El dilema amb el segon túnel d’FGC entre Sabadell i Barcelona: per Sant Cugat o per Cerdanyola?
La xarxa d’FGC entre el Vallès i Barcelona està a prop de saturar-se. Els trens passen cada cinc minuts a Sabadell en hora punta, i cada dos i mig a Sant Cugat. Les vies no tenen capacitat per encabir més combois i, abans d’arribar al límit, el Govern de la Generalitat ha tret la pols a un vell compromís: vol construir un segon túnel ferroviari entre la comarca i la capital catalana.
La gran incògnita és: per on ha de passar? El departament de Territori, comandat per Ester Capella, d’ERC, ha marcat com a prioritat construir un túnel a Vallvidrera, en paral·lel a l’existent, i que acabi a plaça Catalunya o a Arc de Triomf, que descarregaria el túnel actual d’FGC. Mentrestant, gran part dels municipis del Vallès –la majoria, socialistes– aposten per un corredor que permeti agilitzar els trajectes des de Sabadell i Terrassa, passant per la UAB, donar servei a zones sense transport públic, com el Parc Tecnològic del Vallès a Cerdanyola i construir un túnel per Horta.
Més informació
https://www.diaridesabadell.com/2024/04 ... barcelona/
Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
No sé si algú de la Generalitat s'ha oblidat que la línia 220 d'Adif existeix? Potser no s'han adonat que la gent agafa Ferrocarrils perquè la seva contrapart nacional no fa bona pinta? 

- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El futur de l’Hostal del Fum suposarà la transformació d’una cantonada de la ciutat que és també la carta de presentació del centre Terrassa, entrant per l’autopista C-58 i la Rambleta. Tot aquest àmbit està subjecte a dos projectes que transformaran l’eix els anys vinents: el pla de millora urbana de la Rambleta, que renovarà tot aquest àmbit, on està prevista la construcció d’una nova estació de FGC, i el tram sud de la rambla d’Ègara, que l’alcalde Jordi Ballart ha dit que vol redibuixar amb la transformació del portal de Sant Roc.
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... ssa-pisos/
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... ssa-pisos/
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Dins del nou projecte urbanísctic de l'entrada a Terrassa, per la Rambleta i la Rambla d'Egàra, hi ha la previsió de construcció d'una nova estació del FGC. I ja fa temps que se'n parla, però ara ja comenca a anar seriosament, encara que va per llarg. Salut!
El carrer del Tren de Baix pren rellevància com un vial de dos carrils de circulació amb continuïtat cap a la plaça del Doré. La Rambleta, completament renovada, incorpora una gran rotonda on ara hi ha la cruïlla entre l’Hotel Don Cándido i la benzinera.
Aquesta nova rotonda, lleugerament desplaçada de l’eix de la Rambleta, obre una nova perspectiva del tram i permet ampliar les voreres, guanyant espai per als vianants.
Entre la Rambleta i el carrer de Tren de Baix, el projecte reserva una illa central que ha d’acollir la nova estació de Ferrocarrils. En aquest punt, FGC ha de construir la sisena parada a Terrassa, No està previst fer una gran estació en superfície. La idea és habilitar un accés a les andanes com el de la rambla d’Ègara i més endavant construir un nou aparcament a l’entorn per als usuaris del tren i dels equipaments de la zona.
L'article parla de la sisena estació, però seria la cinquena, doncs per ara FGC en te 4 a Terrassa. Salut!
Enllac a l'article, que permet rebutjar totes les galetes, per ara.
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... -projecte/
El carrer del Tren de Baix pren rellevància com un vial de dos carrils de circulació amb continuïtat cap a la plaça del Doré. La Rambleta, completament renovada, incorpora una gran rotonda on ara hi ha la cruïlla entre l’Hotel Don Cándido i la benzinera.
Aquesta nova rotonda, lleugerament desplaçada de l’eix de la Rambleta, obre una nova perspectiva del tram i permet ampliar les voreres, guanyant espai per als vianants.
Entre la Rambleta i el carrer de Tren de Baix, el projecte reserva una illa central que ha d’acollir la nova estació de Ferrocarrils. En aquest punt, FGC ha de construir la sisena parada a Terrassa, No està previst fer una gran estació en superfície. La idea és habilitar un accés a les andanes com el de la rambla d’Ègara i més endavant construir un nou aparcament a l’entorn per als usuaris del tren i dels equipaments de la zona.
L'article parla de la sisena estació, però seria la cinquena, doncs per ara FGC en te 4 a Terrassa. Salut!
Enllac a l'article, que permet rebutjar totes les galetes, per ara.
https://www.diarideterrassa.com/terrass ... -projecte/
La estació de les Fonts esta al terme municipal de Terrassa122-042-132 ha escrit: ↑Dissabte 01/06/2024 11:40 L'article parla de la sisena estació, però seria la cinquena, doncs per ara FGC en te 4 a Terrassa. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Tens tota la raó davida no hi vaig pensar amb Les Fonts, el T.M. és Terrassa. Gràcies per l'aclariment. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El Vallès reclama els intercanviadors promesos entre Rodalies i FGC a Sant Cugat
La connexió ferroviària a l’entorn metropolità de Barcelona parteix d’una radialitat amb la capital que fa que la mobilitat entre les capitals del Vallès Occidental i la de l’Oriental requereixi un temps sovint inexistent. Una de les solucions que el territori ha plantejat de manera reiterada és la creació de dos intercanviadors a Sant Cugat del Vallès, on conflueixen la línia R8 de Rodalies (Martorell-Granollers) amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que connecten Barcelona amb Sabadell (S2) i Terrassa (S1). Tot i que el projecte ja tenia pressupost l’any 2023, no s’ha avançat al respecte, fet que impedeix que la xarxa de trens capti un gran potencial de viatgers per reduir la mobilitat en transport privat.
Més informació:
https://www.diaridesabadell.com/2024/12 ... ant-cugat/
La connexió ferroviària a l’entorn metropolità de Barcelona parteix d’una radialitat amb la capital que fa que la mobilitat entre les capitals del Vallès Occidental i la de l’Oriental requereixi un temps sovint inexistent. Una de les solucions que el territori ha plantejat de manera reiterada és la creació de dos intercanviadors a Sant Cugat del Vallès, on conflueixen la línia R8 de Rodalies (Martorell-Granollers) amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que connecten Barcelona amb Sabadell (S2) i Terrassa (S1). Tot i que el projecte ja tenia pressupost l’any 2023, no s’ha avançat al respecte, fet que impedeix que la xarxa de trens capti un gran potencial de viatgers per reduir la mobilitat en transport privat.
Més informació:
https://www.diaridesabadell.com/2024/12 ... ant-cugat/