Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
103
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 137
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: wefer » 14 març 2025, 00:08

No et pots electrocutar perquè l'alimentació dels segments de tercer rail que no estan sota el tramvia estan desconnectats. Els segments són molt curts de manera que el que està actiu sempre està sota el tramvia. Aquí es veu gràficament (a partir de 0:25)



Dit això... jo tampoc trepitjo el tercer rail. Tots els sistemes poden fallar algun dia, i tot i que la possibilitat és molt petita, no tinc cap necessitat d'arriscar-me.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4546
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 19 març 2025, 15:51

Mirant per l'OpenStreetMaps, doncs ja no sembla tan difícil la connexió entre Verdaguer i Francesc Macià. :) Queda poc però molt a la vegada...
Ara bé, com afectaria la circulació de la plaça Francesc Macià? Es podria fer una cosa semblant a la plaça Espanya de Sabadell? O potser fer passar el tramvia pel carrer Buenos Aires i crear un intercanviador com cal a Comte d'Urgell per enllaçar millor tramvia, la futura estació de Catalans i els terminals de bus interurbà així com X1? Qui sap.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » 19 març 2025, 16:25

Segons tinc entès, el tramvia circularia pel costat mar del centre de la plaça, igual que passa a Verdaguer. Caldrà veure com ho resolen finalment.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 05 juny 2025, 01:29

Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.



PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 42

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » 05 juny 2025, 08:51

jgomezs ha escrit: 05 juny 2025, 01:29 Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?
Quan he vist la notícia he entrat al projecte a veure com era la parada perquè no m'ho podia creure. Efectivament, està enmig com el dijous, txapussa rere txapussa...


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 05 juny 2025, 11:26

De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
Sense descartar que siguin ambdues opcions correctes a la vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 05 juny 2025, 15:19

wefer ha escrit: 05 juny 2025, 11:26 De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
De la segona, ja en tenia constància explícita. De la primera, encara no. Però tot pot arribar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » 08 juny 2025, 11:41

jgomezs ha escrit: 05 juny 2025, 01:29
Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.
Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:
Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png
Ja veurem què acaba passant...



jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 08 juny 2025, 15:26

marc_bcn_2 ha escrit: 08 juny 2025, 11:41 Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:

Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png

Ja veurem què acaba passant...
Gran troballa! Moltes gràcies!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1866
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 06 ago. 2025, 17:33

Esta en estudi la petició que es va fer de la pèrgola a Glòries:
www.decidim.barcelona



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 22 ago. 2025, 14:46

122-042-132 ha escrit: 06 ago. 2025, 17:33 Esta en estudi la petició que es va fer de la pèrgola a Glòries:
www.decidim.barcelona
Quina era la petició? No l'he vist a la web de l'Ajuntament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 16 set. 2025, 16:59

La connexió del tramvia per la Diagonal ja té data: el 21 d’octubre el projecte anirà a votació
El govern de Jaume Collboni insta l'oposició a arribar a un consens polític per tirar endavant l'expedient, aconseguir pressupost i iniciar les obres "com més aviat, millor"

El govern de Jaume Collboni ja ha posat una primera data a la connexió del tramvia per la Diagonal, fins a Francesc Macià. Tal com va avançar l’alcalde en una entrevista a betevé, aquesta tardor l’executiu durà a votació inicial el projecte per unir el Trambaix i el Trambesòs.

Serà, en concret, el 21 d’octubre, a la Comissió d’Urbanisme. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, el govern del PSC sotmetrà a votació dos expedients indispensables per allargar les vies del TRAM entre Verdaguer i Francesc Macià: el de reurbanització de la Diagonal i el de reforma del col·lector d’aigües.

Bonet també ha explicat que, en paral·lel, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovarà aquest dimecres un tercer expedient clau: el de l’estructura tramviària.
“Necessitem consens polític i pressupost”

Perquè tot plegat pugui començar a caminar, el govern Collboni necessita sí o sí el suport de l’oposició. L’executiu té 10 regidors i en necessita, almenys, 11 més per arribar a la majoria absoluta a l’Ajuntament.

En aquest sentit, sembla que ho tindrà fàcil per sumar els vots de BComú i d’ERC (14 regidors en total), els dos partits d’esquerres que sempre s’han mostrat favorables a culminar la connexió del tramvia per la Diagonal. En canvi, Junts s’ha mostrat crític i el PP i Vox s’hi han posicionat en contra.

Un cop hi hagi consens polític, Laia Bonet ha avisat que caldrà tenir pressupostos. De fet, l’Ajuntament haurà d’invertir 115 M € (per a la reurbanització de la Diagonal i les obres del col·lector), mentre que la generalitat desemborsarà 80 M € per a l’estructura tramviària.

Quan començaran les obres?

Que la connexió del tramvia per la Diagonal es voti el 21 d’octubre no significa que les obres hagin de començar immediatament, perquè caldrà superar els terminis d’exposició pública i d’al·legacions abans de l’aprovació definitiva.

A partir d’aleshores, l’Ajuntament també haurà de treure a concurs les obres per trobar l’empresa (o empreses) que les executin i, per tant, no és clar que aquest mandat s’iniciïn els treballs.

Preguntada per aquests terminis, Laia Bonet ha insistit que la primera fita és aconseguir els suports polítics i el pressupost perquè tot sigui una realitat “com més aviat, millor“.

https://beteve.cat/politica/connexio-tr ... e-votacio/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”