Ja està en servei a Montserrat.UT440_132M ha escrit: ↑Dilluns 27/04/2020 0:31 Han traslladat l'A10 a Martorell per fer-li una repassada i ser repintat abans de començar el servei a Montserrat.
Desconec si s'ha fet el mateix ja amb l'A11.
Notícies cremallera Núria
Re: Notícies cremallera Núria
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El cremallera de Núria fa 90 anys
El 22 de març del 1931 es va inaugurar el cremallera de Núria, un ferrocarril amb unes característiques tècniques excepcionals que ben aviat el van convertir en un referent entre els ferrocarrils de muntanya d’arreu d’Europa. Per commemorar el seu 90è aniversari, està previst que al juny s’obri una exposició sobre la història del cremallera que s’inaugurarà oficialment al setembre, coincidint amb la celebració de Sant Gil, patró de la vall de Núria. El cotxe saló, que havia de transportar Alfons XIII el dia de la inauguració del cremallera, formarà part de la mostra. Finalment, el rei no hi va poder assistir a causa de la inestabilitat política que va culminar amb el seu exili i amb la proclamació de la Segona República.
Nou dècades després, el cremallera és encara l’únic mitjà per accedir a l’estació de muntanya de la vall de Núria. Va ser creat per donar resposta a l’augment del nombre de peregrins que visitaven el santuari de Núria, que tenien com a única alternativa el desplaçament a peu, i pel creixement dels esports d’hivern. FGC en va assumir la gestió l’any 1986 i va propiciar un ampli procés d’actualització de les instal·lacions i d’arribada de nou material mòbil. Es van posar en servei quatre nous automotors, es van modernitzar les locomotores i els cotxes de viatgers, es van construir els tallers i es van substituir les vies. Anys després es va construir la nova cotxera de Ribes-Enllaç, es va remodelar l’estació de Queralbs, va entrar en servei el nou túnel del Roc del Dui i es van adquirir nous automotors. Actualment el tren cremallera de Núria rep més de 280.000 visitants anuals, realitza una travessa de 12,5 km i supera un desnivell de 1.000 metres en 40 minuts. Durant el seu recorregut passa per les estacions de Ribes-Enllaç, Ribes-Vila, Queralbs i Núria. És un mitjà sostenible que no produeix emissions, ja que el seu consum elèctric prové d’energia solar.
L’exposició explicarà la història de Núria i es renovarà l’espai expositiu a l’estació de Ribes. A més, està previst recuperar l’espai del primer salt de trampolí d’esquí construït a l’Estat, que es convertirà en un mirador. Així, els visitants podran tenir la mateixa sensació dels primers saltadors d’esquí que el van fer servir durant els anys trenta del segle passat.
El 22 de març del 1931 es va inaugurar el cremallera de Núria, un ferrocarril amb unes característiques tècniques excepcionals que ben aviat el van convertir en un referent entre els ferrocarrils de muntanya d’arreu d’Europa. Per commemorar el seu 90è aniversari, està previst que al juny s’obri una exposició sobre la història del cremallera que s’inaugurarà oficialment al setembre, coincidint amb la celebració de Sant Gil, patró de la vall de Núria. El cotxe saló, que havia de transportar Alfons XIII el dia de la inauguració del cremallera, formarà part de la mostra. Finalment, el rei no hi va poder assistir a causa de la inestabilitat política que va culminar amb el seu exili i amb la proclamació de la Segona República.
Nou dècades després, el cremallera és encara l’únic mitjà per accedir a l’estació de muntanya de la vall de Núria. Va ser creat per donar resposta a l’augment del nombre de peregrins que visitaven el santuari de Núria, que tenien com a única alternativa el desplaçament a peu, i pel creixement dels esports d’hivern. FGC en va assumir la gestió l’any 1986 i va propiciar un ampli procés d’actualització de les instal·lacions i d’arribada de nou material mòbil. Es van posar en servei quatre nous automotors, es van modernitzar les locomotores i els cotxes de viatgers, es van construir els tallers i es van substituir les vies. Anys després es va construir la nova cotxera de Ribes-Enllaç, es va remodelar l’estació de Queralbs, va entrar en servei el nou túnel del Roc del Dui i es van adquirir nous automotors. Actualment el tren cremallera de Núria rep més de 280.000 visitants anuals, realitza una travessa de 12,5 km i supera un desnivell de 1.000 metres en 40 minuts. Durant el seu recorregut passa per les estacions de Ribes-Enllaç, Ribes-Vila, Queralbs i Núria. És un mitjà sostenible que no produeix emissions, ja que el seu consum elèctric prové d’energia solar.
L’exposició explicarà la història de Núria i es renovarà l’espai expositiu a l’estació de Ribes. A més, està previst recuperar l’espai del primer salt de trampolí d’esquí construït a l’Estat, que es convertirà en un mirador. Així, els visitants podran tenir la mateixa sensació dels primers saltadors d’esquí que el van fer servir durant els anys trenta del segle passat.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
A diversos grups de Facebook relacionats amb el cremallera de Núria, hi ha imatges d'aquesta actuació. Personalment, penso que és una tifada, han estat una pila d'anys amb l'esquema que portaven quan van arribar, i ara de cop i volta han decidit que cal repintar-los amb els colors de la resta de material mòbil.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Preciosos els Sportwagen de color blau, molt encertat el disseny, similar als MGB però alhora, diferents.
- Fitxers adjunts
-
- sportwagen octubre 2021.jpg (167.12 KiB) Visualitzat 12729 cops
Sembla que avui, hi ha alguna novetat al cremallera de Núria relacionat amb els vagons frigorifics... si algú està per la zona que ens ho digui.
Gràcies
Gràcies
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Ara mateix s'estan efectuant les feines per traslladar l'A10 de Ribes a Montserrat. Vist al Facebook
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -de-nuria/
Queralbs i FGC tanquen l’acord per a la nova concessió de Vall de Núria
El procés de negociació s’ha allargat durant mesos i en més d’una ocasió ha estat en perill la continuïtat de la relació
CTL Comunicació
01/09/2024
Queralbs
Un comunicat conjunt de l’Ajuntament de Queralbs i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha segellat, després de mesos de tibantors, l’acord per a la nova concessió de l’estació d’esquí i l’espai natural d’oci de la Vall de Núria. Tot i que no n’han transcendit els detalls, es confirma “la continuïtat de l’explotació per part de l’empresa pública de la Generalitat per als propers anys”.
Ara, el nou conveni haurà de ser ratificat pel ple de l’Ajuntament de Queralbs en dues fases. Primer, per a l’acord de la conveniència de la concessió. I després, per aprovar el plec de clàusules que fixarà el nou contracte de concessió.
Les dues parts admeten que arribar fins aquest acord “ha comportat una negociació molt laboriosa” que genera satisfacció a ambdues entitats i “suposarà un gran pas endavant en la gestió de l’estació per fer que continuï sent un referent com a Ecovall i poder fer les inversions necessàries per revaloritzar i millorar l’atractivitat de la destinació”.
Mentre han durat les negociacions per al nou conveni s’han viscut diverses crisis que en algun moment han fet perillar la continuïtat de la mateixa estació. Això va provocar, temps enrere, la mobilització d’agents econòmics, polítics i socials del Ripollès, i més en concret de la Vall de Ribes, gent crides a l’acord.
Queralbs i FGC tanquen l’acord per a la nova concessió de Vall de Núria
El procés de negociació s’ha allargat durant mesos i en més d’una ocasió ha estat en perill la continuïtat de la relació
CTL Comunicació
01/09/2024
Queralbs
Un comunicat conjunt de l’Ajuntament de Queralbs i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha segellat, després de mesos de tibantors, l’acord per a la nova concessió de l’estació d’esquí i l’espai natural d’oci de la Vall de Núria. Tot i que no n’han transcendit els detalls, es confirma “la continuïtat de l’explotació per part de l’empresa pública de la Generalitat per als propers anys”.
Ara, el nou conveni haurà de ser ratificat pel ple de l’Ajuntament de Queralbs en dues fases. Primer, per a l’acord de la conveniència de la concessió. I després, per aprovar el plec de clàusules que fixarà el nou contracte de concessió.
Les dues parts admeten que arribar fins aquest acord “ha comportat una negociació molt laboriosa” que genera satisfacció a ambdues entitats i “suposarà un gran pas endavant en la gestió de l’estació per fer que continuï sent un referent com a Ecovall i poder fer les inversions necessàries per revaloritzar i millorar l’atractivitat de la destinació”.
Mentre han durat les negociacions per al nou conveni s’han viscut diverses crisis que en algun moment han fet perillar la continuïtat de la mateixa estació. Això va provocar, temps enrere, la mobilització d’agents econòmics, polítics i socials del Ripollès, i més en concret de la Vall de Ribes, gent crides a l’acord.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Seguir llegint: https://elmon.cat/successos/evacuen-set ... ia-996012/Evacuen una setantena de passatgers atrapats al cremallera de la Vall de Núria
Es tracta del segon incident que es produeix en aquest servei durant el cap de setmana
Prop de setanta persones han quedat atrapades a l’interior de l’emblemàtic tren cremallera de la Vall de Núria (Ripollès) -un servei operat per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC)- a causa d’una avaria, motiu pel qual han hagut de ser evacuats d’urgència. Segons apunten des de l’administració catalana, els fets s’han produït prop de dos quarts d’onze, moment en què Protecció Civil ha notificat el tall de la circulació. Fonts del servei d’emergències consultades per l’Agència Catalana de Notícies (ACN) indiquen que pocs minuts després que es notifiqués el tall del servei s’ha pogut fer el transbordament dels viatgers a un comboi que s’ha aturat en paral·lel. És a dir, que les persones que havien quedat atrapades han pogut sortir del comboi avariat pocs minuts després que quedessin aturats.
Una hora més tard de l’incident, aproximadament, el servei del cremallera de la Vall de Núria s’ha restablert i s’han desactivat les prealertes que havia posat en marxa l’administració catalana. L’avaria d’aquest diumenge, però, no és la primera que s’ha produït al llarg d’aquest cap de setmana. El mateix comboi del cremallera es va avariar aquest dissabte entre Queralbs i Núria, motiu pel qual la circulació es va veure afectada entre aquestes dues poblacions. Fonts de l’operadora del servei apunten a l’ACN que des de la companyia s’està revisant el comboi avariat per tal d’esclarir els motius pels quals el servei ha patit dues afectacions en les últimes 24 hores.