant, acaba el termini de 8 anys que ha tingut la concessió. El nou concurs, que el març passat ja es va dir que s’estava preparant, serà per 4.

Aloy, que va definir el servei de «nefast» per les nombroses incidències que acumula, va explicar en ple del març que l’Ajuntament estava col·laborant en la definició de la nova concessió del servei. De la darrera auditoria del mateix feta per la Generalitat, tot i les peticions d’aquest diari, no se’n van poder consultar els resultats.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 19/12/2024 10:01

Regió-7, 17 de desembre de 2024 ha escrit: La Generalitat diu que el bus entre Manresa i Barcelona ampliarà freqüències i horaris
La consellera de Territori anuncia que la nova concessió es resoldrà durant el pròxim semestre del 2025

Redacció
Manresa 17 DES 2024 18:05

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque i Sureda, ha assegurat que el servei de bus entre Manresa i Barcelona augmentarà "fins a un 30% les freqüències i s'ampliaran horaris de nit i en caps de setmana”.

Durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu, Paneque ha assegurat que el govern de la Generalitat ha donat el primer pas per al nou contracte de prestació de servei públic d’autobús entre Manresa i Barcelona amb l’aprovació d’una aportació dinerària màxima pels quatre anys de 12,16 milions d’euros.

Aquest servei també passa per Monistrol de Montserrat i Olesa de Montserrat. Això permetrà al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica convocar el concurs en les pròximes setmanes i resoldre’l durant el primer semestre de 2025. La vigència del nou contracte serà de 4 anys a partir de la data d’inici del nou contracte.

La consellera ha assegurat que “des del Departament s’estan preparant les noves concessions per als autobusos interurbans amb horitzó 2028 i, ara, hem actuat sobre aquest servei per a la seva millora en freqüències”.

Més usuaris
Paneque ha posat de relleu que “aquesta línia té un volum d’usuaris i un creixement importants; convenia actuar-hi ampliant ofertes d’expedicions exprés des de Manresa i des d’Olesa de Montserrat”. Es tracta d’una “inversió de 12 milions d'euros per a millorar una línia que tant per la seva intensitat com pel que té de connectivitat amb l’interior de Catalunya era molt demanada”, ha remarcat.

Aquest serà el primer model de contracte que servirà de base per al 2028, quan acaben les concessions per a la prestació del servei públic d’autobusos interurbans. El nou sistema potenciarà els objectius ambientals i la lluita contra el canvi climàtic, segons la Generalitat.

Els serveis que sortiran a concurs inclouen la línia d’autobús exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix directament Olesa de Montserrat amb Barcelona; i la línia regular que uneix Manresa amb Barcelona amb parada als diferents municipis.

Es tracta d’un corredor que ha registrat un augment important de la demanda durant els darrers anys. Fins aquest octubre, les tres línies han comptabilitzat un total de 652.014 viatges, una xifra que ja ha superat en un 5,4% els 618.387 viatges de tot el 2023 i en un 12,3% els 580.551 viatges de tot el 2022. El nou contracte preveu increment de servei diürn i nocturn i també el mes d’agost.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”