Carrilet de la Vall Fosca-Tren dels Cims
Carrilet de la Vall Fosca-Tren dels Cims
Rellancen el projecte de restaurar el Carrilet de la vall Fosca
Ferrocarrils s’implica amb nous estudis a petició de Pallars Actiu i la Torre de Capdella
Per determinar els costos d’aquesta iniciativa i la viabilitat econòmica
El projecte de recuperar l’antic Carrilet de la vall Fosca com a tren turístic ha rebut un nou impuls. L’aportarà Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que s’implicarà en aquesta iniciativa a petició de l’ajuntament de la Torre de Capdella i del consorci Pallars Actiu, que reuneix administracions locals i empreses del Jussà i del Sobirà. Així ho van corroborar tant fonts municipals com de FGC. Fonts de l’empresa pública van valorar que es tracta d’una proposta “interessant per al desenvolupament econòmic del territori”.
La col·laboració de Ferrocarrils s’haurà de concretar en nous estudis per tal de determinar el cost i la viabilitat econòmica de tornar a posar en marxa aquest antic tren de via estreta que, a començaments del segle XX, transportava personal i materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella. Inaugurat l’any 1911, el traçat de les vies mesura una mica més de sis quilòmetres, amb un desnivell total de més de 80 metres.
L’empresa pública de la Generalitat buscarà la implicació de les diferents administracions a la redacció d’aquests estudis. Si corroboren que la posada en servei del Carrilet és viable des del punt de vista econòmic, el següent pas serà determinar de forma conjunta quin haurà de ser el model de gestió d’aquesta infraestructura. No és la primera vegada que FGC participa en un projecte d’aquestes característiques: actualment gestiona el tren del Ciment de Berguedà i fa servir com a ferrocarril turístic el que va ser un mitjà per transportar ciment.
Actualment, el traçat de les vies del Carrilet és una ruta per a senderistes. Així mateix, l’ajuntament explota durant els mesos d’estiu el telefèric d’Estany Gento, propietat d’Endesa i que es va construir amb una missió similar a la del Carrilet: transportar materials i personal per a la construcció de les preses i conduccions que conformen la central reversible de Sallente-Estany Gento.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
Ferrocarrils s’implica amb nous estudis a petició de Pallars Actiu i la Torre de Capdella
Per determinar els costos d’aquesta iniciativa i la viabilitat econòmica
El projecte de recuperar l’antic Carrilet de la vall Fosca com a tren turístic ha rebut un nou impuls. L’aportarà Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que s’implicarà en aquesta iniciativa a petició de l’ajuntament de la Torre de Capdella i del consorci Pallars Actiu, que reuneix administracions locals i empreses del Jussà i del Sobirà. Així ho van corroborar tant fonts municipals com de FGC. Fonts de l’empresa pública van valorar que es tracta d’una proposta “interessant per al desenvolupament econòmic del territori”.
La col·laboració de Ferrocarrils s’haurà de concretar en nous estudis per tal de determinar el cost i la viabilitat econòmica de tornar a posar en marxa aquest antic tren de via estreta que, a començaments del segle XX, transportava personal i materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella. Inaugurat l’any 1911, el traçat de les vies mesura una mica més de sis quilòmetres, amb un desnivell total de més de 80 metres.
L’empresa pública de la Generalitat buscarà la implicació de les diferents administracions a la redacció d’aquests estudis. Si corroboren que la posada en servei del Carrilet és viable des del punt de vista econòmic, el següent pas serà determinar de forma conjunta quin haurà de ser el model de gestió d’aquesta infraestructura. No és la primera vegada que FGC participa en un projecte d’aquestes característiques: actualment gestiona el tren del Ciment de Berguedà i fa servir com a ferrocarril turístic el que va ser un mitjà per transportar ciment.
Actualment, el traçat de les vies del Carrilet és una ruta per a senderistes. Així mateix, l’ajuntament explota durant els mesos d’estiu el telefèric d’Estany Gento, propietat d’Endesa i que es va construir amb una missió similar a la del Carrilet: transportar materials i personal per a la construcció de les preses i conduccions que conformen la central reversible de Sallente-Estany Gento.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1769
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Noticia molt interessant, doncs és un lloc magnífic per fer excursions, malgrat que la temporada no podrà ser gaire llarga.
Un bon complement al Telefèric de la Vall Fosca, propietat de FECSA i cedida la explotació estiuenca a l'ajuntament de la Torre de Capdella.
Feu-hi una escapada, us ho recomano. Salut!
http://www.vallfosca.net/ca/coses-per-f ... teleferic/
Un bon complement al Telefèric de la Vall Fosca, propietat de FECSA i cedida la explotació estiuenca a l'ajuntament de la Torre de Capdella.
Feu-hi una escapada, us ho recomano. Salut!
http://www.vallfosca.net/ca/coses-per-f ... teleferic/
Gran notícia!!!!
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -dels-cims
FGC licita la redacció de l'avantprojecte del Tren dels Cims
El document definirà totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic aprofitant el traçat de l'antic carrilet de l'estany Gento, a la Vall Fosca
Amb aquesta actuació, FGC corrobora la seva voluntat de contribuir a l’equilibri territorial i al desenvolupament de l’activitat turística a la comarca del Pallars Jussà
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té en licitació els serveis d'assistència tècnica per a la redacció de l’avantprojecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el Telefèric de Sallent i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Cabdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento.
L’avantprojecte estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents, i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat. S’inclourà també la valoració econòmica d’aquestes actuacions.
El termini de presentació d’ofertes finalitza l’octubre i els treballs de redacció tenen una durada prevista de sis mesos.
Un tren turístic amb un traçat de 5,5 km
El carrilet de l’estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 km, uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista. La infraestructura se situa dins del municipi de la Torre de Capdella, a la Vall Fosca i molt propera al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Amb aquesta actuació, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya corrobora la seva voluntat de contribuir a l’equilibri territorial i al desenvolupament de l’activitat turística a la comarca del Pallars Jussà, incidint en el desenvolupament de les àrees de muntanya i promovent el seu impuls econòmic i demogràfic.




https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -dels-cims
FGC licita la redacció de l'avantprojecte del Tren dels Cims
El document definirà totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic aprofitant el traçat de l'antic carrilet de l'estany Gento, a la Vall Fosca
Amb aquesta actuació, FGC corrobora la seva voluntat de contribuir a l’equilibri territorial i al desenvolupament de l’activitat turística a la comarca del Pallars Jussà
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té en licitació els serveis d'assistència tècnica per a la redacció de l’avantprojecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el Telefèric de Sallent i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Cabdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento.
L’avantprojecte estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents, i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat. S’inclourà també la valoració econòmica d’aquestes actuacions.
El termini de presentació d’ofertes finalitza l’octubre i els treballs de redacció tenen una durada prevista de sis mesos.
Un tren turístic amb un traçat de 5,5 km
El carrilet de l’estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 km, uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista. La infraestructura se situa dins del municipi de la Torre de Capdella, a la Vall Fosca i molt propera al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Amb aquesta actuació, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya corrobora la seva voluntat de contribuir a l’equilibri territorial i al desenvolupament de l’activitat turística a la comarca del Pallars Jussà, incidint en el desenvolupament de les àrees de muntanya i promovent el seu impuls econòmic i demogràfic.
Molt bonic... però no deixa de ser un carrilet de 5km per la muntanya que no va enlloc (bé, de l'estany Gento a la caseta de les aigües) i que només utilitzaran uns pocs milers de turistes a l'estiu. Potser que dediquéssim els esforços i els diners a coses més útils.
-
- N4
- Entrades: 57
Sì mai heu voltat pels llacs que hi ha a prop de l’estany Gento haureu vist que, a més del traçat indicat, hi havia tota una xarxa de vies que enllaçava els diferents llacs. Recuperar-la per a ús turístic permetria visitar-los molt còmodament i seria una atracció de primer ordre.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7233
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Aquesta obra és una inversió turística, és a dir, són uns diners que s'inverteixen per potenciar el turisme i així guanyar econòmicament a la llarga.Oriolix ha escrit:només utilitzaran uns pocs milers de turistes a l'estiu. Potser que dediquéssim els esforços i els diners a coses més útils.
No té res a veure amb la millora de la mobilitat ni res similar.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Tranquilo que todo esta muy verde y FGC aveces es mucho bla bla bla y despues nada.Oriolix ha escrit: ↑Dijous 16/07/2020 19:35 Molt bonic... però no deixa de ser un carrilet de 5km per la muntanya que no va enlloc (bé, de l'estany Gento a la caseta de les aigües) i que només utilitzaran uns pocs milers de turistes a l'estiu. Potser que dediquéssim els esforços i els diners a coses més útils.
Tener en cuenta que de momento los ecologistas no han dicho nada (obvio no hay nada) pero en cuanto esto empieze a ir en serio no creo que tarden en hacer una plataforma anti carrilet y solo aportaran retrasos al proyecto o que ni se termine haciendo.
Salut!!!
Per poder agafar el carrilet, primer caldrà pujar pel telefèric que va de l'embassament de Sallente fins a l'estany Gento. Les últimes dades disponibles (2018) parlen d'uns 25.000 passatgers en el període d'obertura, d'1 de juliol a 30 de setembre. I el carrilet no portaria enlloc. Francament no ho veig.
Posats a invertir en infraestructura i atractius turístics a la zona dels llacs, potser millor seria un segon telefèric des de l'estany Gento (2.100) fins als estanys de Frescal, Coromina i Mar (2.400) des d'on es podria fer un itinerari prou fàcil pels altres estanys fins a Espot, resseguint el GR dels carros de foc.Suposo que podríem tirar de la frase aquella que diu que el que importa no és la destinació sinó el viatge. 

- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Un altre tren aïllat, com el de Castellar de n'Hug... si realment volen revitalitzar la comarca i que el tren serveixi als veïns molt més del que ho fa un tren turístic, que el connectin amb el de Lleida a La Pobla de Segur i serà una línia vertebradora del Pallars Jussà.
Mapa:
Mapa:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7233
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Repeteixo que la idea és fer un simple trenet turístic 'de fira' per passejar turistes, fent servir un traçat existent, no crear una línia nova per als veïns.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1769
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Font, Nació Digital i Diari de La Neu
https://www.naciodigital.cat/pallarsdig ... vall-fosca
https://www.diaridelaneu.cat/noticia/10 ... tany-gento
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la redacció del projecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el telefèric de Sallente i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Capdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento. Els treballs de redacció tenen una durada de sis mesos.
El carrilet de l’Estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 quilòmetres, uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista.
La infraestructura se situa dins del municipi de la Torre de Capdella, a la Vall Fosca i molt propera al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Ara FGC impulsa, amb l’Ajuntament de la Torre de Capdella i amb Pallars Actiu, el projecte per recuperar el traçat de l’antic carrilet i transformar-lo en una línia de tren turístic.
El document estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents, i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat.
https://www.naciodigital.cat/pallarsdig ... vall-fosca
https://www.diaridelaneu.cat/noticia/10 ... tany-gento
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la redacció del projecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el telefèric de Sallente i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Capdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento. Els treballs de redacció tenen una durada de sis mesos.
El carrilet de l’Estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 quilòmetres, uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista.
La infraestructura se situa dins del municipi de la Torre de Capdella, a la Vall Fosca i molt propera al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Ara FGC impulsa, amb l’Ajuntament de la Torre de Capdella i amb Pallars Actiu, el projecte per recuperar el traçat de l’antic carrilet i transformar-lo en una línia de tren turístic.
El document estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents, i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat.
https://www.segre.com/ca/societat/25042 ... 06555.html
La Rúbia torna a circular: l'emblemàtic trenet històric de la Vall Fosca, un dels que operava a més altura de Catalunya, reviu al Pallars
El Museu Hidroelèctric celebrarà el proper 2 de maig l'engegada anual de la Rúbia, la icònica locomotora que va operar a 2.000 metres d'altitud
segre
Creat:
28.04.2025 | 11:34
Actualitzat:
28.04.2025 | 11:34
El proper divendres 2 de maig, el Museu Hidroelèctric de Capdella reviurà un dels moments més esperats de l'any amb l'engegada de 'la Rúbia', el trenet de via estreta que va formar part essencial de la construcció del salt hidroelèctric de la Vall Fosca. Aquest esdeveniment, que començarà a les 10.30 hores, permetrà als assistents experimentar en primera persona el funcionament d'aquest vehicle històric que va operar a més de 2.000 metres d'altitud, convertint-se en un dels ferrocarrils que circulava a major alçada de Catalunya.
Com és tradició, el personal del museu extraurà la locomotora de la seva ubicació habitual a l'espai expositiu per col·locar-la sobre les vies exteriors. Allà, es realitzaran els darrers ajustos tècnics per activar el motor d'aquest emblemàtic vehicle que va estar en servei durant més de set dècades. Els visitants no només podran contemplar aquests preparatius, sinó que també tindran l'oportunitat de pujar a bord de la Rúbia i realitzar petits trajectes que els transportaran a l'època daurada de la industrialització pirinenca. Per a aquells que no puguin desplaçar-se fins al museu, l'esdeveniment es retransmetrà en directe a través del compte d'Instagram de la institució, fent accessible aquesta experiència única a tothom.
Un testimoni clau de la industrialització del Pirineu
La Rúbia no és simplement un vehicle històric, sinó un autèntic testimoni de la transformació industrial que va viure la Vall Fosca a principis del segle XX. Aquest trenet va començar a operar l'any 1912, coincidint amb l'inici de les obres de la central hidroelèctrica de Capdella, la primera gran infraestructura d'aquest tipus construïda a Catalunya. Durant més de 70 anys, fins a la dècada de 1980, aquest ferrocarril de via estreta va ser fonamental per al transport de materials, maquinària i treballadors en un entorn d'alta muntanya que, en aquella època, resultava d'extrema dificultat.
La jornada d'engegada s'ha consolidat com una cita ineludible per als aficionats al món ferroviari, però també per a historiadors, enginyers i famílies que s'apropen al Pallars Jussà per conèixer de manera vivencial un dels capítols més significatius de la història energètica i industrial de Catalunya. Durant aproximadament tres hores, els assistents podran gaudir d'una experiència immersiva que combina història, tecnologia i patrimoni cultural.
El Museu Hidroelèctric: preservant el llegat industrial
El Museu Hidroelèctric de Capdella, inaugurat l'any 2004, s'ha convertit en un espai de referència per entendre la transformació energètica que va viure Catalunya a principis del segle XX. Ubicat a l'antiga casa dels enginyers de la central, el museu conserva i divulga el patrimoni industrial i tecnològic vinculat a la producció d'electricitat a la Vall Fosca, amb la Rúbia com una de les seves peces més emblemàtiques.
La Rúbia torna a circular: l'emblemàtic trenet històric de la Vall Fosca, un dels que operava a més altura de Catalunya, reviu al Pallars
El Museu Hidroelèctric celebrarà el proper 2 de maig l'engegada anual de la Rúbia, la icònica locomotora que va operar a 2.000 metres d'altitud
segre
Creat:
28.04.2025 | 11:34
Actualitzat:
28.04.2025 | 11:34
El proper divendres 2 de maig, el Museu Hidroelèctric de Capdella reviurà un dels moments més esperats de l'any amb l'engegada de 'la Rúbia', el trenet de via estreta que va formar part essencial de la construcció del salt hidroelèctric de la Vall Fosca. Aquest esdeveniment, que començarà a les 10.30 hores, permetrà als assistents experimentar en primera persona el funcionament d'aquest vehicle històric que va operar a més de 2.000 metres d'altitud, convertint-se en un dels ferrocarrils que circulava a major alçada de Catalunya.
Com és tradició, el personal del museu extraurà la locomotora de la seva ubicació habitual a l'espai expositiu per col·locar-la sobre les vies exteriors. Allà, es realitzaran els darrers ajustos tècnics per activar el motor d'aquest emblemàtic vehicle que va estar en servei durant més de set dècades. Els visitants no només podran contemplar aquests preparatius, sinó que també tindran l'oportunitat de pujar a bord de la Rúbia i realitzar petits trajectes que els transportaran a l'època daurada de la industrialització pirinenca. Per a aquells que no puguin desplaçar-se fins al museu, l'esdeveniment es retransmetrà en directe a través del compte d'Instagram de la institució, fent accessible aquesta experiència única a tothom.
Un testimoni clau de la industrialització del Pirineu
La Rúbia no és simplement un vehicle històric, sinó un autèntic testimoni de la transformació industrial que va viure la Vall Fosca a principis del segle XX. Aquest trenet va començar a operar l'any 1912, coincidint amb l'inici de les obres de la central hidroelèctrica de Capdella, la primera gran infraestructura d'aquest tipus construïda a Catalunya. Durant més de 70 anys, fins a la dècada de 1980, aquest ferrocarril de via estreta va ser fonamental per al transport de materials, maquinària i treballadors en un entorn d'alta muntanya que, en aquella època, resultava d'extrema dificultat.
La jornada d'engegada s'ha consolidat com una cita ineludible per als aficionats al món ferroviari, però també per a historiadors, enginyers i famílies que s'apropen al Pallars Jussà per conèixer de manera vivencial un dels capítols més significatius de la història energètica i industrial de Catalunya. Durant aproximadament tres hores, els assistents podran gaudir d'una experiència immersiva que combina història, tecnologia i patrimoni cultural.
El Museu Hidroelèctric: preservant el llegat industrial
El Museu Hidroelèctric de Capdella, inaugurat l'any 2004, s'ha convertit en un espai de referència per entendre la transformació energètica que va viure Catalunya a principis del segle XX. Ubicat a l'antiga casa dels enginyers de la central, el museu conserva i divulga el patrimoni industrial i tecnològic vinculat a la producció d'electricitat a la Vall Fosca, amb la Rúbia com una de les seves peces més emblemàtiques.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7233
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Seguir llegint: https://www.segre.com/ca/comarques/2505 ... 12339.htmlLa Torre de Capdella vol posar ‘La Rubia’ a circular 40 anys després
La popular vagoneta que va portar treballadors a la central de la Vall Fosca durant 70 anys surt del Museu Hidroelèctric. Estudien que faci recorreguts periòdics
La Rubia, la vagoneta tirada per una locomotora dièsel que es va utilitzar en la construcció del complex de centrals de Sallente-Estany Gento, i que es conserva al Museu Hidroelèctric de Capdella, va circular ahir de nou i va permetre que més d’un centenar d’aficionats al ferrocarril, amants de la història industrial i turistes fessin petits trajectes amb ella i, fins i tot, conduïssin la màquina.
El vehicle va circular a més de 2.000 metres d’altura durant la construcció del salt hidroelèctric, entre 1912 i 1985, per transportar els treballadors. El color groc original de la vagoneta, similar al dels taxis de la Pobla de Segur, va fer que se la conegués per aquest nom.
L’alcalde de la Torre de Capdella, Josep Maria Dalmau, va explicar que vol convertir La Rubia en un reclam turístic creant un petit recorregut a la Vall Fosca o a la zona del telefèric d’Estany Gento pel qual circuli periòdicament.
El vehicle, que ahir va recórrer uns vint metres, cobria antigament un trajecte de gairebé cinc quilòmetres.