Sabeu quin és aquest tren?
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Sabeu quin és aquest tren?
No us recorda a res, aquest tren?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
És una 440RR, per a Biotrén de Xile. Les dues que es van enviar (crec) són, justament, dues ex-Puigcerdà, la 133M i 134M, amb remolcs de la 001 i la 108.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Crec que són 440 reformades de RENFE que van comprar aquesta companyia.
(Edició: se m'ha avançat l'aaron per pocs segons!
)
(Edició: se m'ha avançat l'aaron per pocs segons!

Jo, el que no entenc és com després de veure això, CAF va fer aquella caqueta amb les 440, i les va donar per bones... senzillament increïble.
PD: Si no hagués entrat mai al portal aquell pro-440 forever, mai de la vida hagués gosat dir que aquests trens provenen d'una reforma de la 440. Mai de la vida...
PD: Si no hagués entrat mai al portal aquell pro-440 forever, mai de la vida hagués gosat dir que aquests trens provenen d'una reforma de la 440. Mai de la vida...
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Efectivament, és una 440 reformada en servei al "Biotren", a Concepción, Xile. He trobat la foto a la viquièdia i al veure que posava que era una 440 portada des d'Espanya m'ha fet gràcia.
Últimament es veuen bastants 440 a la R2, per exemple aquesta tarda he agafat una d'aquestes unitats, que feia un servei SVC - SAC, a Sitges a les 17.26 per anar a Barcelona.
Trobo que són uns trens que tot i ser vells es conserven bastant bé, sobretot els que estan reformats, i no donen la sensació de ser tan vells. Aproximadament quants anys tenen, 30?
Pot ser que aquests trens siguin els més nombrosos a Espanya? Vull dir, com hi ha tant per Rodalies com per Regionals, jo crec que ben bé estan presents per totes les línies ferroviaries de l'Estat que estan electrificades, i així doncs, a ull es podria dir que són els trens dels quals hi ha més quantitat, no?
Per cert, algú em podria dónar l'adreça d'aquesta web a favor de les 440, siusplau?
Gràcies
Últimament es veuen bastants 440 a la R2, per exemple aquesta tarda he agafat una d'aquestes unitats, que feia un servei SVC - SAC, a Sitges a les 17.26 per anar a Barcelona.
Trobo que són uns trens que tot i ser vells es conserven bastant bé, sobretot els que estan reformats, i no donen la sensació de ser tan vells. Aproximadament quants anys tenen, 30?
Pot ser que aquests trens siguin els més nombrosos a Espanya? Vull dir, com hi ha tant per Rodalies com per Regionals, jo crec que ben bé estan presents per totes les línies ferroviaries de l'Estat que estan electrificades, i així doncs, a ull es podria dir que són els trens dels quals hi ha més quantitat, no?
Per cert, algú em podria dónar l'adreça d'aquesta web a favor de les 440, siusplau?
Gràcies
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Per cert, quin és l'ample de via al Biotrén, 1668 mm o 1435 mm?
Si és 1435 mm, s'ha canviat d'ample a les 440?
Gràcies
Si és 1435 mm, s'ha canviat d'ample a les 440?
Gràcies
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Diria que ni és 1668 ni 1435, sinó 1676mm., l'antiga mesura de Renfe, que se segueix utilitzant a centre i sud-amèrica (i a la L1 de FMB
)


Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.aarongilp ha escrit:(i a la L1 de FMB)
Si no m'erro, els 8 mm de diferència encara entren en el marge de tolerància perquè el material pugui circular en ambdós amples.Jordi Freixas ha escrit:Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Efectivament. Un tren de 1668 pot circular per 1676 sense massa problemes, i un de 1676 pot circular sobre 1668 però serà major el desgast.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)
No és necessari, ja que el pas de material d'una xarxa a l'altra és quasi bé nul (fa uns anys se sap que va entrar un 311 a la L1, i al 98, pel 150è aniversari, un 100 de la L1 va arribar a l'Estació de França).Jordi Freixas ha escrit:I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.
El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
Si vols que et digui la veritat, ni idea. Per una banda, pensant lògicament i d'acord a la manera d'actuar de Renfe (l'antiga), no seria descabellat pensar en que no tota la xarxa està ja a 1668mm, el que passa és que ADIF, a la seva declaració anual de la xarxa, no esmenta en cap moment (em sembla recordar) la possibilitat de trams a 1676mm. Així que no sé.Jordi Freixas ha escrit:Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.
El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
En aquest cas, no cal mirar més que el sentit comú:
Quan fa que va sorgir aquest canvi d'ample?
Quan fa que va sorgir aquest canvi d'ample?
Més de 35 anys, com a mínim.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I quan fa que no es renoven les vies a la línia de Canfranc, o en el tram Ribes - La Tor de Querol? (si és que realment s'han renovat algun cop des dels temps de la transició cap aquí)
Ni idea, però diria que estem pels mateixos temps. Ja t'he dit en un altre missatge que el la lògica em diu una cosa però els documents me'n diuen una altra.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...