

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 21:48
Entrada Autor: George85 » Dimecres 18/04/2007 22:40
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 20/04/2007 10:41
Entrada Autor: EUKibo » Divendres 20/04/2007 22:18
Entrada Autor: wefer » Divendres 20/04/2007 23:06
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.EUKibo ha escrit:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.EUKibo ha escrit:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 21/04/2007 16:09
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarrilEUKibo ha escrit:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics...EUKibo ha escrit:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Entrada Autor: George85 » Dissabte 21/04/2007 20:19
Gràcies JaMiRo!JaMiRo! ha escrit:
(...)
Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.![]()
![]()
Salut!
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 23/04/2007 9:34
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.JaMiRo! ha escrit:Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2007 11:31
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"Ecomobisostrans ha escrit:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 23/04/2007 23:39
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...JaMiRo! ha escrit:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista.![]()
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 25/04/2007 11:31
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 26/04/2007 8:56
Entrada Autor: wefer » Dijous 26/04/2007 21:51
Torna a “Material rodant ferroviari”