Incidències de bus a Catalunya (fora de l'àrea de Barcelona)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Incidències de bus a Catalunya (fora de l'àrea de Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 26/07/2024 3:42

Aparatoso accidente de autobús en el centro de Reus: pierde el control y acaba en medio de un lago artificial.

Espectacular accidente de tráfico el que ha tenido lugar este jueves al mediodía en el centro de la ciudad de Reus. Cuando pasaba solo un minuto de las dos de la tarde, los servicios de emergencias han recibido el aviso que había un autocar plantado en medio de un lago artificial situado en la plaza del Canal, justo al lado de la estación de autobuses de la capital del Baix Camp.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 53102.html



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 07/08/2024 12:17



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 01/12/2024 20:07



Sembla ser que hi ha hagut un accident greu d'autobús a Porté-Puymorens.
L'autobús ha sortit a les 17:00h d'avui diumenge 1 de desembre de l'Hospitalet de Llobregat. Segons els bombers de la prefectura dels Pirineus Orientals, hi hauria aquest balanç de víctimes.




També s'han desplaçat al lloc dels fets efectius dels Bombers de la Generalitat, andorrans, efectius del SEM , a més d'altres cossos d'emergències nord-catalans



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 03/12/2024 4:46

Ahorrar 40€ de peaje, uno de los errores fatales del trágico accidente del autocar de L'Hospitalet en Portè.

Viaje de un día a Andorra por 28 €, ida y vuelta, para hacer compras de Black Friday, era el plan que habían contratado un total de casi 50 personas que este domingo, 1 de diciembre, alrededor de las cinco y media de la tarde sufrieron un grave accidente en el paso de la carretera nacional 320 por Portè y Pimorent, en la Alta Cerdanya, en la Catalunya Nord. Dos personas han muerto y más de una decena han resultado heridas. La investigación de las autoridades francesas, sobre quien recae administrativamente este municipio, deberá aclarar qué pasó y qué provocó el accidente. También las posibles irregularidades de la empresa, que tenía varias reseñas negativas, y que para ahorrar costos y peajes, iba por carreteras secundarias, como la complicada carretera donde se accidentó.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 10102.html

Viatjar amb la Sara, la Paquita… Com funcionen les excursions de baix cost?

Proliferen les sortides en autocar a destinacions turístiques que s'ofereixen en cartells al carrer o a través de les xarxes socials.

Dues persones han mort i 32 han resultat ferides en l’accident d’un autocar aquest diumenge a Portè (Alta Cerdanya). L’autocar tornava a l’Hospitalet de Llobregat i circulava per una carretera secundària per estalviar-se el peatge d’un túnel. Els passatgers havien contractat el viatge d’un sol dia per anar a fer compres a Andorra pel Black Friday, l’oferta s’havia difós a través de WhatsApp i era de baix cost: 27 € anada i tornada.

El TSJC ha confirmat que l’empresa del bus havia entrat en fallida i el propietari anava per lliure.

https://beteve.cat/basics/viatges-baix- ... -accident/



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 03/12/2024 12:20

Em sembla un poc atrevit, personalment, dir que estalviar-se peatge sigui un error, la carretera està precisament per això i la circulació d'autobusos estava permesa, i per molt perillosa que fos, l'accident no va ocórrer per la naturalesa de la carretera. Es va quedar sense frens i el conductor es va estavellar contra la paret de propòsit, probablement sacrificant-se, tot i que no ho especifiquen, salvant gairebé mig centenar de passatgers.

Tot i així reconec que és una opinió



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 03/12/2024 12:49

un Ànec ha escrit: Dimarts 03/12/2024 12:20 Em sembla un poc atrevit, personalment, dir que estalviar-se peatge sigui un error, la carretera està precisament per això i la circulació d'autobusos estava permesa, i per molt perillosa que fos, l'accident no va ocórrer per la naturalesa de la carretera. Es va quedar sense frens i el conductor es va estavellar contra la paret de propòsit, probablement sacrificant-se, tot i que no ho especifiquen, salvant gairebé mig centenar de passatgers.

Tot i així reconec que és una opinió
Jo anava a llençar la mateixa opinió, parlar de la carretera em sembla "amarillismo". Si fos perillosa estaria tancada als autocars, i llavors qualsevol altra carretera de muntanya també

Un altre tema és que una excursió organitzada informalment amb una empresa que està en fallida (o extraoficialment amb algú de l'empresa?) vés a saber amb quin estat de manteniment de l'autocar... No tenen per què ser perillosos els viatges de la Sara o la Paquita però si no hi ha una normativa que sapiguem que s'aplica, els usuaris no podem saber si és un viatge organitzat amb mesures de seguretat o no. I veient les notícies últimament fins i tot amb empreses de bus més oficials, un comença a dubtar de que les autoritats estiguin al dia en aquest tema



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 03/12/2024 21:32

Segons diuen a https://www.3cat.cat/324/lautocar-de-la ... a/3325122/
L'autocar sinistrat diumenge passat al coll de Pimorent quan tornava d'una excursió a Andorra, que va causar la mort de dues persones, tenia la inspecció tècnica de vehicles (ITV) caducada des del 2023, segons ha avançat El Periódico i han confirmat a TV3 fonts properes al cas.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 04/12/2024 2:22

un Ànec ha escrit: Dimarts 03/12/2024 12:20 Em sembla un poc atrevit, personalment, dir que estalviar-se peatge sigui un error, la carretera està precisament per això i la circulació d'autobusos estava permesa, i per molt perillosa que fos, l'accident no va ocórrer per la naturalesa de la carretera. Es va quedar sense frens i el conductor es va estavellar contra la paret de propòsit, probablement sacrificant-se, tot i que no ho especifiquen, salvant gairebé mig centenar de passatgers.

Tot i així reconec que és una opinió
Fa anys vaig anar d´excursió amb autocar per la carretera de "Sa Calobra", a Mallorca, i alló sí que fa por de veritat. L´autocar era un model estàndard de dotze metres, un Irizar PB, i hom es pregunta com dimonis ténen els nassos de ficar autocars tan grans per allà (podien fer-ho amb midis), i que encara no hagi passat cap desgràcia. No crec que aquesta carretera andorrana tingui més perill que "Sa Calobra" de Mallorca.

Per aquest motiu, efectivament, jo també penso que el titular "para ahorrarse 40 € de peaje", és sensacionalista, si fós una carretera prohibida al pas de vehicles pesats, encara. També hi ha autocars que fan la ruta regular entre Andorra i Barcelona, i no agafen el Túnel del Cadí, sino que alguns van per la línia de Ponts i Solsona, per carreteres iguals o pitjors que aquesta andorrana, plenes de corves.

Si mireu l´enllaç que vaig posar a beteve.cat, en el meu anterior missatge, surt un video amb una entrevista a un periodista, que parla que la carretera no era pas perillosa, sino que el problema va ser tècnic del propi autocar. També parla de les excursions de "baix cost" amb autocar.

També puc recordar un greu accident d´autocar a Torreblanca, província de Castelló, l´any 1992, quan un autocar de l´empresa "Bus Express", va perdre el control i va agafar una sortida de l´autopista que no havia d´agafar, ja que se suposa que anava directe a València. Feia la ruta desde Barcelona, Cornellà i Hospitalet de Llobregat, cap a València i Sevilla, l´empresa havia creat una linia regular de "baix cost", al marge de la llei, quan l´unica empresa autoritzada en aquell moment, per fer aquesta mateixa ruta, en règim de linia regular, era TRANSPORTES BACOMA, de Málaga, depenent del grup estatal ENATCAR.
Van sortir a la llum irregularitats de l´empresa "Bus Express", l´autocar sinistrat no tenia la ITV en regla, els conductors no feien les hores legals de descans establertes, etc. De fet, l´accident va ocórrer per indisposició del conductor, sembla que el dia anterior de l´accident, havia tornat de Sevilla, fent la mateixa ruta de més de mil quilòmetres conduïnt el mateix autocar, i només havia dormit unes sis hores, abans de l´accident. Van morir 45 persones, i el conductor, va ser dels pocs que va sobreviure. Al judici es va dir que va patir una indisposició, altres que es va quedar adormit, i altres que va patir una pujada de sucre i que va tenir un desvaniment. També es va dir que es va llançar de l´autocar abans del volc, i que per això va sobreviure.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 04/12/2024 12:23

Potser sí que van anar pel coll del Pimorent (Puymorens en francès) fer per estalviar-se el peatge del túnel. Però he passat per aquesta carretera força vegades i, venint del Pas de la Casa, tant en temps com en distància és pràcticament equivalent baixar fins a L'Ospitalet (L'Hospitalet-près-l'Andorre en francès) per embocar el túnel o pujar una mica fins al coll del Pimorent i baixar fins a Porta on es tornen a unir les dues rutes i seguir cap a Puigcerdà. Si no hi ha problemes de vialitat hivernal, és pràcticament equivalent anar pel port o pel túnel, venint del Pas de la Casa. Altra cosa és si vens de la banda de França via Acs (Ax-les-Thermes en francès).

El Pas de la Casa està a 2050 metres d'alçada, la desviació al coll del Pimorent està a uns 1800 metres d'alçada, el coll de Pimorent està a 1920 metres d'alçada, la boca nord del túnel del Pimorent està a 1515 metres i la sud a 1558 metres.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 05/12/2024 2:11

Fallida de frens del vehicle, però també una sèrie d´irregularitats administratives.

La millor manera de baixar un vehicle pesat (ja sigui camió o autocar) per aquest tipus de carretera, amb desnivells descendents i corves, és emprar el fre elèctric, a marxes curtes, i no pas el fre de pedal. Potser en aquest cas d´emergència, millor que estabellar l´autocar contra la roca, mirar de posar marxa enrera amb combinació amb el fre de mà, que ni de conya t´atura un cotxe d´aquestes característiques, però potser aminores la marxa. El fre de mà als autobusos és una palanca petita a la part esquerra del taulell, en posició cap endavant no està posat i permet la marxa, en posició cap endarrera, està posat. Aquest tipus de carreteres, no es poden baixar fent ús del fre de pedal, perquè en el cas del vehicles pesats, sobrecarregues molt els frens, millor emprar marxes molt curtes i fre elèctric.

Dit això, recopilo aquestes dues noves noticies en relació amb aquest accident, que porta cua:

El autocar accidentado con dos muertos en Portè no había pasado las dos últimas revisiones de ITV.

Lo que se ha podido saber es que el autocar no había pasado la Inspección Técnica de Vehículos (ITV) en las dos últimas ocasiones, es decir, hacía más de un año, que, según las informaciones recogidas por los Mossos d'Esquadra, no había pasado la revisión desde comienzo de 2023, según El Periódico. Este tipo de vehículos se tienen que revisar de manera oficial cada seis meses.

(...)

La hija de la organizadora, también herida, como su madre, en el accidente, aceptó en una entrevista con medios locales que no se había contratado ningún seguro extra para hacer el viaje y que estaban en manos de abogados para responder de las posibles repercusiones legales derivadas del trágico viaje.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 96102.html

El accidente del autocar de Hospitalet en Portè con dos muertos, trae cola: fiscalía francesa ve homicidio.

La investigación para aclarar el accidente en Portè y Pimorent, en la Catalunya del Nord, continúa, y hoy se ha sabido que la Fiscalía de Marsella, que ha asumido las diligencias judiciales, investiga el siniestro como un posible homicidio involuntario por vulneración deliberada de una obligación de prudencia o seguridad, además de lesiones involuntarias con incapacidad total para el trabajo, sea esta inferior o superior a tres meses.

(...)

La empresa que lo operaba, que había alquilado el vehículo a la empresa propietaria, estaba extinguida tras un concurso de acreedores y no tenía licencia de actividades.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 99102.html



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 08/12/2024 2:07

Una novetat important en el cas d´aquest accident, és que ara s´ha sapigut que el conductor anava drogat, amb el tacògraf desactivat, i sense la ITV (això últim ja se sabia). Li caurà una bona...

A prisión el conductor del autocar accidentado en Portè, acusado de homicidio: iba drogado y sin ITV.

Según ha informado la fiscalía, el conductor, un hombre de 50 años y nacionalidad española, dio positivo en cocaína, y el vehículo presentaba graves irregularidades: llevaba el tacógrafo desactivado y no había pasado la inspección técnica obligatoria (ITV), tal como avanzó ElCaso.com. Además, las primeras investigaciones han descartado una avería mecánica como causa principal, aunque se había detectado un problema con el sistema de frenado antes de salir del Pas de la Casa. Las investigaciones del accidente, que está llevando a cabo la policía francesa, tendrán que aclarar qué ocurrió.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 13102.html



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 14/02/2025 9:47

Regió-7, 13 de febrer de 2025 ha escrit: La justícia francesa examina si els frens del bus accidentat als Pirineus van fallar per falta de manteniment
El tribunal de Marsella que investiga el sinistre en què van morir tres passatgeres demana un informe pericial que aclareixi en quin estat circulava l'autocar i si l'avaria que va patir abans del viatge de tornada va influir en l'accident

Leticia Fuentes /Jordi Ribalaygue
París / Barcelona 13 FEB 2025 18:08 Actualitzada 13 FEB 2025 19:00

Dos mesos i mig després, la justícia francesa continua intentant resoldre els interrogants que encara planegen després de l'accident d'autocar en què van morir tres passatgeres i una quarantena van resultar ferides als Pirineus. Tornaven a Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat després d’una excursió d’un dia a Andorra. El conductor del bus, Alejandro C. R., va donar positiu en cocaïna després de la col·lisió i va ingressar a la presó de forma provisional a França, acusat per la Fiscalia de Marsella pels presumptes delictes d'homicidi involuntari i lesions agreujades. En paral·lel, el magistrat que s'encarrega de les indagacions a França intenta aclarir si el vehicle presentava unes condicions defectuoses per manca de manteniment.

L'autocar circulava amb la ITV caducada
Tot i que s'havia de sotmetre a revisió cada mig any, l'autobús accidentat no la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) des de finals del 2023. Era de l'empresa de transport Chavi Tours, dissolta després de fer fallida per deutes i administrada pel xòfer arrestat, que va continuar operant per lliure després que la companyia caigués en concurs de creditors l'estiu passat.

A més, el jutge gal també intenta aclarir si l'avaria que es va detectar al vehicle abans que comencés a tornar des de Pas de la Casa va tenir relació amb el sinistre mortal, originat per un error en els frens. "Actualment, s'està fent un informe pericial judicial per determinar les causes mecàniques de l'accident", explica el tribunal judicial de Marsella a preguntes d'El Periódico.

L'òrgan judicial assenyala que "la investigació va confirmar que la causa de l'accident va ser un error mecànic". Afegeix que, "pel que sembla, l'autobús va patir un problema mecànic abans d'emprendre el viatge de tornada". La Fiscalia ja va assenyalar en el seu moment que els frens no van funcionar i que l'autocar havia patit una avaria abans de començar el viatge de tornada a Barcelona.

Tot i això, el tribunal de Marsella indica que, fins ara, "no s'ha establert un vincle clar entre aquest incident mecànic i l'accident". L'òrgan judicial confia que el dictamen pericial aclareixi incògnites. "Hauria de permetre determinar ràpidament l'estat general del vehicle, possibles avaries o defectes de manteniment, així com les causes de l'avaria del sistema de frens i la pèrdua de control" del bus, desgrana el jutjat.

Condicions precàries
La majoria de les víctimes de l'accident de l'1 de desembre passat són immigrants establerts a Barcelona i l'àrea metropolitana, sobretot colombians. Van pagar 27 euros per bitllet a una particular, que organitzava viatges a preus molt baixos. L'autocar va xocar contra un mur a la localitat occitana de Porté-Puymorens. El vehicle transitava per una carretera de traçat accidentat, alternativa habitual per esquivar el pagament de peatge a la ruta d'Andorra a Espanya.

Els advocats que els representen han avisat que les condicions precàries en què viuen els afectats s'han vist agreujades arran del sinistre. A banda de les lesions de què s'estan recuperant i les seqüeles psicològiques, els lletrats han advertit que les víctimes han travessat problemes per escassetat d'ingressos perquè no cobren prestacions suficients per cobrir els salaris que han deixat de percebre en estar de baixa laboral, no disposar d'una feina regularitzada o mancar de cobertura.

En aquest sentit, han reclamat que s'acceleri el pagament de les bestretes de les indemnitzacions per alleujar les penúries dels afectats. El termini per avaluar els danys i taxar les ofertes de compensació venç l'1 de març, quan es compliran tres mesos de l'accident.

El tribunal judicial de Marsella explica que el jutge d'instrucció treballa amb les autoritats consulars “per identificar i localitzar totes les víctimes” i informar-los que poden personar-se a la causa. A banda, el despatx d'advocats Indemnització per accident -que representa 17 ferits i els familiars de les víctimes- tracta de recobrar els estris i la documentació que els seus clients no han pogut recuperar des del dia de la col·lisió i que assenyala que obra en poder de la Gendarmeria per burocràcia. El tribunal contesta sobre això que l'instructor “procurarà restituir allò que s'ha perdut sempre que sigui possible”.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 11/04/2025 4:52

Muere una mujer atropellada por un autobús en la zona de andenes de la estación de Girona.

Una mujer ha muerto este jueves por la tarde al ser atropellada por un autobús en la zona de andenes de la estación de Girona. Los hechos han tenido lugar cuando pasaban pocos minutos de las siete de la tarde y, por causas que a estas alturas se tendrán que aclarar, un autobús ha subido al andén y ha pasado por encima de una mujer que se encontraba allí en aquellos momentos.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 09102.html



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/04/2025 9:00

Diari de Girona, 10 d'abril de 2025 ha escrit: Mor una dona atropellada per un autobús a l'estació de Girona
L'autobús es dirigia a Palafrugell i s'ha tancat tota l'estació soterrada del parc Central

Tapi Carreras
Girona10 D’ABR. 2025 19:51
Actualitzada 10 D’ABR. 2025 21:25

Una dona ha mort aquesta tarda a l'estació de busos de Girona quan ha estat atropellada per un autobús, a l'andana 18. Per causes que encara es desconeixen, el vehicle hauria tirat cap endavant i hauria envaït l'andana, envestint la dona. Una de les hipotesis és que l'autobús s'hauria desfrenat. L'autobús, de l'empresa Moventis, es dirigia a Palafrugell.

Mossos d'Esquadra, Bombers, Policia Municipal de Girona, els serveis de seguretat privats i ambulàncies del SEM s'han desplaçat fins al lloc de l'incident, però no han pogut fer res per salvar-li la vida.

Desviament d'autobusos
La zona on s'ha produït l'accident mortal ha estat acordonada inicialment. Però davant de l'arribada de més usuaris d'altres línies i de l'expectació que s'estava generant, s'ha decidit impedir el pas a tota la planta soterrada i també s'ha tancat tot aquest espai del subsòl del parc Central.

Així, hauran de fer aturada a la part superior, a l'aturada de busos de la plaça d'Espanya, davant l'estació de trens.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”