TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
-
David.F.C.M.B.1000
- N6

- Entrades: 293
- Membre des de: 11 oct. 2015, 19:57
- UbicaciĂł: barcelona
TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
A mi també m'agradaria saber-ho. I a tothomDavid.F.C.M.B.1000 ha escrit:hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
Bà sicament la resposta és no, no hi ha cap acord en aquest sentit ni intenció de negociar-lo. Altra cosa és si s'arribés a la independència de Catalunya, però això ja seria una altra història.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Tampoc veig jo massa interès en un cantĂł i un altre, per molt que des d'aquĂ ens vulguin fer veure que no Ă©s aixĂ. Hi ha massa vots en joc.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sĂ, dia tambĂ©.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sĂ, dia tambĂ©.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Seria això d'aquà el que us voleu referir, jo vaig llegir això de PTP
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF catalĂ faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF catalĂ faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Tenint en compte que els hi va costar 20 anys traspassar la pobra lĂnia de la Pobla... i això que la volien tancar! 
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
noticia publicada al diari ARA el 14 d'abril de 2016 :
http://www.ara.cat/societat/PSOE-vota-f ... 44352.html
EL PSOE vota a favor del traspĂ s complet de Rodalies a la Generalitat
Els socialistes, Podem, ERC i Democrà cia i Llibertat aproven un text a la comissió de foment del Congrés dels Diputats per crear un grup de treball que estudiï quina és la millor fórmula
ACN Madrid ACTUALITZADA EL 13/04/2016 17:39
La comissiĂł de foment del CongrĂ©s dels Diputats ha instat aquest dimecres el govern espanyol a crear un grup de treball, juntament amb la Generalitat, per estudiar i definir, en el termini de nou mesos, quines de les lĂnies ferroviĂ ries que transcorren per Catalunya sĂłn d’ interès general. La peticiĂł inclou que el criteri a seguir pel grup de treball sigui que no es considerin d’interès general aquelles lĂnies per on circulin exclusivament trens amb origen i destinaciĂł a Catalunya. Aquest Ă©s el pas previ que demana la Generalitat per aconseguir el traspĂ s complet de les Rodalies i Regionals.
Aquesta petició s’ha aprovat a través d’una esmena transaccional a la proposició no de llei sobre el traspàs d’infraestructures ferrovià ries a la Generalitat de Catalunya i ha rebut el suport dels grups parlamentaris del PSOE, Podem, ERC i Democrà cia i Llibertat.
El text tambĂ© reclama que el grup de treball cerqui fĂłrmules de participaciĂł de la Generalitat en la millora de la mobilitat i de la prestaciĂł del servei ferroviari en l’à mbit de les lĂnies internes de Catalunya.
Aixà mateix, es demana complir amb les actuacions previstes al pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015. Per a aquest fi, s’hauria de crear un consorci entre l’Estat i la Generalitat amb la participació dels ajuntaments implicats que fes el seguiment, priorització i gestió de les inversions compromeses.
Montcada i Rexach
La comissiĂł tambĂ© ha aprovat per 37 vots a favor (PP, PSOE, Podem, ERC i DL), cap en contra i 5 abstencions (C's) dues proposicions no de llei d'En ComĂş Podem i d'ERC per al soterrament de la lĂnia ferroviĂ ria a Montcada i Reixac. Les dues iniciatives han obtingut el 'sĂ' de tots els partits tret de C's, desprĂ©s que aquest dimarts l'alcaldessa del municipi, Laura Campos, es reunĂs amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i obtinguĂ©s del ministeri el compromĂs de destinar una partida dels pressupostos del 2017 al soterrament de la R2 al seu pas pel municipi, que ja ha registrat 165 vĂctimes mortals.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Xurres i merines
Que no ens enganyin: un traspĂ s de lĂnies per on circulen exclusivament trens amb origen i destinaciĂł Catalunya no Ă©s un traspĂ s total de rodalia.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Pla Rodalies 2020-2030
TraspĂ s gradual de Rodalies
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
CogestiĂł de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarĂ els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurĂ d’iniciar els trĂ mits jurĂdics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern catalĂ espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarĂ tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procĂ©s de transferència serĂ progressiu amb la finalitat d’assegurar que Ă©s operatiu –com hem dit, la prioritat Ă©s establir un protocol d’informaciĂł amb Adif i millorar el sistema de comunicaciĂł als usuaris per prendre el control de la gestiĂł dels trens.
La fĂłrmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestiĂł de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumĂ tic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrĂ una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bĂ© la mĂ xima autoritat serĂ ara el govern catalĂ , que en tindrĂ la majoria i en nomenarĂ el president –el trencament de l’empresa i l’operaciĂł i la segregaciĂł del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspĂ s efectiu fa quinze anys–. La fĂłrmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, tambĂ© per la direcciĂł de Renfe. A mĂ©s, l’acord polĂtic entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarĂ un conveni de col·laboraciĂł i cooperaciĂł amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern catalĂ la cogestiĂł ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
CogestiĂł de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarĂ els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurĂ d’iniciar els trĂ mits jurĂdics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern catalĂ espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarĂ tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procĂ©s de transferència serĂ progressiu amb la finalitat d’assegurar que Ă©s operatiu –com hem dit, la prioritat Ă©s establir un protocol d’informaciĂł amb Adif i millorar el sistema de comunicaciĂł als usuaris per prendre el control de la gestiĂł dels trens.
La fĂłrmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestiĂł de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumĂ tic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrĂ una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bĂ© la mĂ xima autoritat serĂ ara el govern catalĂ , que en tindrĂ la majoria i en nomenarĂ el president –el trencament de l’empresa i l’operaciĂł i la segregaciĂł del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspĂ s efectiu fa quinze anys–. La fĂłrmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, tambĂ© per la direcciĂł de Renfe. A mĂ©s, l’acord polĂtic entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarĂ un conveni de col·laboraciĂł i cooperaciĂł amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern catalĂ la cogestiĂł ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html
- TrenofĂlic
- N3

- Entrades: 33
- Membre des de: 09 set. 2024, 08:12
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Què algú em faci 5 cèntims del que passa, de que per què no es posen d'acord sindicats, Generalitat i Govern Espanyol.
Entenc que els de Renfe seguirien amb contracte conservant els seus anteriors, acords, condicions, complements i plusos i en cas negatiu es millorarien.
Per què ara diuen que "están avanzando tanto en el proceso de la Sociedad de MercancĂas como en el de Rodalies. Una situaciĂłn que ya supone el primer y principal incumplimiento de los acuerdos", quins eren els acords que parlen?
Primer vull entendre el que passa per poder expressar la meva opiniĂł, des de un punt de vista neutral.
Entenc que els de Renfe seguirien amb contracte conservant els seus anteriors, acords, condicions, complements i plusos i en cas negatiu es millorarien.
Per què ara diuen que "están avanzando tanto en el proceso de la Sociedad de MercancĂas como en el de Rodalies. Una situaciĂłn que ya supone el primer y principal incumplimiento de los acuerdos", quins eren els acords que parlen?
Primer vull entendre el que passa per poder expressar la meva opiniĂł, des de un punt de vista neutral.
-
PizzaiPinya24
- N4

- Entrades: 50
- Membre des de: 30 ago. 2023, 20:56
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Afegeixo un parell de preguntes a la de TrenofĂlic:
Com afecta el traspàs a la liberalització de la UE? Vaig llegir fa un temps que potser en no ser controlat pel govern central en quedava exempt, igual que el metro, però ni fava.
I com afecta tot aquest guirigall a les clares (en la meva opiniĂł) aspiracions de FGC de donar tot el servei de Rodalies? De moment serveixen (o ho faran en un futur proper) totes les Rodalies de Lleida. Però amb el traspĂ s i els acords que mencionava TrenofĂlic amb els sindicats, sembla que s'estĂ blindant el personal i el material de la nova empresa mixta, no?
Com afecta el traspàs a la liberalització de la UE? Vaig llegir fa un temps que potser en no ser controlat pel govern central en quedava exempt, igual que el metro, però ni fava.
I com afecta tot aquest guirigall a les clares (en la meva opiniĂł) aspiracions de FGC de donar tot el servei de Rodalies? De moment serveixen (o ho faran en un futur proper) totes les Rodalies de Lleida. Però amb el traspĂ s i els acords que mencionava TrenofĂlic amb els sindicats, sembla que s'estĂ blindant el personal i el material de la nova empresa mixta, no?
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
TraspĂ s de la R1 de Rodalies
https://www.acn.cat/new/0f81f812-fe43-4 ... 2275/texts
El Govern aprovarĂ aquest dimarts l’inici del traspĂ s d'un primer tram de la lĂnia R1 de Rodalies
El Consell Executiu començarà els passos per gestionar directament el recorregut entre la Sagrera i Maçanet
El Govern aprovarĂ aquest dimarts l’inici del traspĂ s d'un primer tram de la lĂnia R1 de Rodalies
El Consell Executiu començarà els passos per gestionar directament el recorregut entre la Sagrera i Maçanet
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Diari de Girona, 19 de febrer de 2025 ha escrit: OpiniĂł Jordi Molet
19 FEB 2025 6:30
Els retards de Rodalies
El PSC i ERC van escenificar aquest dilluns els avenços en la creaciĂł de l’empresa mixta que gestionarĂ el servei de Rodalies i que ha de permetre, en paraules de la consellera SĂlvia Paneque, que els trens surtin a l’hora cada matĂ. La nova empresa mixta catalana estarĂ participada per la Generalitat i l’Estat, i estĂ previst que a partir de l’1 de gener de 2026 gestioni el servei de Rodalies. TambĂ© s’ha acordat que l’Estat transferirĂ la infraestructura, començant per la R1, entre les estacions de la Sagrera i Maçanet-Massanes. Posteriorment, s’hi afegiran la lĂnia del Garraf (R2-Sud) i la de Vic (R3).
El missatge d’optimisme transmès pel PSC i ERC, en anunciar que es compleix un dels pactes de l’acord d’investidura de Salvador Illa, es va reforçar amb la reunió de la comissió bilateral d’infraestructures, que va acordar el calendari perquè la nova operadora catalana assumeixi la gestió del servei de Rodalies i va garantir que properament se n’aprovaran els estatuts. Curiosament, aquests acumulen un cert retard en la seva redacció, com ha passat històricament amb tot allò relacionat amb els trens a Catalunya.
Durant el mandat del president JosĂ© Montilla (2006-2010), es va negociar el traspĂ s de Rodalies de Renfe a la Generalitat. Tot i que es va aconseguir un cert grau de descentralitzaciĂł, no es va materialitzar un traspĂ s complet de les competències. El 2009 es va arribar a un acord perquè la Generalitat assumĂs la gestiĂł del servei de Rodalies de Barcelona, però Renfe va continuar operant els trens i Adif va mantenir el control de la infraestructura ferroviĂ ria (vies, estacions i senyalitzaciĂł). Això va limitar la capacitat de decisiĂł del govern catalĂ sobre la millora del servei.
Un dels principals obstacles per al traspàs va ser la manca d’una assignació pressupostà ria clara i suficient per garantir un servei de qualitat. Tot i que l’acord del 2009 establia que la Generalitat assumia la gestió del servei, aquest venia infrafinançat i sense el control de la infraestructura, que continuava en mans d’Adif, el gestor d’infraestructures de l’Estat.
Tot i l’optimisme de la consellera SĂlvia Paneque i de la secretĂ ria general d’ERC, Elisenda Alamany, costa de creure que finalment es destinaran tots els mitjans necessaris per resoldre els problemes de la xarxa de trens a Catalunya, que des de fa anys genera moltes queixes entre els usuaris. L’anunci de millores en el servei i l’augment d’inversions per modernitzar la xarxa han estat recurrents en els discursos de governs, presidents, ministres, consellers i parlamentaris de tota mena. NomĂ©s cal recordar que Enric Millo, quan era cap de llista del PPC al CongrĂ©s per Girona en les eleccions de 2011, va reivindicar el desdoblament Ăntegre de la R3, entre Barcelona i PuigcerdĂ , passant per Vic i Ripoll. Va afirmar que era una «vella reivindicaciĂł del territori» i que nomĂ©s aquells que no tenien «visiĂł de futur» veien aquest projecte com «una cosa no prioritĂ ria». No obstant això, quan el PP va governar, aquest projecte va deixar de ser prioritari i no s’hi va fer cap inversiĂł, tret de les mĂnimes per al manteniment.
La nova empresa tindrĂ molta feina per aconseguir que els trens surtin puntualment cada matĂ, com diu Paneque, ja que calen inversions per actualitzar i modernitzar unes infraestructures que actualment gestiona Adif. Si l’Estat no traspassa els fons necessaris per transformar una xarxa precĂ ria, per molta voluntat que hi posin els nous gestors del servei, serĂ molt difĂcil garantir la puntualitat dels trens i recuperar la confiança dels usuaris en el ferrocarril com a mitjĂ de transport habitual. Mentrestant, aquells que puguin continuaran apostant pel transport per carretera, que, malgrat els problemes a les zones mĂ©s poblades, ofereix mĂ©s garanties que el servei ferroviari de determinades lĂnies.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sindicatos advierten de que el traspaso de Rodalies implica incomunicar a Cataluña
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... 50311.htmlLa Vanguardia ha escrit:Los sindicatos advierten de que el traspaso de Rodalies implica incomunicar a Cataluña por ferrocarril
Europa Press
Los sindicatos de Renfe han advertido de que el acuerdo polĂtico entre PSOE y ERC para traspasar Rodalies a la Generalitat implicarĂa una posible incomunicaciĂłn de Cataluña por ferrocarril, al suponer sacar lĂneas de tren de la red regulada europea en las que Bruselas ha invertido, y que podrĂa imponer sanciones a España por ello.
En una entrevista con Europa Press, el presidente del comitĂ© de empresa de Renfe, AndrĂ©s Rubio, ha explicado que sacar una lĂnea de la llamada Red Ferroviaria de InterĂ©s General (RFIG) implica perder automáticamente todos los estándares de seguridad e interoperabilidad, por lo que el tren no podrĂa continuar su ruta al entrar a Cataluña.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
Nen de GrĂ cia
- N5

- Entrades: 128
- Membre des de: 14 des. 2022, 18:23
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Perdoneu per la meva ignorĂ ncia, però no seria possible que les lĂnies operades per la Generalitat seguissin formant part de la RFIG? A l'estil de la lĂnia Figueres-PerpinyĂ i de les xarxes portuĂ ries, que bĂ© que ho sĂłn i no pertanyen a ADIF. AlgĂş ho sap?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Evidentment ha d'haver-hi alguna manera de solucionar el problema. Com bé dius, tenim i hem tingut trams de la xarxa propietat d'empreses privades i no hi ha hagut cap problema.
Però com sempre els sindicats han de buscar els tres peus al gat per poder crear problemes allà on no n'hi han, probablement per por a perdre els seus "xiringuitos" (que seran substituïts per d'altres, per això no patiu)
Però com sempre els sindicats han de buscar els tres peus al gat per poder crear problemes allà on no n'hi han, probablement per por a perdre els seus "xiringuitos" (que seran substituïts per d'altres, per això no patiu)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
L'article aquest de la UGT barreja mitges veritats per fer tremendisme barat. "el tren no podrĂa continuar su ruta al entrar a Cataluña" aquĂ ningĂş parla de treure de la RFIG les lĂnies que connecten amb la resta d'Espanya o amb França. O de la R1 "una incidencia en otra lĂnea derivarĂa el tráfico a esta, lo que podrĂa acarrear problemas de interoperabilidad, tanto respecto al resto de España como al resto de Europa." Per una mitigaciĂł que es fa un cop cada nosequants anys s'han de fotre cada dia els milions d'habitants del Maresme, Vallesos, i Baix Llobregat?
Opinió: De fet la vertadera RFIG és la xarxa d'alta velocitat i els corredors de mercaderies (bà sicament el corredor mediterrani i les seves connexions). Tota la resta només dóna serveis locals.
Opinió 2: I si FGC ho fa millor "perquè fa una cosa més fà cil de fer", doncs Rodalies que simplifiqui i s'ho faci fà cil, ja he dit alguna vegada que no veig cap raó per la que no prioritzar i optimitzar els serveis suburbans dins el radi Mataró - Granollers - Terrassa - Martorell - Castelldefels.
Ho sento, entenc que quan hi ha un canvi de mans a les empreses, els treballadors es posen nerviosos per no saber com els afectarĂ i no esperar mai res de bo. Però tal i com estĂ el pati, fer una vaga per fotre encara mĂ©s als usuaris, no els hi donarĂ gaire suport popular. I per defensar una polĂtica "perro del hortelano", menys encara.
Opinió: De fet la vertadera RFIG és la xarxa d'alta velocitat i els corredors de mercaderies (bà sicament el corredor mediterrani i les seves connexions). Tota la resta només dóna serveis locals.
Opinió 2: I si FGC ho fa millor "perquè fa una cosa més fà cil de fer", doncs Rodalies que simplifiqui i s'ho faci fà cil, ja he dit alguna vegada que no veig cap raó per la que no prioritzar i optimitzar els serveis suburbans dins el radi Mataró - Granollers - Terrassa - Martorell - Castelldefels.
Ho sento, entenc que quan hi ha un canvi de mans a les empreses, els treballadors es posen nerviosos per no saber com els afectarĂ i no esperar mai res de bo. Però tal i com estĂ el pati, fer una vaga per fotre encara mĂ©s als usuaris, no els hi donarĂ gaire suport popular. I per defensar una polĂtica "perro del hortelano", menys encara.
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Totalment d'acord amb l'anterior comentari.
Ja podrien haver convocat vaga en el seu dia els treballadors de renfe i adif per queixar-se de la deixadesa del servei de l'empresa renfe i d'adif. Ara que si això no els hi va importar prou, una vaga ara contra el traspĂ s fa mĂ©s olor de vaga polĂtica que de reivindicaciĂł laboral i mĂ©s veient els comunicats que la reivindiquen.
Ja podrien haver convocat vaga en el seu dia els treballadors de renfe i adif per queixar-se de la deixadesa del servei de l'empresa renfe i d'adif. Ara que si això no els hi va importar prou, una vaga ara contra el traspĂ s fa mĂ©s olor de vaga polĂtica que de reivindicaciĂł laboral i mĂ©s veient els comunicats que la reivindiquen.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
REgió-7, 13 de març de 2025 ha escrit: Opinió a tort i a dret
Xavier Domènech
13 MAR 2025 6:26
Rodes quadrades a Rodalies
En futbol havia sentit la frase «avui veuen la pilota quadrada» quan els xuts dels jugadors no l’encertaven ni de broma. A Catalunya hi ha molts serveis públics que la veuen quadrada, però un que destaca és Rodalies. N’hi hauria per creure que fins i tot les rodes dels trens són quadrangulars en lloc de circulars. I no cal ni parlar dels engranatges que giren o no giren en la ment dels alts responsables.
Una roda quadrada és una absurd conceptual, però el podem adoptar com a imatge. Un tren amb les rodes quadrades tindria serioses dificultats per desplaçar-se. S’encallaria cada dos per tres, faria saltirons i sacsejades, descarrilaria amb facilitat i causaria una incomoditat insuperable als viatgers, que n’acabarien tips i marejats. Aquesta descripció no s’allunya gaire de la realitat que ofereixen els pitjors moments de Rodalies, cada vegada més freqüents.
I les coses tampoc no giren rodones als despatxos de les grans decisions, on any rere any s’elaboren pressupostos molt per sota del necessari i que, a més a més, sempre es queden a mig gastar, de vegades d’una manera escandalosa. O potser sà que giren rodones, si l’objectiu és exactament la degradació extrema del servei, propòsit que costa de creure.
Un servei ferroviari, amb la seva infraestructura i els seus trens, és com una edificació: si se’n fa un manteniment constant i s’inverteix regularment per anar-la millorant, pot durar molts anys en les millors condicions; però si s’abandona, la deixadesa farà que envelleixi a una velocitat uniformement accelerada, i al final la recuperació serà gairebé impossible. Quan una casa arriba a aquest extrem val més enderrocar-la i aixecar-ne una de nova, però Rodalies no es pot tancar per enderroc i substitució.
Fa massa dècades que no s’inverteix en el simple manteniment de Rodalies. Entre el cà stig sistemà tic a Catalunya i la prioritat a l’AVE, la xarxa s’ha anat degradant, i li passa com a la casa envellida de l’exemple: de sobte, tot espetega. Tant si ho ha de fer l’Administració central com l’autonòmica, tornar a uns nivells acceptables de fiabilitat tindrà un cost enorme que s’hauria pogut estalviar amb una gestió seriosa i responsable.
Als despatxos del poder hi ha massa «qui dies passa anys empeny», massa pilotada endavant i que s’espavili el que vingui al darrera. És aixà com es quadren les rodes de Rodalies. A la Generalitat li traspassaran una bona llufa.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: TraspĂ s total a Rodalies de Catalunya
Quina aixecada de camisa que ens estan fent amb Rodalies. Les declaracions del ministre són despropòsits rera despropòsits. Salut!

