Gràcies.
Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El projecte per recuperar el Tramvia Blau, enllestit set anys després
El transport històric barceloní va tancar el 28 de gener del 2018 | Ara, TMB confirma que el projecte constructiu ja ha estat entregat, però les obres continuen sense calendari
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-585316/
El transport històric barceloní va tancar el 28 de gener del 2018 | Ara, TMB confirma que el projecte constructiu ja ha estat entregat, però les obres continuen sense calendari
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-585316/
-
- N3
- Entrades: 33
Amb la notícia que per fi està acabat el projecte constructiu, l'he intentat buscar, però no l'he pogut trobar. Suposo que haurem d'esperar que obrin licitació per veure'l.
Però mentre el cercava, m'he topat amb el concurs de la redacció del projecte, i l'avantprojecte que s'hi planteja és prou interessant. Per una banda, Les propostes de localització de parades i la distribució dels carrils a la calçada s'alineen bastant amb algunes de les propostes que va fer la PTP en el seu moment, i semblen força encertades. Tot això és al document "ANNEX 1 AVANTPROJECTE".
Per altra banda, al document "ANNEX 4A INTERV TRAMVIES" s'hi descriu, i cito literalment:
El 2 directament l'envien al museu:
Jo no dic que no estigui bé mirar d'augmentar la capacitat de la línia per potenciar-ne l'ús, perquè sigui més útil per pujar al Tibidabo, com a reclam turístic més potent de que ja ho era, etc. Però si per fer-ho s'ha de deixar material històric tot capgirat, no sé, abans construiria tramvies nous d'aspecte històric (deixant tot el material actual preservat per a ocasions especials) que fer malabars amb el material històric de veritat actual.
Editat: Perdó, a tot això he oblidat enganxar el link al lloc on ho he trobat tot
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... 4/67119517
Però mentre el cercava, m'he topat amb el concurs de la redacció del projecte, i l'avantprojecte que s'hi planteja és prou interessant. Per una banda, Les propostes de localització de parades i la distribució dels carrils a la calçada s'alineen bastant amb algunes de les propostes que va fer la PTP en el seu moment, i semblen força encertades. Tot això és al document "ANNEX 1 AVANTPROJECTE".
Per altra banda, al document "ANNEX 4A INTERV TRAMVIES" s'hi descriu, i cito literalment:
Hi ha un parell d'apartats dedicats als trucks i el motor, on en comenten la substitució al complet. Al final de tot també es tanteja amb la possibilitat de modernitzar també els tramvies 8, 10 i 129, tot i que finalment consideren de deixar el 8 com a model per si els passés alguna cosa a la resta, i per a fer sortides excepcionals; del 10 i el 129 no en diuen cap conclusió clara.Resulta conveniente aumentar sensiblemente la velocidad de los vehículos. Ello permitiría una mayor fluidez del tráfico en la Avenida del Tibidabo a consecuencia de una mejor integración
de la circulación de los tranvías.
El 2 directament l'envien al museu:
PD: no m'he confós copiant el text, han posat majúscules després d'una coma en un document oficial.NO se considera apto para el servicio comercial de línea, Se propone sea empleado para exposiciones culturales o exhibiciones en el tramo de la vía sin pendiente, delante de la cochera en el caso de que se quisiera habilitar la nave derecha de la cochera, como centro de interpretación explicando la historia de la propia línea del tranvía.
Que podría albergar en una de las vías el material de Museo o el que esté fuera de servicio
por su estado o periodos de intervención.

Jo no dic que no estigui bé mirar d'augmentar la capacitat de la línia per potenciar-ne l'ús, perquè sigui més útil per pujar al Tibidabo, com a reclam turístic més potent de que ja ho era, etc. Però si per fer-ho s'ha de deixar material històric tot capgirat, no sé, abans construiria tramvies nous d'aspecte històric (deixant tot el material actual preservat per a ocasions especials) que fer malabars amb el material històric de veritat actual.
Editat: Perdó, a tot això he oblidat enganxar el link al lloc on ho he trobat tot

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Jo no veig malament, més aviat veig imprescindible, modernitzar la part de tracció dels tramvies per convertir-los en un transport modern. O sigui, en un transport que ens sigui útil als ciutadans però que a la vegada transmeti la imatge i la sensació (en la mida del possible) de vehicle històric.
No obstant, al costat d'això, crec imprescindible deixar com a mínim una unitat de cada tipus 100% original per exposició i sortides puntuals.
I si algú té dubtes de com fer tot això, que vagi a passar el cap de setmana a Lisboa.
No obstant, al costat d'això, crec imprescindible deixar com a mínim una unitat de cada tipus 100% original per exposició i sortides puntuals.
I si algú té dubtes de com fer tot això, que vagi a passar el cap de setmana a Lisboa.