Nou servei llançadora a l'aeroport del Prat (operat per FGC)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23714
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Nou servei llançadora a l'aeroport del Prat (operat per FGC)

Entrada Autor: metring » 18 juny 2025, 19:24

https://govern.cat/salapremsa/convocato ... a-rodalies

Roda de premsa per explicar l'acord per a l'empresa que gestionarà Rodalies

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat sostenible, Jose Antonio Santano, oferiran una roda de premsa aquest dijous a les 10:30 hores al Palau de la Generalitat per explicar l’acord per a la creació de l’empresa que gestionarà el servei de Rodalies.

La compareixença es podrà seguir en directe des de la web i les xarxes socials de Govern.

Els mitjans de comunicació que vulguin assistir a la roda de premsa hauran d’acreditar-se a l’adreça comunicaciogovern.presidencia@gencat.cat
10:30La consellera Paneque i el secretari d'Estat de Transports expliquen l'acord per a la creació de l'empresa que gestionarà el servei de Rodalies.
Palau de la Generalitat, Barcelona (Barcelonès)
Emissió en directeEmissió en directe

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i el secretari d'Estat de Transports i Mobilitat sostenible, Jose Antonio Santano, oferiran una roda de premsa per explicar l'acord per a la creació de l'empresa que gestionarà el servei de Rodalies. La compareixença es podrà seguir en directe des de la web i les xarxes socials de Govern.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1912
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 23 juny 2025, 18:52

La futura línia de tren R-Aeroport, que formarà part dels serveis de Rodalies però que serà operada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), no podrà entrar en servei fins que no estigui del tot finalitzada la infraestructura ferroviària que permetrà connectar l’estació de Sants i la T1 en només 19 minuts, tot un avenç amb la situació actual, ja que el servei ferroviari finalitza a la T2. Per fer-ho fa anys que es treballa en un nou accés ferroviari fins a la T1, amb estació terme inclosa que, amb tot, continua sense tenir data de finalització, però ja s’ha avançat prou perquè aquest dilluns el ministeri de Transports hagi informat que ja s’ha executat un 80% de la infraestructura.

https://share.google/NJFRjhThrgxxkxRHf



xevi
N8
N8
Entrades: 645

Entrada Autor: xevi » 24 juny 2025, 10:51

Fins ara, la Generalitat de Catalunya podia decidir quin operador, gestionava les Rodalies, la prova és que es va poder adjudicar a FGC la línia de l'aeroport des de una localitat del Vallès pendent de confirmar (Sant Andreu descartat), ara amb el "traspaàs complet" això seria impossible ja que Renfe en té més del 50%.
Nova jugada mestra.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1912
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 24 juny 2025, 12:33

Per ara de Sant Andreu a l'Aeroport. Salut!



Barceloní
N3
N3
Entrades: 28
Ubicació: L4 Joanic

Entrada Autor: Barceloní » 04 jul. 2025, 12:27

Algú sap quin preu tindrà el bitllet?

Una altra pregunta: si estem en un sistema tarifari integrat, ¿quina explicació té que poguem anar des de Barcelona a l'aeroport amb el bus 65 o Rodalies R2 pagant 1 zona, però que per anar-hi en metro en clavin 5.50 €?



jgomezs
N7
N7
Entrades: 355

Entrada Autor: jgomezs » 04 jul. 2025, 12:36

Barceloní ha escrit: 04 jul. 2025, 12:27 Algú sap quin preu tindrà el bitllet?

Una altra pregunta: si estem en un sistema tarifari integrat, ¿quina explicació té que poguem anar des de Barcelona a l'aeroport amb el bus 65 o Rodalies R2 pagant 1 zona, però que per anar-hi en metro en clavin 5.50 €?
És una trampa per turistes. De fet Rodalies també intenta timar als turistes amb el bitllet senzill, per això l'aeroport està en Zona 4: https://rodalies.gencat.cat/web/.conten ... celona.pdf
Aeroport zona 4.png
Aeroport zona 4.png (65.41 KiB) Visualitzat 3834 cops



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4277
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 06 jul. 2025, 18:15

Barceloní ha escrit: 04 jul. 2025, 12:27 Algú sap quin preu tindrà el bitllet?

Una altra pregunta: si estem en un sistema tarifari integrat, ¿quina explicació té que poguem anar des de Barcelona a l'aeroport amb el bus 65 o Rodalies R2 pagant 1 zona, però que per anar-hi en metro en clavin 5.50 €?
Mateix sistema que L9. Integrat per a tots els títols il·limitats i suplement per a senzill, T-casual i multiviatges.

Actualment amb Rodalies és zona 1 per a títols ATM però zona 4 per a títols propis.



Barceloní
N3
N3
Entrades: 28
Ubicació: L4 Joanic

Entrada Autor: Barceloní » 07 jul. 2025, 14:42

Gràcies!

Però veieu que és absurd, no? O només ho penso jo?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1912
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 07 jul. 2025, 16:40

Més recaptació. Tarifa turística, sí li vols dir. Salut!



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 73
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » 07 jul. 2025, 17:08

122-042-132 ha escrit:Més recaptació. Tarifa turística, sí li vols dir. Salut!
Ja però nosaltres també la paguem, no només els guiris



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7338
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 08 jul. 2025, 01:40

Un s'arriba a plantejar quin és l'objectiu real de les institucions amb aquest tipus de projectes: donar servei a la gent, o robar-los tants diners com sigui possible? I si només fos això... :(



jgomezs
N7
N7
Entrades: 355

Entrada Autor: jgomezs » 24 oct. 2025, 15:23

3cat ha escrit: Enllestit el primer tren de la nova línia de Rodalies a l'aeroport que operarà FGC

Imatge

El tren que s'ha presentat és només el primer de 10 combois amb una inversió de 107 milions d'euros. Ara han començat les proves de validació per, posteriorment, fer proves sobre les vies d'Adif.
FGC preveu incorporar 70 maquinistes per operar aquesta nova línia a l'aeroport.
(...)
Més enllà de fabricar els trens, Alstom també està construint des de l'abril un taller de manteniment per als combois de la nova línia de l'aeroport, que està ubicat a les instal·lacions de Santa Perpètua de Mogoda.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7338
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 24 oct. 2025, 15:52

1️⃣ 1975: s'inaugura el servei de trens directes a l'aeroport. El viatge entre l'estació central de Sants i l'aeroport és de només 11 minuts, encara que l'estació de l'aeroport (incomprensiblement) es situa fora del mateix i és necessari caminar 10 minuts per arribar-hi.

2️⃣ 2016: s'inaugura el servei de metro a l'aeroport. 2.700 milions d'euros d'inversió. Es ven com la millora del segle en la mobilitat de Barcelona i de l'aeroport.
Es triguen uns 30 minuts en arribar des de la zona de Sants fins a l'aeroport i a sobre cal un bitllet especial. Més val que no tinguis pressa.

3️⃣ 2027: després d'una inversió de diversos centenars de milions d'euros, s'espera que sigui possible anar de la zona de Sants fins a l'aeroport en uns 16 minuts. Això sí, sacrificant les freqüències de les altres línies de Rodalies utilitzades per la població en general.

És divertit veure com els polítics, recolzats pels seus mitjans, ens venen una vegada i una altra les mateixes millores, plenes de "xapusses".
I no ens adonem que al final l'únic que fem és donar voltes sobre el mateix cercle, sense solucionar mai els problemes reals de la gent de manera coherent.
Fitxers adjunts
composicio.jpg
composicio.jpg (137.33 KiB) Visualitzat 133 cops



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 391
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 24 oct. 2025, 20:31

El servei que feien les 440 era infinitament millor. Sembla que no fem més que anar caient i perdent les coses bones que ens queden, deixant desastres que després queden qualificats com a insolucionables. I 10 trens nous valen un preu que hagués comprat molt més que les 255 440 incloent les chopper que van ser més cares.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”