
Yo por mi parte la prolongaria hasta la cochera de Triangle para ahorrarle la vuelta al 36.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 21:11
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 19/07/2006 17:47
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 22/08/2006 10:23
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/08/2006 9:39
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 24/08/2006 21:57
Yo no le veo mucho sentido a que la ida y la vuelta sean asimétricas a la altura de Sant Martí. Si se quiere que dé servicio a la zona del Besòs, que es buena cosa, entonces que lo hagan los dos sentidos de la línea. El tramo de Guipúscoa ya está suficientemente servido por la 33, para quien venga desde Zona Universitària o desde algún punto intermedio de la Diagonal. Y mira que eso significa decir que la línea no pase por delante de mi casaEcomobisostrans ha escrit:En el foro de los autobuses ha aparecido esta propuesta de Joan
Yo por mi parte la prolongaria hasta la cochera de Triangle para ahorrarle la vuelta al 36.
Entrada Autor: buertu » Divendres 25/08/2006 7:20
Tot i estar d'acord en que s'haura d'eliminar la 95, crec que cal algo més que la CL1 (contents estaran els de la zona de St Ildefons, Gavarra i El Pedró). A Cornellà li cal un tranport urbà com cal i s'ha de veure quina és la millor manera d'aconseguir-ho. La CL1, per començar, em sembla molt bona idea.Ferrovi ha escrit:Jo proposo la eliminació de la 95, i creació de una linia de servei municipal de Cornellà
Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 25/08/2006 15:02
Si, es podría crear altre bus que porti per St. Ildefons, Gavara, Pedró i Centre, pero recorda que ells tenen 13 linies de bus, ni més ni menys, que els connecta amb el centre, i passen totes pels mateixos carrers. Cosa que ja fa inútil la competencia excepte que el nou bus agafi altres carrers, on la competencia sigui menor. Aqui et poso un planol de una possible ruta opcional a la resta de linies.buertu ha escrit:Tot i estar d'acord en que s'haura d'eliminar la 95, crec que cal algo més que la CL1 (contents estaran els de la zona de St Ildefons, Gavarra i El Pedró). A Cornellà li cal un tranport urbà com cal i s'ha de veure quina és la millor manera d'aconseguir-ho. La CL1, per començar, em sembla molt bona idea.Ferrovi ha escrit:Jo proposo la eliminació de la 95, i creació de una linia de servei municipal de Cornellà
Entrada Autor: buertu » Dilluns 28/08/2006 21:24
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 01/09/2006 10:16
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 13/09/2006 12:37
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 19/09/2006 9:13
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 18/10/2006 10:23
Ricard Fernandez i Valentí ha escrit:Proposta de nova línia Pl.Kennedy-Baró de Viver com a extensió de la línia 75
Publicidad
Segons el Pla de Reforma de la xarxa d'autobusos de TMB, es preveu la línia transversal "H" entre la Zona Universitària i Baró de Viver. Bé, potser és massa llarga perquè es planteja com un perllongament de la línia 75 que doblaria la seva longitud. Seria millor no establir serveis tant llargs i fer aquesta extensió en forma de nova línia que descongestionaria la línia 87 i connectaria directament entre sí el Coll, el Carmel, Horta, Nou Barris i Sant Andreu. El trajecte proposat i en base al què dibuixava el Pla de Reforma seria:
TRAJECTE D’ANADA: plaça de John F.Kennedy, passeig de Sant Gervasi, Craywinckel, avinguda de la República Argentina, Viaducte de Vallcarca, plaça de Mons, passeig de la Mare de Déu del Coll, Dante Alighieri, passeig de Maragall, avinguda de la Mare de Déu de Montserrat, Lluís Sagnier, Ramon Albó, Arnau d’Oms, passeig de Fabra i Puig, plaça del Virrei Amat, Doctor Pi i Molist, passeig de Verdum, plaça de Llucmajor, passeig de Valldaura, Bartrina, plaça de Mossèn Clapés, Palomar, passeig de Torras i Bages, Sant Adrià, Ferran Junoy, Sao Paulo, Ciutat d’Asunción, Sant Adrià, Arbeca, Lima, Caracas, Tucumán i Ciutat d’Asunción.
TRAJECTE DE TORNADA: Ciutat d’Asunción, Lima, Arbeca, Sant Adrià, Ciutat d’Asunción, passeig de l’Havana, Sant Adrià, passeig de Torras i Bages, passeig de Santa Coloma, Gran de Sant Andreu, plaça de Mossèn Clapés, Arquímedes, plaça de Miquel Casablancas, passeig de Valldaura, plaça de Llucmajor, passeig de Verdum, Doctor Pi i Molist, plaça del Virrei Amat, avinguda de Borbó, passeig de Maragall, Llobregós, passeig de la Mare de Déu del Coll, plaça de Mons, Viaducte de Vallcarca, avinguda de la República Argentina, passeig de Sant Gervasi i plaça de John F. Kennedy.
Laura ha escrit:Hola Ricard.
Perdona, pero es que no t'entenc...
Quan la línia 'H' sigui creada (i totes les altres línies transversals), les línies que té Barcelona en aquests moments desapareixeran...
Per cert, si fos una prolongació per a la 75, no hauría de començar per Riera Blanca i no per Zona Universitària?
Segueixo demanant que, aquest pla (el de les línies transversals) no es tiri endavant si us plau. Tot són incombenients... adaptar-se a una altra línia (o a varies línies) i moltes altres molèsties són per les que tots hi haurem de passar.
D'altra banda, vull que tornem al present:
En aquests moments, l'Av. Tibidabo té cinc origens-finals de diverses línies: les dues més importants són la 58 i la 75. També hi són la 123, la 195 i la 196, aquestes dues últimes estaría prou bé que es solapessin amb la 58 i la 75.
La meva idea sería:
-Prolongar la 58 fins a Bellesguard (absorvint la 196), amb els mateixos horaris de feiners i dissabtes i els festius que hi circulés amb freqüències de 30 min. Així tindrien una conexió amb el centre.
-Prolongar la 75 fins a Pl. Funicular (absorvint la 195 i millorant el servei nefast del Tramvía Blau), amb horaris de 7-15 min. durant els feiners, i dissabtes i festius amb freqüències de 20 min. D'aquesta manera, la gent del parc d'Atraccions connectaría millor amb les estacions de Ferrocarrils com la de l'Av. Tibidabo, Sarrià i Reina Elisenda i amb les estacions de Metro com la de Zona Universitaria i altres.
Torno per última vegada amb el tema de la espero no-futura línia 'H':
Hem de pensar que si el tema de la remodelació de la xarxa d'autobusos de Barcelona no s'instal.la a la ciutat, la 75 tindrà un greu problema: doncs es crea la línia 9 de metro que serà molt verinosa per a varies línies de la xarxa.
Una prolongació potent com aquesta li aniria força bé: -·Seguiría donant servei de manera exclusiva als escolars, ·Reforçaria altres línies.
·Uniria de manera directa aquests barris.
Pero encara m'agradaria que m'acabessis d'aclarar la teva proposta/afirmació que no se m'ha acabat de ficar al cap.
Moltes gràcies,
Salutacions.
71 ha escrit: Hola!
En qualsevol cas, estic totalment d'acord amb tu, Laura.
Salutacions
Ricard Fernandez i Valentí ha escrit:Us aclareixo el que he exposat abans sobre la nova xarxa i la nova línia Pl.Kennedy-Baró de Viver
Publicidad
Responent al teu anterior escrit, Laura, hauria d’aclarir algunes coses. En primer lloc, jo mai no he defensat la implantació al peu de la lletra de la nova xarxa a Barcelona tal i com s’ha dissenyat, doncs trobo aspectes diversos dels quals jo tampoc no hi estic d’acord. El que sí defenso, però, és implantar un terme mig. És a dir, conservar l’actual xarxa d’autobusos però aplicant o superposant una part de la nova, de manera que s’aconseguiria una estructura ortogonal i a la vegada es respectarien el 80% de les línies actuals. Així, no molestaria als usuaris perquè disposarien gairebé de les mateixes línies i, a més, algunes novetats. En definitiva, considero que alguns traçats o relacions entre barris proposades són bones idees, i es podrien crear (encara que nos exactament com proposa el nou pla) de manera aproximada a partir del perllongament o reestructuració de línies existents. Per tant, no defenso aplicar literalment el nou model, però sí que pugui servir de patró de referència de cara a reestructurar la xarxa d’autobusos, però en cap cas fins el punt que arribi tal i com es proposa, ja que és excessivament rupturista amb l’actual i generaria un impacte massa fort per als usuaris. També serviria per a poder suprimir algunes línies, doncs està comprovat en alguns estudis que amb menys línies i menys autobusos es pot assolir una bona cobertura territorial i millors freqüències de pas. No és bo que uns itineraris els comparteixin diverses línies perquè això provoca l’efecte “acordió”, sinó ampliar el nombre d’itineraris (no de línies) així com de parades i intercanviadors, perquè contribueix a fer créixer la presència del bus a la ciutat.
Si has observat el mapa alguna vegada, veuràs com es planteja una línia “H” (color groc) entre la Zona Universitària i Santa Coloma de Gramenet, i que part del recorregut coincideix amb la de la línia 75. Considerant que potser és una línia excessivament llarga, plantejava respectar la 75 tal i com està i crear una de nova entre la plaça Kennedy i Baró de Viver. De tota manera, si en el moment de fer-se realitat fos un perllongament de la 75, tampoc no em molestaria, però les línies de llarg recorregut costen més de regular que les curtes. A més, l’avantatge d’aquesta línia seria la connexió directa entre el Coll, el Carmel, Horta, Nou Barris i Sant Andreu, que és una reivindicació veïnal de fa molts anys i que encara no s’ha fet realitat. A més, el seu traçat coincident amb la línia 87, ajudaria a aquesta a descongestionar-la de passatge, doncs els midibusos sovint van com llaunes de sardines.
Laura ha escrit: Tot aclarat!
Estic totalment d'acord amb tu.
Salutacions.
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 18/10/2006 10:33
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 18/10/2006 10:37
Un exemple d'aplicació de la nova xarxa i a la vegada respectant el 80% de les línies actuals
En base a la nova xarxa, les línies d’autobús que es podrien veure afectades serien les següents:
LÍNIES A MODIFICAR
Línia 9: fins el polígon industrial de la Zona Franca.
Línia 12: fins a Ciutat Meridiana i fins a Diagonal Mar.
Línia 15: fins el Bon Pastor.
Línia 26: fins a Horta.
Línia 30: fins el Consorci de la Zona Franca.
Línia 36: escurçada fins a Diagonal Mar.
Línia 73: fins a Ciutat Meridiana.
Línia 74: fins a la plaça de Monterrey.
Línia 75: fins a Baró de Viver.
Línia 79: fins a Sant Adrià de Besòs per Polvorí i Can Clos i la part alta de Poblenou.
Línia 91: fins el metro Santa Eulàlia.
Línia 115: fins la plaça de la Reina Maria Cristina per l’interior de Les Corts.
Línia 152: fins a Collblanc per la Riera Blanca.
Línia 159: fins a Vallbona pel nou pont i connectant amb la L11 i Rodalies-RENFE.
Línia 141: fins la Fira Pedrosa per Montjuïc.
Línia B19: fins a Sant Genís.
Línia B23: fins a Sant Andreu.
LÍNIES A SUPRIMIR
Línia 6: coberta per les línies 7, 36, 41, 46 i 79 d’autobús.
Línia 13: coberta pel perllongament de la línia 79 d’autobús que es superposaria completament al seu recorregut.
Línia 31: bona part del seu recorregut queda cobert per la línia 32 d’autobús i la relació Hospital Clínic-Canyelles es pot realitzar amb la L3 i L5 de metro.
Línia 35: coberta per les línies 33, 34, B19 i B20 d’autobús i per la L1 i L5 de metro.
Línia 37: coberta per les línies 9 i 30 d’autobús.
Línia 51: coberta per les línies 12 i 50 d’autobús i per les línies L4 i L11 de metro.
Línia 58: coberta per les línies 17, 22 i 64 d’autobús i la L7 dels FGC.
Línia 76: coberta per les línies 12, 60, 73 i B19 d’autobús i per la L3 (una vegada arribi a Trinitat Nova), L4 i L11 de metro.
La resta de línies no sofririen cap mena de modificació. Per tant, tal i com ja he esmentat abans, la solució és un terme mig entre la xarxa actual i la proposada.
Comparació entre la xarxa modificada i la proposada
Publicidad
L’esmentat terme mig que proposo no és tant agressiu i, prova d’això, si observeu el plànol a http://www.laptp.org/busbcn/documents
veureu que en realitat no caldria reformar tant i que el 80% de la xarxa actual es mantindria gairebé igual, sense prejudicis pels usuaris i amb el benefici de les perllongacions transversals mar-muntanya i Llobregat-Besòs.
•Línia 10: coberta per les línies 54 i 125.
•Línia 11: coberta per les línies 63, 72, 78 i 113.
•Línia 12: coberta per les línies 34 i 115.
•Línia 13: coberta per la línia 30.
•Línia 14: coberta per la línia 14.
•Línia 15: coberta per les línies 64, 120 i 123.
•Línia 16: coberta per la línia 17.
•Línia 17: coberta per les línies 19 i 22.
•Línia 18: coberta per les línies 39, 55 i 116.
•Línia 19: coberta per les línies 10, 92 i 119.
•Línia 20: coberta per les línies 10 i 92.
•Línia 21: coberta per les línies 39, 45, 92 i 117.
•Línia 22: coberta per la línia 71.
•Línia 23: coberta per les línies 11, 26 i 32.
•Línia 24: coberta per la línia 12.
•Línia 25: coberta per les línies 12, 40 i B23.
•Línia 26:coberta per les línies 42 i B23.
•Línia A: coberta per la línia 36.
•Línia B: coberta per la línia 141.
•Línia C:coberta per la línia 79.
•Línia D: coberta per la línia 56.
•Línia E: coberta per les línies 43 i 44.
•Línia F:coberta per les línies 15 i B22.
•Línia G: coberta per la línia 74.
•Línia H: coberta per la línia 75.
•Línia I: coberta per la línia 60.
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 20/10/2006 12:04
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 09/11/2006 10:48
La línia 6, recentment ha modificat el seu final del carrer Llacuna, al carrer Roc Boronat, per un extrany canvi de direcció de Llacuna que ara va en sentit muntanya, que per cert cap dels veins del barri ens expliquem perque se ha fet.
El actual final dificulta el pas del bus 36, agravat per els vehicles aparcats, per lo que no es el lloc adecuat.
Proposo allargar uns metres i situar el final del 6 al cementiri del Poblenou, on actualment ja tenen el final el 14 i 26, hi para també el 36 i per Av. Icaria el 41 i 92, i crear aixi un petit intercambiador.
Salutacions.
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 19/11/2006 19:54
Codi: Selecciona’ls tots
A ver, en las horas punta va cada 7 minutpos porque lleva los estudianetes de las unibersidades, pero de hecho es una linea super util, ya que comunica ambas partes de Les Corts. Lo que tal vez seria interesante es que bajase por av.pedralbes, gv.carlos 3 y trav cortts, y ubiese otra linea (p.ej.175) que fuese por gonzalez tablas y av. marañon asi se daria menos vuelta.
Entrada Autor: Rodalíes » Dilluns 20/11/2006 13:51
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 20/11/2006 18:20
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 24/11/2006 16:48
Torna a “Autobusos i resta transport públic”