Eliminació de l'estació de Figueres
Re: Trasllat de l'estació de Figueres
Tan difícil és fer quatre passos soterrats i quatre més d'elevats? De debò seguim cometent el mateix error de treure el tren del centre i enviar-lo a les afores? Per què insistim tant en anar enrere en lloc de cap endavant, com fa la resta d'Europa?
No conec Figueres (hi he estat un sol cop, en cotxe, per anar al Museu Dalí), però veient un mapa no veig que el tren faci de muralla ni divideixi la ciutat en dos.
De debò, no n'aprenem... Via lliure als 'pelotassos' urbanístics.
No conec Figueres (hi he estat un sol cop, en cotxe, per anar al Museu Dalí), però veient un mapa no veig que el tren faci de muralla ni divideixi la ciutat en dos.
De debò, no n'aprenem... Via lliure als 'pelotassos' urbanístics.
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
Totalment d'acord.Funikram ha escrit: ↑Dimecres 05/03/2025 22:28 Tan difícil és fer quatre passos soterrats i quatre més d'elevats? De debò seguim cometent el mateix error de treure el tren del centre i enviar-lo a les afores? Per què insistim tant en anar enrere en lloc de cap endavant, com fa la resta d'Europa?
No conec Figueres (hi he estat un sol cop, en cotxe, per anar al Museu Dalí), però veient un mapa no veig que el tren faci de muralla ni divideixi la ciutat en dos.
De debò, no n'aprenem... Via lliure als 'pelotassos' urbanístics.
Trobo molt tendencios el periodista a l'escriure "El canvi d'emplaçament també permetria treure les vies de tren del centre de Figueres, una demanda recurrent de molts figuerencs."... S'ha de ser un retrassat o mal intencionat per suggerir que la gent prefereix haver d'agafar el cotxe per anar a buscar un tren de rodalies/regional que tenir el tren soterrat i accessible des de dins de la ciutat. Estem amb la historia de sempre: si necessites el cotxe per anar a buscar el tren... Ja vas al teu destí en cotxe. Aquesta gent de figueres acabaran veient trens passar de llarg la seva ciutat o freqüències que empitjoren.
Un altre Burgos, Salou, Camp de Tarragona...
Figueres Vilafant no esta allunyada del centre com els altres casos comentats.
Del Museu Dali o ajuntament hi ha 14min caminant a l'estació de regionals actuals i 20min a Figueres Vilafant. No es una gran diferencia.
Del Museu Dali o ajuntament hi ha 14min caminant a l'estació de regionals actuals i 20min a Figueres Vilafant. No es una gran diferencia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Crec que ja ho he explicat alguna vegada, però ho repetiré els cops que sigui necessari: el problema de l'emplaçament actual de l'estació històrica de Figueres és el pas a nivell de la carretera de Roses just al costat de l'estació. Qualsevol moviment de trens a l'estació implica abaixar les barreres i aquestes poden estar força estona abaixades. I això provoca un col·lapse al trànsit rodat de gairebé tot Figueres que pot durar una bona estona. Aquest col·lapse ja passava als anys 70 quan per les vies circulaven suïsses i alsthoms verdes.
Vista del google street view de l'estació des del pas a nivell
I això sense tenir en compte la revalorització dels terrenys entre les vies i el cementiri i la ronda sud. No vull pas ser malpensat.
Però una llançadora ràpida, directa i eficaç entre l'actual estació d'autobusos, el centre (rambles), la plaça del Sol i l'estació de Figueres-Vilafant no estaria pas malament.
Salut !!
Vista del google street view de l'estació des del pas a nivell
I això sense tenir en compte la revalorització dels terrenys entre les vies i el cementiri i la ronda sud. No vull pas ser malpensat.
Però una llançadora ràpida, directa i eficaç entre l'actual estació d'autobusos, el centre (rambles), la plaça del Sol i l'estació de Figueres-Vilafant no estaria pas malament.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Aviam, voler veure només la problemàtica dels passos a nivell és com que els arbres no ens deixen veure el bosc.
Avantatges que hi veig:
- Unificar les dues estacios en una, cosa que permet per exemple venir de Madriz en AVE i segur en MD cap a Lançà / Portbou / Cervera i vv.
(Possible Alvia Portbou - Madrid? O Portbou - Cartagena? Per dir alguna cosa...)
- Per ser totalment eficient, s'hauria de traslladar l'estació d'autobusos o fer-ne una de nova al costat de l'estació de Vilafant
- Centralitzar tot el moviment que això implica en una àrea apartada del centre però prou a prop per trigar 10 min. caminant a l'ajuntament i al Museu Dalí.
- Construcció de la sortida de Figueres Centre a l'AP7 i de la variant nord-oest de Figueres, que implicaria poder anar de la Jonquera cap a Banyoles sense passar pel centre, i que seria la continuació natural de la N260 ( des de Llançà i Portbou) i C-260 (des de Roses) evitant el centre de Figueres
- I sí, tsmbé hi ha l'especulació, però a la zona del voltant de l'estació de Vilafant ja li cal un rentat de cara, que és la més xunga de la ciutat
I per últim, voler comparar l'estació de Vilafant amb Camo de Tarrragona o Guadalajara...
Ja es veu que no has trepitjat gaire Figueres
Avantatges que hi veig:
- Unificar les dues estacios en una, cosa que permet per exemple venir de Madriz en AVE i segur en MD cap a Lançà / Portbou / Cervera i vv.
(Possible Alvia Portbou - Madrid? O Portbou - Cartagena? Per dir alguna cosa...)
- Per ser totalment eficient, s'hauria de traslladar l'estació d'autobusos o fer-ne una de nova al costat de l'estació de Vilafant
- Centralitzar tot el moviment que això implica en una àrea apartada del centre però prou a prop per trigar 10 min. caminant a l'ajuntament i al Museu Dalí.
- Construcció de la sortida de Figueres Centre a l'AP7 i de la variant nord-oest de Figueres, que implicaria poder anar de la Jonquera cap a Banyoles sense passar pel centre, i que seria la continuació natural de la N260 ( des de Llançà i Portbou) i C-260 (des de Roses) evitant el centre de Figueres
- I sí, tsmbé hi ha l'especulació, però a la zona del voltant de l'estació de Vilafant ja li cal un rentat de cara, que és la més xunga de la ciutat
Vigila amb les teves paraules... Si les llegeix la brigada anti-soterraments del fòrum, estaràs assenyalat i apestat pels segles dels segles.
I per últim, voler comparar l'estació de Vilafant amb Camo de Tarrragona o Guadalajara...

Ja es veu que no has trepitjat gaire Figueres
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Bon dia, aquí brigada anti-soterraments.Sanato ha escrit: ↑Dijous 06/03/2025 21:38 Aviam, voler veure només la problemàtica dels passos a nivell és com que els arbres no ens deixen veure el bosc.
Avantatges que hi veig:
- Unificar les dues estacios en una, cosa que permet per exemple venir de Madriz en AVE i segur en MD cap a Lançà / Portbou / Cervera i vv.
(Possible Alvia Portbou - Madrid? O Portbou - Cartagena? Per dir alguna cosa...)
- Per ser totalment eficient, s'hauria de traslladar l'estació d'autobusos o fer-ne una de nova al costat de l'estació de Vilafant
- Centralitzar tot el moviment que això implica en una àrea apartada del centre però prou a prop per trigar 10 min. caminant a l'ajuntament i al Museu Dalí.
- Construcció de la sortida de Figueres Centre a l'AP7 i de la variant nord-oest de Figueres, que implicaria poder anar de la Jonquera cap a Banyoles sense passar pel centre, i que seria la continuació natural de la N260 ( des de Llançà i Portbou) i C-260 (des de Roses) evitant el centre de Figueres
- I sí, tsmbé hi ha l'especulació, però a la zona del voltant de l'estació de Vilafant ja li cal un rentat de cara, que és la més xunga de la ciutat
Vigila amb les teves paraules... Si les llegeix la brigada anti-soterraments del fòrum, estaràs assenyalat i apestat pels segles dels segles.
I per últim, voler comparar l'estació de Vilafant amb Camo de Tarrragona o Guadalajara...![]()
Ja es veu que no has trepitjat gaire Figueres
Averam, no sé jo quanta gent faria el trasbordament AVE-Regional per anar als pobles que queden entre Figueres i Portbou, que no sumen moltíssima població. A més a més, aquest trasbordament ja es pot fer a Girona, que sent 30 mins de trajecte en MD des-de Figueres m'atreveixo a dir que no és gaire impràctic com per justificar aquell nou trasbordament a Figueres-Vilafant. L'idea d'un Alvia fins a Portbou em sembla irrisoria, considerant la baixa demanda que hi ha en aquella zona i que per anar a Perpinyà ja hi ha l'AV.
El tema de "centralitzar el moviment" és un tòpic, de vegades evidentment té sentit, pèro al cas de Figueres que com ja dic la demanda de trasbordament entre trens segurament es baixa i veient que significaria allunyar l'estació convencional del centre, doncs jo dic que son més contras que pros. Per cert, des-de Figueres-Vilafant es triguen segons Google uns 20 minuts fins al centre de la vila i no 10. Això no és sexy, sobre tot per una ciutat petita com Figueres. Tot i que per ser justos, un servei de bus coordinat amb els trens ho resoldria força bé (tot i que per ser encara més justos s'ha de dir, que això pràcticament mai no funciona a cap lloc d'Espanya).
El tema de carreteres no entenc que té a veure amb treure l'estació del centre, això no es pot fer igualment?
Sobre el rentat de cara suposo que tens raó, pèro tampoc no veig per què el tren es un impediement. Mira't aquest enllaç del Google Streetview: https://www.google.com/maps/@47.6613824 ... FQAw%3D%3D
Això és a Constança, al sud d'Alemanya, una vila amb quasi el doble de població que Figueres, i a on el tren passa pel bellmig del centre de la ciutat, de fet separant-la del parc que hi ha a la vora del llac. Els passos a nivell estan ben mantinguts i al voltant de la via hi ha molt verd. Es poden fer actuacions semblants, potser amb algun pas a desnivell per vianants i/o cotxes, sense necessitat de soterrar. La comparació es refereix únicament a l'integració del tren.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Per connectar Figueres amb l'estació de Vilafant cal posar-hi algun transport, llavors ja el podem allargar fins a l'estació històrica i no caldrà moure la d'autobusos. A més, aquest nou transport també donarà servei a l'estació d'autobusos. Encara més: si, malgrat tot, es trasllada l'estació històrica caldrà connectar l'estació d'autobusos amb l'estació de Vilafant.
Podríem solucionar el problema del pas a nivell (*) posant més passos rodats i per a vianants elevats i/o inferiors per travessar les vies històriques. Entenc que és un problema complicat per la manca d'espai i la presència de la capa freàtica a pocs centímetres de la superfície, com ja es va veure quan van construir els passos inferiors per a travessar les vies a l'estació històrica, que van estar molt temps fora de servei perquè s'anegaven.
Ens estalviaríem el cost d'una nova via entre l'estació de Vilafant i el traçat històric en direcció a Peralada i Vilajuïga per l'oest i el nord de Figueres. Tot i la inversió en nous passos inferiors i/o elevats segur que ens acabaríem estalviant diners.
Ens estalviaríem moure l'estació d'autobusos a Vilafant.
Del mig de la Rambla a l'estació de Vilafant, 23 minuts a peu. A l'estació històrica, 10 minuts. Dades del google. Molta gent està disposada a caminar 10 minuts. Molt poca gent està disposada a caminar 23 minuts. A més, hi ha un tema de percepció de seguretat en un barri que s'ha de travessar per arribar a l'estació de Vilafant.
* Per a molts figuerencs el problema és el col·lapse de trànsit que es genera cada cop que s'abaixen les barreres del pas a nivell de l'antiga carretera de Roses (av. Vilallonga). I accepten traslladar l'estació de trens convencionals a Vilafant sota el pretext de solucionar els problemes que genera el pas a nivell.
Salut !!
Podríem solucionar el problema del pas a nivell (*) posant més passos rodats i per a vianants elevats i/o inferiors per travessar les vies històriques. Entenc que és un problema complicat per la manca d'espai i la presència de la capa freàtica a pocs centímetres de la superfície, com ja es va veure quan van construir els passos inferiors per a travessar les vies a l'estació històrica, que van estar molt temps fora de servei perquè s'anegaven.
Ens estalviaríem el cost d'una nova via entre l'estació de Vilafant i el traçat històric en direcció a Peralada i Vilajuïga per l'oest i el nord de Figueres. Tot i la inversió en nous passos inferiors i/o elevats segur que ens acabaríem estalviant diners.
Ens estalviaríem moure l'estació d'autobusos a Vilafant.
Del mig de la Rambla a l'estació de Vilafant, 23 minuts a peu. A l'estació històrica, 10 minuts. Dades del google. Molta gent està disposada a caminar 10 minuts. Molt poca gent està disposada a caminar 23 minuts. A més, hi ha un tema de percepció de seguretat en un barri que s'ha de travessar per arribar a l'estació de Vilafant.
* Per a molts figuerencs el problema és el col·lapse de trànsit que es genera cada cop que s'abaixen les barreres del pas a nivell de l'antiga carretera de Roses (av. Vilallonga). I accepten traslladar l'estació de trens convencionals a Vilafant sota el pretext de solucionar els problemes que genera el pas a nivell.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Bones, ja per afegir cerques amb google maps...
Si agafo la plaça doctor Ernest Vila com a centre geografic del terme municipal de figueres trobo
- 8 minuts a peu fins l'estació "vella"
- 24 minuts fins Vilafant
En resum:
- si ets una persona jove pot ser estas disposat a anar a peu a la nova, inclus carretejant algun embalum.
- si vas amb crius, amb maletes o tens certa edat... Et pots permetre anar a la vella a peu però ni de conya vas a peu a Vilafant. Si has de pujar a un bus, que passi cada mitja hora, amb alguna maleta o el cotxet d'un criu tampoc se't fara gaire comode el viatge.
- si has d'agafar el tren cada dia per anar a treballar (pe a Girona)... Et compres un cotxe segur.
Jo insisteixo en què és una estupidesa del nivell de forocoches desplaçar les estacions de passatgers a fora dels nuclis urbans. En un cas així veig preferible que palmem pasta dels impostos en un soterrament... Almenys el soterrament no hauria de penalitzar l'ús del transport públic.
Si agafo la plaça doctor Ernest Vila com a centre geografic del terme municipal de figueres trobo
- 8 minuts a peu fins l'estació "vella"
- 24 minuts fins Vilafant
En resum:
- si ets una persona jove pot ser estas disposat a anar a peu a la nova, inclus carretejant algun embalum.
- si vas amb crius, amb maletes o tens certa edat... Et pots permetre anar a la vella a peu però ni de conya vas a peu a Vilafant. Si has de pujar a un bus, que passi cada mitja hora, amb alguna maleta o el cotxet d'un criu tampoc se't fara gaire comode el viatge.
- si has d'agafar el tren cada dia per anar a treballar (pe a Girona)... Et compres un cotxe segur.
Jo insisteixo en què és una estupidesa del nivell de forocoches desplaçar les estacions de passatgers a fora dels nuclis urbans. En un cas així veig preferible que palmem pasta dels impostos en un soterrament... Almenys el soterrament no hauria de penalitzar l'ús del transport públic.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Molt d'acord en tot, excepte en soterrar. A Figueres és complicat, sobretot on hi ha l'estació històrica de renfe: hi ha la capa freàtica molt a prop de la superfície.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No, no és el dia dels innocents.
Figueres continua amb el seu pla per eliminar les infraestructures ferroviàries de la ciutat i aprofitar els terrenys per fer-hi pisos amb un pla que costarà centenars de milions d'euros de diner públic:
Figueres continua amb el seu pla per eliminar les infraestructures ferroviàries de la ciutat i aprofitar els terrenys per fer-hi pisos amb un pla que costarà centenars de milions d'euros de diner públic:
https://www.gerio.cat/noticia/1706196/f ... -vuit-anysFigueres preveu eliminar les vies de tren i l'estació al centre d'aquí a vuit anys
Quedaran lliures 90.000 metres quadrats que la Generalitat gestionarà
Figueres preveu que la nova estació intermodal, la variant ferroviària i la supressió de les vies del tren al centre de la ciutat siguin una realitat d’aquí a vuit anys. L’alcalde, Jordi Masquef, admet que l’obra és ingent, perquè suposarà una inversió de més de 200 milions d’euros (MEUR) i subratlla que, d’entrada, l’objectiu passa perquè l’Estat liciti el projecte.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 13 de març de 2025 ha escrit: Figueres preveu que la nova estació de tren sigui una realitat d'aquí a vuit anys
La Generalitat gestionarà la bossa de terrenys de 90.000 metres quadrats que s'alliberaran quan es treguin els rails
ACN
Figueres13 MAR 2025 13:54
Actualitzada 13 MAR 2025 14:08
Figueres preveu que la nova estació intermodal, la variant ferroviària i la supressió de les vies del tren al centre de la ciutat siguin una realitat d'aquí a vuit anys. L'alcalde, Jordi Masquef, admet que l'obra és ingent, perquè suposarà una inversió de més de 200 milions d'euros (MEUR) i subratlla que, d'entrada, l'objectiu passa perquè l'Estat liciti el projecte. "Aquest pas està pràcticament fet; per això reclamarem que sigui efectiu en les properes setmanes i es deslligui de l'execució de l'obra", ha afirmat. D'altra banda, a partir de l'acord de la bilateral també s'ha fixat que la Generalitat gestionarà tota la bossa de terrenys que s'alliberin quan s'elimini el traçat actual del tren convencional, que sumen 90.000 metres quadrats.
L'acord de la bilateral per tirar endavant la variant ferroviària de Figueres i la nova estació intermodal -on conviuran el TGV i el tren convencional- s'ha cuinat a foc lent. Després que el ministre Puente assumís la cartera de Transports, i ralentís els diferents projectes ferroviaris arreu de l'Estat per analitzar-los un per un, s'han celebrat tres reunions d'alt nivell per tirar-lo endavant. I a finals de gener, el secretari d'Estat de Transports, José Antoni Santano, va visitar Figueres (amb la màxima discreció) per acabar-lo de tancar.
Les obres de la nova variant ferroviària, per una banda, inclouen duplicar el ramal que ja surt de l'actual traçat del tren convencional, i que enllaça amb l'estació Figueres-Vilafant. Actualment en desús, és el que es va fer servir entre els anys 2011 i 2013 perquè els passatgers de la línia Barcelona- Portbou enllacessin amb els serveis d'alta velocitat que anaven fins a París.
A partir de l'actual estació, caldrà construir 8,1 quilòmetres de via nous, que des de la nova estació intermodal tornaran a entroncar fins a la línia Figueres-Portbou. Aquest traçat és el que inclou el túnel d'1,75 quilòmetres a tocar del castell de Sant Ferran i el viaducte de 70 metres per salvar l'N-260.
El projecte també inclou la nova estació intermodal, que ampliarà l'actual del TGV. Ja se n'ha fet un primer croquis, que inclou dues vies per als serveis de Rodalies -amb andanes de 220 metres cadascuna- i una altra de 750 metres, exclusiva per a mercaderies.
En global, aquestes obres sumen una inversió de més de 200 MEUR. L'acord de la bilateral recull que tant la redacció dels projectes com l'execució dels treballs se supeditaran a la disponibilitat pressupostària. Però l'Ajuntament de Figueres ja ha reclamat a l'Estat que la licitació del projecte se'n deslligui.
"Ens han confessat que el plec de clàusules està fet, acabat i a punt de publicar-se; per això confiem que això tiri endavant amb independència de l'execució de les obres, i que se sufragui amb el pressupost ordinari del Ministeri", explica Jordi Masquef. El termini per redactar el projecte serà de 36 mesos i es calcula que costarà entre 4,5 i 5 MEUR.
"Un termini raonable"
L'Ajuntament de Figueres confia que, mentrestant, hi hagi marge per lligar la resta de la inversió. Un cop comencin les obres de la variant ferroviària i de l'estació, el consistori calcula que s'enllestiran en un termini d'uns cinc anys. És a dir, que com a mínim n'hauran de passar vuit abans no es treguin les actuals vies del centre.
"Pensem, però, que és un termini raonable, tenint en compte el volum d'inversió", diu el president del Comissionat per a la Transformació Ferroviària, Joan Armangué. "A més, això possibilita que durant aquest temps Figueres es prepari per a la transformació urbana que comportarà i també els canvis amb la mobilitat viària", hi afegeix.
Precisament, l'Ajuntament de Figueres ja ha fet saber a Adif que la nova estació intermodal haurà d'integrar-se més a la ciutat, ser més accessible per als vianants, tenir més aparcaments i incloure també una terminal per a autobusos. Joan Armangué subratlla, a més, que un cop el trasllat sigui efectiu, la distància a peu des de l'estació fins al Museu Dalí serà d'1 quilòmetre i mig, "similar amb la que hi ha des de l'actual estació de Girona fins a la Catedral".
90.000 metres quadrats
La supressió de les vies del centre de la ciutat, que també permetrà eliminar els passos a nivell, generarà una bossa de 90.000 metres quadrats. I aquí, l'acord de la bilateral també recull que se signarà un conveni a tres bandes (entre Adif, Govern i Ajuntament) perquè sigui la Generalitat qui passi a gestionar-los a través de l'Incasòl.
Jordi Masquef, que ha posat en relleu "la sintonia" que hi ha entre totes les administracions implicades, ha destacat que l'espai que s'alliberi, i que actualment ocupen les vies, "no quedarà sense que s'hi dugui a terme cap actuació, sinó que es desenvoluparà i creixerà amb un nou parc públic d'habitatge". En paral·lel, l'alcalde ha subratllat que el trasllat crearà un nou pol d'atracció al costat de la nova estació intermodal; aquest, d'uns 40.000 metres quadrats.
La Generalitat també s'encarregarà de desenvolupar la zona, a partir d'un pla de millora urbana que farà l'Ajuntament de Figueres, amb intenció de crear-hi "un hub tecnològic". A més, Jordi Masquef també ha avançat que el consistori està treballant per presentar-se a la convocatòria del Pla de Barris i revitalitzar "l'àmbit de Sant Joan i el Culubret".
"Al sector de Llevant de la ciutat crearem nou parc públic d'habitatge, i al de Ponent, actuarem sobre aquells sectors més degradats", ha dit Masquef. I aquí, l'alcalde de Figueres ha insistit que la supressió de les vies del centre, i el trasllat de l'estació del tren convencional per integrar-la a la del TGV, acabarà amb un "problema endèmic" de la ciutat: els passos a nivell i la "cicatriu històrica" de les vies del tren.
Nova mobilitat viària
Jordi Masquef ha admès que l'estació intermodal farà "bascular la centralitat de llevant a ponent" de la ciutat. Però també ha avançat que ja s'ha planificat la nova mobilitat viària que l'acompanyarà. I dins tots aquells projectes que estan en estudi o bé en fase de redacció de projectes, l'alcalde de Figueres ha esmentat, per exemple, la nova sortida de l'AP-7 que enllaçarà amb l'estació, la duplicació de la variant de l'N-II o les rondes Nord i Sud (que, en el cas de la primera, inclou el túnel sota el castell de Sant Ferran).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Aquesta és la millora del transport ferroviari que ens venen. Soterraments, allunyament de les estacions del centre, reducció del nombre de vies per a rodalies i regionals. Per això, hi ha milions.
Ara, perquè els trens i la infraestructura deixin de petar dia sí, dia també, ni un ral.
Ara, perquè els trens i la infraestructura deixin de petar dia sí, dia també, ni un ral.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.