Reparar la Mataró
Re: Reparar la Mataró
Keep calm. No calen comentaris tipus "perdó per opinar", aquí no cal demanar disculpes per donar una opinió si no s'ofèn a ningú, de la mateixa manera que ningú té la culpa si no tens temps de no llegir altres missatges.
Back to topic!
Back to topic!
Ara dire algo que potser es mol errat, pero que podria servir per trobar explicacions a aquestes situacions.
Be, en altres mons com L'arqueologia hi ha molta gent, estudiants de la mateixa en una gran majoria, que al estiu fan tasques voluntaries de recerca i molts deuen pensar que no estaría gens malament fer alló i que alló es convertis en la seva feina, es a dir que cobressin, de fet segurisim que sería una feina de primera amb una dedicacio i resultats exemplars i espectaculars...no hi ha res millor que convertir el que t'agrada i del que tens profunds coneixements en el teu ofici i obviament que s'et reconegui.
Lamentablement aixo no es possible sempre, i menys al nostre pais i menys encara si els diners son publics...i si imaginariament "sobressin" els calers estic segur que una majoría de persones si els hi preguntessin dirien que amb els seus impostos "nanai", que tant els hi "fotria" si els "romans" anaven per aqui o per alla....i en el cas del ferrocarril tres quarts del mateix, es molt trist el nivell cultural..pero enacara es mes trist el nivell economic i encara ho es mes el nivell dels que ens administren que va lligat amb el primer..i tambe amb el segon.
Una solucio que mes d'un pot adoptar es fer drecera mtjançant "carnets" pero jo no crec que sigui bon cami, i a la llarga passa el que passa.
El micromecentage es una nova via per trobar recursos i que mitjançan molts interesats amb un petit esforç les coses puguin sortir d'una forma com a minim superior a "res de res", i que moltissima gent es senti minimament "part"....el tema dels micromecenatges no m'entussiasma perque hi ha coses que les tindría que fer i gestionar a qui li pertoqui i perque si la gent s'ha de organtizar aixi i gestionar aixi les coses...perque coi es necesiten "representants"?? i clar despres aquests volen sortir a la foto..
Entenc la rabia i l'enveja vers altres llocs....pero no nomes es el ferrocarril, son els cotxes, l'art...la cultura...l'arquitectura...no parariem, amb qui ens emprenyem doncs? amb gent amb gustos i aficions similars? amb la societat? amb el mon? hi ha coses que crec que no veurem cambiar, falten moltes generacions perque aixo passi...si es que passa..pero el mes important es la satisfaccio amb la feina personal feta...aixo no t'ho treura ningu i es el primer pas....jo he fet i he lluitat per moltes cosses de les que mai sere reconegut...pero aixo ha ajudat a que certes coses no es perdin...doncs aixo es...que un altre surta a la foto...doncs tant com surt en deixa de sortir.
Si les coses no surten com voldriem que sortisin.... es que per mes que fessim tampoc sortirien.., no cal buscar culpables ni dir que ...ep que aixo ho he lluitat jo!!!.. no vingueu ara amb...
Com a totes les aficions o activitats humanes quan les coses es "popularitzen" porten a canvis uns per be i uns altres per no tan be, es fàcil de veurel's, en aquest contexte Internet i les noves generacions han portat una coneixement mes profund i senzill i molta mes gent aficionada, i quan les coses creixen doncs clar tambe ho fan de vegades els problemes, a vegades sembla que hi hi hagi gent que no els hi agrada que algo es "popularitzi" veig que senten com si s'els tregues algo que pensen que es seu i de ningu mes, i la populartizacio tambe pot aportar a un dereminat tema una "normalitat" necesaria i bona per pujar en importancia dins del conjunt de la societat.
A tots ens agradaria el vapor funcionant com altres llocs, dessenes de vehícles funcionals i preparats pera ser gaudits...una xarxa de entessos i afcionats disposats a fer el que calgui...pero tal com es el nostre pais es somiar i tal com esta el tema calers encara ho es mes, a mi tambe m'agradaria que tal com s'atura el Pais per veure un Barça-Madrid...s'atures tambe quan una locomotora de 1920 fes el trajecte Estacio de França-Lleida o quan es fes el Rallye de Sitges...pero noi,, aixo es ciencia ficcio...i no crec que per mes esforços que hi dediquessim aixo cambies.
Si dins d'aquest "desasosiego" hi han petits oasis anomentas Mataro doncs..crec que cal aprofitar-ho....encara que tambe crec que les coses tindrien que haber sigut diferents desde fa anys i anys...
Sobre la locomotora en questio, clar no es de principis de segle i te unes connotacins de "copia" i paper cartro...pero es que la mateixa ja te uns bons anys, surt a molts documents grafics antics i encara que potser hi hagi centenes de peçes mes "historiques" i "bones" doncs es una petita "icona" popular amb tot el que aixo reperesenta.
Be, en altres mons com L'arqueologia hi ha molta gent, estudiants de la mateixa en una gran majoria, que al estiu fan tasques voluntaries de recerca i molts deuen pensar que no estaría gens malament fer alló i que alló es convertis en la seva feina, es a dir que cobressin, de fet segurisim que sería una feina de primera amb una dedicacio i resultats exemplars i espectaculars...no hi ha res millor que convertir el que t'agrada i del que tens profunds coneixements en el teu ofici i obviament que s'et reconegui.
Lamentablement aixo no es possible sempre, i menys al nostre pais i menys encara si els diners son publics...i si imaginariament "sobressin" els calers estic segur que una majoría de persones si els hi preguntessin dirien que amb els seus impostos "nanai", que tant els hi "fotria" si els "romans" anaven per aqui o per alla....i en el cas del ferrocarril tres quarts del mateix, es molt trist el nivell cultural..pero enacara es mes trist el nivell economic i encara ho es mes el nivell dels que ens administren que va lligat amb el primer..i tambe amb el segon.
Una solucio que mes d'un pot adoptar es fer drecera mtjançant "carnets" pero jo no crec que sigui bon cami, i a la llarga passa el que passa.
El micromecentage es una nova via per trobar recursos i que mitjançan molts interesats amb un petit esforç les coses puguin sortir d'una forma com a minim superior a "res de res", i que moltissima gent es senti minimament "part"....el tema dels micromecenatges no m'entussiasma perque hi ha coses que les tindría que fer i gestionar a qui li pertoqui i perque si la gent s'ha de organtizar aixi i gestionar aixi les coses...perque coi es necesiten "representants"?? i clar despres aquests volen sortir a la foto..
Entenc la rabia i l'enveja vers altres llocs....pero no nomes es el ferrocarril, son els cotxes, l'art...la cultura...l'arquitectura...no parariem, amb qui ens emprenyem doncs? amb gent amb gustos i aficions similars? amb la societat? amb el mon? hi ha coses que crec que no veurem cambiar, falten moltes generacions perque aixo passi...si es que passa..pero el mes important es la satisfaccio amb la feina personal feta...aixo no t'ho treura ningu i es el primer pas....jo he fet i he lluitat per moltes cosses de les que mai sere reconegut...pero aixo ha ajudat a que certes coses no es perdin...doncs aixo es...que un altre surta a la foto...doncs tant com surt en deixa de sortir.
Si les coses no surten com voldriem que sortisin.... es que per mes que fessim tampoc sortirien.., no cal buscar culpables ni dir que ...ep que aixo ho he lluitat jo!!!.. no vingueu ara amb...
Com a totes les aficions o activitats humanes quan les coses es "popularitzen" porten a canvis uns per be i uns altres per no tan be, es fàcil de veurel's, en aquest contexte Internet i les noves generacions han portat una coneixement mes profund i senzill i molta mes gent aficionada, i quan les coses creixen doncs clar tambe ho fan de vegades els problemes, a vegades sembla que hi hi hagi gent que no els hi agrada que algo es "popularitzi" veig que senten com si s'els tregues algo que pensen que es seu i de ningu mes, i la populartizacio tambe pot aportar a un dereminat tema una "normalitat" necesaria i bona per pujar en importancia dins del conjunt de la societat.
A tots ens agradaria el vapor funcionant com altres llocs, dessenes de vehícles funcionals i preparats pera ser gaudits...una xarxa de entessos i afcionats disposats a fer el que calgui...pero tal com es el nostre pais es somiar i tal com esta el tema calers encara ho es mes, a mi tambe m'agradaria que tal com s'atura el Pais per veure un Barça-Madrid...s'atures tambe quan una locomotora de 1920 fes el trajecte Estacio de França-Lleida o quan es fes el Rallye de Sitges...pero noi,, aixo es ciencia ficcio...i no crec que per mes esforços que hi dediquessim aixo cambies.
Si dins d'aquest "desasosiego" hi han petits oasis anomentas Mataro doncs..crec que cal aprofitar-ho....encara que tambe crec que les coses tindrien que haber sigut diferents desde fa anys i anys...
Sobre la locomotora en questio, clar no es de principis de segle i te unes connotacins de "copia" i paper cartro...pero es que la mateixa ja te uns bons anys, surt a molts documents grafics antics i encara que potser hi hagi centenes de peçes mes "historiques" i "bones" doncs es una petita "icona" popular amb tot el que aixo reperesenta.
Per cert si tal com diu la coneguda dita : Som pocs i mal avinguts...doncs mai ningu ens prendra seriosament ni es prendra seriosament aquesta aficio...
Aixi que potser abans de "restaurar" res tindriem que començar a "restaurar" altres coses...amb respecte i recolzament vers qualsevol iniciativa cap el ferrocarril, perque ens beneficia a tots i les baralles ens perjudiquen tambe a tots.
Aixi que potser abans de "restaurar" res tindriem que començar a "restaurar" altres coses...amb respecte i recolzament vers qualsevol iniciativa cap el ferrocarril, perque ens beneficia a tots i les baralles ens perjudiquen tambe a tots.
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/06/2014 12:39, en total s’ha editat 1 vegada.
Aquesta és la claufaristol ha escrit:Per cert si tal com diu la coneguda dita : Som pocs i mal avinguts...doncs mai ningu ens prendra seriosament ni es prendra seriosament aquesta aficio...

https://museudelferrocarril.org/noticie ... asp?id=481
La locomotora "Mataró" passa pel taller per a la seva restauració
L'objectiu és que, després dels treballs de reparació, recuperi el seu esplendor original i el seu correcte estat de funcionament per al gaudi dels visitants del Museu del Ferrocarril de Catalunya, on tornarà a la tardor.

La locomotora 'Mataró', peça emblemàtica de la història contemporània del ferrocarril, passarà una temporada en tallers per a la seva reparació. La 'Mataró' és un element fonamental del patrimoni industrial de Catalunya. Va ser construïda per la Maquinista Terrestre i Marítima el 1948 com a rèplica de la primera locomotora que va recórrer el primer ferrocarril peninsular, la línia Barcelona-Mataró, i actualment forma part de la col·lecció de patrimoni històric ferroviari del Museu del Ferrocarril de Catalunya, gestionat per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
La 'Mataró' ha estat traslladada des del Museu de Vilanova i la Geltrú per sotmetre's a una reparació que permetrà que els visitants puguin tornar a gaudir de l'experiència del vapor. La rehabilitació programada és un procés essencial per garantir-ne la conservació i el correcte funcionament, que durant tants anys ha captivat els amants del ferrocarril. La històrica locomotora estarà uns mesos fora de les instal·lacions del Museu per tornar-hi a la tardor en perfecte estat de forma.
La intervenció que es durà a terme està encaminada a assegurar el seu òptim funcionament. Un dels aspectes més importants serà la revisió exhaustiva de la caldera i la seva certificació per un organisme extern acreditat, fet que inclou les proves hidrostàtiques per garantir-ne el correcte funcionament. També s'abordarà la reparació dels cilindres, necessària per preservar la potència i eficiència de la locomotora.
Altres intervencions programades són la revisió d'alguns elements estructurals (la travessa davantera i el topall dret) i la modificació de la xemeneia perquè el seu rendiment sigui més eficient, juntament amb millores en els injectors i en la bomba d'engreix dels cilindres, amb l'objectiu d'optimitzar la lubricació i prolongar la vida útil dels components mecànics. Completen la rehabilitació una sèrie de treballs de recuperació estètica, com la restauració de la pintura i els acabats de la locomotora i el seu tènder, que asseguraran que recuperi el seu esplendor original.
Seguiment de la reparació
Anirem publicant actualitzacions mensuals sobre l'estat dels treballs de rehabilitació, els avanços que es vagin produint i detalls de l'evolució de les intervencions fins a la data de retorn de la 'Mataró' al Museu, a XXSS, ho podreu seguir a través del Hashtag #LiftinglLaMataro.
Es tracta d'un projecte de gran envergadura que assegurarà la preservació de la locomotora i permetrà a la ciutadania tornar a gaudir d'aquesta peça de patrimoni i història en moviment.
La locomotora "Mataró" passa pel taller per a la seva restauració
L'objectiu és que, després dels treballs de reparació, recuperi el seu esplendor original i el seu correcte estat de funcionament per al gaudi dels visitants del Museu del Ferrocarril de Catalunya, on tornarà a la tardor.

La locomotora 'Mataró', peça emblemàtica de la història contemporània del ferrocarril, passarà una temporada en tallers per a la seva reparació. La 'Mataró' és un element fonamental del patrimoni industrial de Catalunya. Va ser construïda per la Maquinista Terrestre i Marítima el 1948 com a rèplica de la primera locomotora que va recórrer el primer ferrocarril peninsular, la línia Barcelona-Mataró, i actualment forma part de la col·lecció de patrimoni històric ferroviari del Museu del Ferrocarril de Catalunya, gestionat per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
La 'Mataró' ha estat traslladada des del Museu de Vilanova i la Geltrú per sotmetre's a una reparació que permetrà que els visitants puguin tornar a gaudir de l'experiència del vapor. La rehabilitació programada és un procés essencial per garantir-ne la conservació i el correcte funcionament, que durant tants anys ha captivat els amants del ferrocarril. La històrica locomotora estarà uns mesos fora de les instal·lacions del Museu per tornar-hi a la tardor en perfecte estat de forma.
La intervenció que es durà a terme està encaminada a assegurar el seu òptim funcionament. Un dels aspectes més importants serà la revisió exhaustiva de la caldera i la seva certificació per un organisme extern acreditat, fet que inclou les proves hidrostàtiques per garantir-ne el correcte funcionament. També s'abordarà la reparació dels cilindres, necessària per preservar la potència i eficiència de la locomotora.
Altres intervencions programades són la revisió d'alguns elements estructurals (la travessa davantera i el topall dret) i la modificació de la xemeneia perquè el seu rendiment sigui més eficient, juntament amb millores en els injectors i en la bomba d'engreix dels cilindres, amb l'objectiu d'optimitzar la lubricació i prolongar la vida útil dels components mecànics. Completen la rehabilitació una sèrie de treballs de recuperació estètica, com la restauració de la pintura i els acabats de la locomotora i el seu tènder, que asseguraran que recuperi el seu esplendor original.
Seguiment de la reparació
Anirem publicant actualitzacions mensuals sobre l'estat dels treballs de rehabilitació, els avanços que es vagin produint i detalls de l'evolució de les intervencions fins a la data de retorn de la 'Mataró' al Museu, a XXSS, ho podreu seguir a través del Hashtag #LiftinglLaMataro.
Es tracta d'un projecte de gran envergadura que assegurarà la preservació de la locomotora i permetrà a la ciutadania tornar a gaudir d'aquesta peça de patrimoni i història en moviment.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Ho he llegit malament o no diu enlloc quina és l'empresa o entitat encarregada dels treballs de restauració i reparació?
Quina transparència !!
De tota manera, me n'alegro que li facin el manteniment corresponent.
Salut !!
Quina transparència !!
De tota manera, me n'alegro que li facin el manteniment corresponent.
Salut !!
metring ha escrit: ↑Dijous 20/03/2025 19:15 https://museudelferrocarril.org/noticie ... asp?id=481
La locomotora "Mataró" passa pel taller per a la seva restauració
L'objectiu és que, després dels treballs de reparació, recuperi el seu esplendor original i el seu correcte estat de funcionament per al gaudi dels visitants del Museu del Ferrocarril de Catalunya, on tornarà a la tardor.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bona notícia!
La porten a Mòra?
Salut!
La porten a Mòra?
Salut!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Això és el que a mi m'agradaria saber: si va a Móra, a Villablino (ARMF) o a algun altre lloc. No per res més, només per curiositat.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Si, jo tampoc no ho acabo d'entendre, tot molt hermèticgenissimon ha escrit: ↑Divendres 21/03/2025 9:27 Ho he llegit malament o no diu enlloc quina és l'empresa o entitat encarregada dels treballs de restauració i reparació?
Quina transparència !!
De tota manera, me n'alegro que li facin el manteniment corresponent.
Salut !!
metring ha escrit: ↑Dijous 20/03/2025 19:15 https://museudelferrocarril.org/noticie ... asp?id=481
La locomotora "Mataró" passa pel taller per a la seva restauració
L'objectiu és que, després dels treballs de reparació, recuperi el seu esplendor original i el seu correcte estat de funcionament per al gaudi dels visitants del Museu del Ferrocarril de Catalunya, on tornarà a la tardor.
[...]

https://www.eixdiari.cat/cultura/doc/11 ... racio.html
La intervenció inclou la revisió i certificació de la caldera per un organisme extern acreditat, que durà a terme proves hidrostàtiques per garantir el seu correcte funcionament. També es procedirà a la reparació dels cilindres per assegurar-ne la potència i eficiència.
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Jo també ho trobo rar, però millor que la reparin, sempre és millor que treballin, no com els metros anitcs (i això que fer 50 metres dins el dipòsit és molt poc comparat amb el que li aniria realment bé, treballar a la seva línia original).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Seguir llegint: https://museudelferrocarril.org/noticie ... asp?id=483Primera actualització de la restauració de la Mataró
Després dels primers dies d'intervenció de la locomotora Mataró, els treballs avancen segons el previst. En aquesta primera fase, ja s’ha començat a intervenir tant la part del tender com la locomotora, els quals estan sent sotmesos a una anàlisi i tractament exhaustiu per garantir el seu funcionament.
Si parlem sobre cadascun dels elements, la Intervenció al tender de s’ha centrat en el seu desmuntatge complet i en l’eliminació d’oxidacions i restes de pintura antiga. La propera setmana està previst que entri en una cabina de granalla.
Addicionalment, s'han desmuntat els eixos per verificar l'estat dels rodaments. Pel que fa al dipòsit d'aigua, ha estat separat del tender per sotmetre la seva cara exterior al mateix tractament de granallat, mentre que a l'interior es realitzarà un sanejat i s'hi aplicarà pintura impermeabilitzant.