jjajjaaPlatanito ha escrit::begutel delegat de Fomento ha escrit:l'incendi de Castellbisbal no va ser provocat sinó que va ser a conseqüència del que es va iniciar a Sants, ja que es va propagar per la fibra òptica.![]()





Hora i data actual: Dilluns 05/05/2025 21:51
Entrada Autor: sortrens » Dijous 01/03/2007 15:02
jjajjaaPlatanito ha escrit::begutel delegat de Fomento ha escrit:l'incendi de Castellbisbal no va ser provocat sinó que va ser a conseqüència del que es va iniciar a Sants, ja que es va propagar per la fibra òptica.![]()
Entrada Autor: buertu » Dijous 01/03/2007 16:19
Claro, qué lógico. Alguien se cuela y tanto los interventores como los vigilantes que van a hacer, si no pueden hacer nada!Guigui ha escrit:"Una señora mayor ha venido diciendo que no pensaba pagar de ninguna de las maneras y finalmente ha pasado sin billete: ¿qué vas a hacer?".
Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 01/03/2007 18:42
Entrada Autor: metring » Dijous 01/03/2007 21:44
Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/03/2007 22:32
Entrada Autor: josep_serre » Dijous 01/03/2007 23:09
Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/03/2007 23:13
Totalment d'acord.josep_serre ha escrit:Senyors, crec que no hi ha cap dubte de que els fets són a causa d'un sabotatge.
A partir d'aquí determinar qui hi guanya amb aquestes accions pot ser molt difícil, però sí que és evident qui hi perd, tots nosaltres.
Personalment no crec que el sabotatge s'hagi fet amb intencions polítiques, una altra cosa és que s'aprofiti la situació políticament.
Per últim, fer mal és una cosa molt més fàcil del que sembla.
Entrada Autor: buertu » Divendres 02/03/2007 0:48
Entrada Autor: Minotaure » Divendres 02/03/2007 10:35
Entrada Autor: metring » Divendres 02/03/2007 11:02
Tal i com deia en aquest fil, les càmeres de seguretat no gravenMinotaure ha escrit: - Sants: és l'única que tot indica que va ser un sabotatge però els Mossos d'Esquadra cada cop donen menys crèdit que vagin ser usuaris. El què té més enters és que vagin ser propis treballadors d'Adif o Renfe que celebraven eleccions sindicals l'endemà.
Per cert, l'estació de Sants no està plena de càmeres de seguretat. Si diuen que hi havia un bidó de líquid inflamable i fustes el lloc de l'incendi. No s'hauria d'haver vist per les càmeres el suposat usuari amb aquest material com transitava per les andanes i finalment saltava a les vies?
Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/03/2007 11:14
Salut !!EL PERIODICO ha escrit:LA CRISI FERROVIÀRIA|LES CAUSES DE LES INCIDÈNCIES
Rodalies sospita que aquest any ha estat víctima d'altres sabotatges
• Almenys mitja dotzena de les últimes avaries de primeres hores del matí van ser intencionades
• Els Mossos confirmen, al trobar un accelerador de foc, que l'incendi de Sants va ser deliberat
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Qui va calar foc a la caixa de cables situada al túnel ferroviari entre la plaça de Catalunya i Sants dimecres sabia molt bé el que feia. La gestora de la infraestructura, Adif, i l'operadora del servei, Renfe, es van reafirmar ahir en la idea que Rodalies va patir aquella tarda dos sabotatges, però van desmentir el tercer, que en un primer moment ells mateixos havien situat a Sant Andreu Comtal. No obstant, el doble incident va servir als responsables de la infraestructura per obrir els ulls i adonar-se que, probablement, la cadena d'avaries dels últims mesos té un denominador comú i diverses podrien ser fruit d'actes deliberats.
Els tècnics van seguir rastrejant ahir la zona afectada mentre els Mossos d'Esquadra analitzaven les mostres que van agafar al lloc de l'incendi. L'arqueta cremada, una espècie de caixa on hi ha els cables de fibra òptica que permeten la senyalització, està situada aproximadament a un quilòmetre de l'estació de Sants. La persona o persones que van arribar fins allà van escollir a consciència la caixa. Es tractava justament d'una que està connectada amb l'estació de Castellbisbal i la línia C-7.
LA GRAVACIÓ NO ACLAREIX RES
Aquesta circumstància garantia el caos. Per aquest motiu, els gestors de Rodalies intueixen que va ser algú que coneix bé l'imbricat nus de connexions que hi ha en aquest lloc. La policia està analitzant el líquid que van trobar al túnel entre Catalunya i Sants. Els sabotejadors van usar un element accelerador del foc i van amuntegar fustes perquè s'encengués més fàcilment.
Un altre dels aspectes que els Mossos van revisar ahir van ser les gravacions de les càmeres de seguretat. No obstant, les imatges no aclareixen res, segons van reconèixer fonts pròximes a la investigació. Tot apunta que els intrusos van entrar al túnel per una porta d'emergència situada a pocs metres del lloc de l'incendi. Totes aquestes indagacions es van realitzar d'ofici, encara que ahir mateix Adif i Renfe tenien previst presentar denúncia.
El president va coincidir ahir amb els caps de Renfe i Adif a l'hora de sospitar sobre sabotatges anteriors. José Montilla va opinar que "segurament" altres incidències que hi ha hagut a la xarxa de Rodalies de les últimes setmanes "han estat produïdes intencionadament". En els dos primers mesos de l'any, s'han registrat fins a 22 avaries.
A LES SIS HORES
Fonts consultades per aquest diari van apuntar ahir que la mitja dotzena d'avaries sospitoses de ser intencionades es van detectar entre les sis i les deu del matí. Tot i així, precisament en aquesta franja horària és quan s'incorpora el gruix dels treballadors que operen a contrarellotge per finalitzar les obres del tren d'alta velocitat (AVE) i això podria ser el motiu real de les avaries.
El doble incident de dimecres va sembrar la confusió en totes les línies i, sobretot, va endarrerir la tornada a casa de milers d'usuaris. El cas més extrem va passar cap a la mitjanit a l'estació de Passeig de Gràcia quan un centenar de viatgers va ocupar les vies per exigir que un comboi que anava a Sant Andreu els portés fins a Sant Celoni.
Els usuaris es van queixar que el cap d'estació no va baixar a informar-los de la situació, encara que Renfe va assegurar ahir que per megafonia se'ls va informar en diverses ocasions que estava a punt d'arribar un altre tren per portar-los al seu destí.
Aquests viatgers van arribar amb diverses hores de retard a casa seva. Malgrat que Renfe va sostenir ahir que la mitjana d'endarreriments havia estat de 60 minuts, el servei es va mantenir fins a les 2.29 hores de la matinada, que és quan va sortir l'últim comboi del seu punt d'origen.
EMPRESA SUBCONTRACTADA
La cadena de despropòsits de dimecres havia començat a les 17.55 hores a la sortida de Sants en direcció a Bellvitge, quan la falsa alarma d'un maquinista va motivar que s'alentís la velocitat dels trens durant un quart d'hora.
Just quan havien aconseguit normalitzar la situació va ser quan va arribar l'avís del, en un primer moment, triple sabotatge. La coincidència horària va fer saltar totes les alarmes. Però ahir Renfe i Adif van desvincular completament l'incident de l'estació de Sant Andreu Comtal de l'incendi del túnel entre Catalunya i Sants. El delegat del Ministeri de Foment per a assumptes ferroviaris, Jordi Prat, va aclarir que l'incident va tenir com a origen les obres que realitzava a les vies una empresa subcontractada per Adif.
La situació a la xarxa de Rodalies ahir va ser normal. No hi va haver endarreriments destacats ni avaries. Ni tampoc sabotatges.
Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 02/03/2007 12:11
Entrada Autor: Minotaure » Divendres 02/03/2007 13:16
Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/03/2007 18:10
Entrada Autor: metring » Dimarts 06/03/2007 10:31
Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 06/03/2007 20:26
Renfe ha escrit:Incidencia en la línea 4 de Rodalies
Por una avería de electrificación, los servicios de Rodalies están circulando por vía única en el tramo Cornellà – Molins de Rei, lo que está produciendo las siguientes modificaciones en la línea 4 de Rodalies:
Los trenes de la línea 1 con destino u origen Molins de Rei inician o finalizan su recorrido en Sants
Retrasos medios de 25 minutos en la línea 4 sud
Renfe lamenta las molestias que se hayan podido provocar a los viajeros.
Entrada Autor: buertu » Dimarts 06/03/2007 23:31
Ho sento però com a lloc al qual he viscut tota la meva vida i al qual visc no ho puc evitar...Jordilar ha escrit:a l'estació de Sant Joan d'Espí.
Renfe ha escrit: 06-mar-07
Incidencia en la línea 4 de Rodalies
Por una avería de electrificación, los servicios de Rodalies están circulando por vía única en el tramo Cornellà – Molins de Rei, lo que está produciendo las siguientes modificaciones en la línea 4 de Rodalies:
Los trenes de la línea 1 con destino u origen Molins de Rei inician o finalizan su recorrido en Cornellà
Retrasos medios de 15 minutos en la línea 4 sud
Renfe lamenta las molestias que se hayan podido provocar a los viajeros.
Entrada Autor: RRB » Dimecres 07/03/2007 0:07
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”