Projecte inèdit de fa 100 anys de 2a línia de ferrocarril a Badalona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Projecte inèdit de fa 100 anys de 2a línia de ferrocarril a Badalona

Entrada Autor: metring » Divendres 16/08/2024 8:39

Escoltant un programa ahir a Ràdio Ciutat de Badalona, vaig descobrir que fa 100 anys i segons el setmanari El Eco, es va plantejar de fer aquesta línia:
Fitxers adjunts
-v5ev20.jpg
-v5ev20.jpg (249.81 KiB) Visualitzat 6039 cops

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 16/08/2024 9:17

Té nassos que fa 100 anys ja diguessin que l'actual línia de tren "no respeta urbanizaciones ni propiedades, considerando esta ciudad como país conquistado" com a tombarella mental per fer veure que hauria d'anar soterrat. :x

El metro de Barcelona amb motoristes!

Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Divendres 16/08/2024 9:20

Més que "projecte" jo això li diria "ocurrencia"...

També:
Teniendo en cuenta el detestable servicio de tranvías
Potser si enlloc d'ocurrencies com aquesta s'hauria agafat l'iniciativa de millorar el servei de tramvies, per exemple duplicant la via que em sembla que en gran part va ser única fins a la clausura del servei al 1965, doncs la cosa hauria estat diferent, fins i tot podria haver sobreviscut fins avui el tramvia de Badalona.

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Divendres 16/08/2024 10:36

Elefant ha escrit: Divendres 16/08/2024 9:20 Més que "projecte" jo això li diria "ocurrencia"...

També:
Teniendo en cuenta el detestable servicio de tranvías
Potser si enlloc d'ocurrencies com aquesta s'hauria agafat l'iniciativa de millorar el servei de tramvies, per exemple duplicant la via que em sembla que en gran part va ser única fins a la clausura del servei al 1965, doncs la cosa hauria estat diferent, fins i tot podria haver sobreviscut fins avui el tramvia de Badalona.
Ja ho vaig pensar... "detestable servicio", però de millorar les comunicacions, res, molt lamentable...

Si us interessa consultar l'exemplar de la notícia o d'altres, aquest és l'enllaç on apareix el setmanari penjat https://www.museudebadalona.cat/arxiu/h ... /#selector

m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 18/08/2024 17:22

Elefant ha escrit: Divendres 16/08/2024 9:20 Més que "projecte" jo això li diria "ocurrencia"...
Aquesta ocurrència és l'antecedent de l'actual L2 de metro xD

Miquel ha escrit: Divendres 16/08/2024 9:17 Té nassos que fa 100 anys ja diguessin que l'actual línia de tren "no respeta urbanizaciones ni propiedades, considerando esta ciudad como país conquistado"
Es refereix al nou suburbà proposat, no pas a la línia existent. L'autor ja deixa clar que "existe fiebre de edificación" als entorns del traçat, per això els propietaris no volien un tren en superfície. :roll:

Enhorabona per la troballa, metring!! :plas

Salvem l'Estació de França!

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/08/2024 20:40

m.h.t. ha escrit: Diumenge 18/08/2024 17:22
Aquesta ocurrència és l'antecedent de l'actual L2 de metro xD

Miquel ha escrit: Divendres 16/08/2024 9:17 Té nassos que fa 100 anys ja diguessin que l'actual línia de tren "no respeta urbanizaciones ni propiedades, considerando esta ciudad como país conquistado"
Es refereix al nou suburbà proposat, no pas a la línia existent. L'autor ja deixa clar que "existe fiebre de edificación" als entorns del traçat, per això els propietaris no volien un tren en superfície. :roll:

Enhorabona per la troballa, metring!! :plas
De res! I això per fer zàping escoltant la ràdio, i a més una local!

Respon

Torna a “Història del transport”