
Tot i que els dies d'inauguració no acostumen pas a ser els millors, per visitar exposicions.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 16:16
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 18/09/2006 23:44
Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 12/08/2016 13:31
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 30/09/2016 11:56
Entrada Autor: metring » Diumenge 02/10/2016 12:20
Allà vaig reconèixer el primer usuari del Fòrum per la samarreta del nen punki, justament en Fran-IkarusFran-Ikarus ha escrit:I s'acaben de complir 10 anys de l'exposició Centenari del Bus a Barcelona (amb ruta en Pegaso 6035A associada), primer autèntic esdeveniment dedicat a l'autobús històric a Catalunya, i precursor dels posteriors Ral·libús de Sabadell (8 edicions fins avui) i Ral·li Barcelona-Caldes de Montbui (6 edicions)
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/10/2016 9:08
Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 07/03/2022 13:32
Entrada Autor: busbcn » Dilluns 07/03/2022 19:42
Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 06/06/2022 16:53
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/06/2022 0:52
Voldràs dir, no sigui que incompleixis el punt 14 de les Normes del Fòrum, cosa que se t'ha notificat. Ni més, ni menys.
Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 07/06/2022 23:39
El cupó d´avui, dimarts 7 de juny, amb la il.lustració del Tilling-Stevens:
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 09/06/2022 18:44
Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 10/10/2022 10:47
Mig off-topic, la cruïlla del vídeo és el punt negre d'accidents del que se'n ha parlat tant últimament:
Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 11/10/2022 0:51
Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 15/10/2022 16:17
Tal dia com avui fa cent anys, el 14 d’octubre de 1922, s’inaugurava la primera línia de la xarxa urbana d’autobusos de Barcelona, la línia A.
Operada per la Compañía General de Autobuses (CGA) i anomenada inicialment com a línia A, es tractava d’una línia de circumval·lació en doble sentit que passava per l’Estació de França i la Via Laietana, artèria que feia poc que s’havia construit i que estava vetada a la circulació de tramvies.
A l’oferir un servei de circumval·lació en ambdós sentits, la línia A aviat es va desdoblar en dues línies complementàries, l’A1 i l’A2. La línia A1 partia de Provença/Aribau i feia el recorregut per Aribau, Pl. Universitat, Ronda Universitat, Pl. Catalunya, Ronda Sant Pere, Via Laietana, Pl. Palau, Pg. Indústria (actual Pg. Picasso), Arc del Triomf, Ronda Sant Pere, Bruc, Diputació, Roger de Llúria i Provença.
La línia A2 feia el mateix itinerari que l’A1, però prolongava el seu recorregut pel carrer Provença fins arribar a l’Escola Industrial i sovint feia la funció de servei llançadora entre aquest dos punts, fins que la poca utilització d’aquesta va portar a la seva supressió el 1924.
Per donar el servei, inicialment van importar els vehicles que es necessitaven d'Anglaterra, concretament els Tilling Stevens, motiu pel qual aquests circularien pintats de color vermell fent contrast amb el groc fosc dels tramvies.
https://noticies.tmb.cat/historia/cente ... -barcelonaAquesta primera xarxa de bus veia la llum catorze anys després que fes fallida l’intent d’implantar un servei d’autobusos a la capital catalana per part de l’empresa La Catalana. I és que durant molt de temps, la irrupció dels autobusos a Barcelona va trobar una forta oposició en les empreses tramviàries, especialment per part de la companyia més important, Tranvías de Barcelona (TB), que contemplaven la seva implantació com una amenaça als seus interessos.
Curiosament, havia estat la ciutat comtal la primera de l’estat espanyol en veure circular els autobusos l’any 1906 de la mà de La Catalana, l’empresa explotadora de riperts de Barcelona, que veient com els tramvies s’electrificaven i que els seus òmnibus arrossegats per cavalls tenien els dies comptats, es va decidir a substituir-los pels primers autobusos.
Torna a “Història del transport”