Codis carreteres catalanes
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Codis carreteres catalanes
Aquí us he preparat una llista amb quasi totes les carreteres de la Generalitat:
Eixos Mar - Muntanya
C-12: Amposta - Tortosa - Móra la Nova - Flix - Maials - Lleida - Balaguer - Àger - Pantà de Terradets (Unió amb C-13).
C-13: Lleida - Balaguer - Camarassa - Tremp - la Pobla de Segur - N260 - Sort - Esterri d'Àneu - Alòs d'Isil.
C-14: Reus - Alcover - Montblanc - Tàrrega - Agramunt - Artesa de Segre - Ponts - Oliana - La Seu d'Urgell.
C-15: Vilanova - Vilafranca - Igualada
C-16: Barcelona - St. Cugat - Rubí - Terrassa - Manresa - Berga - Puigcerdà.
C-17: Barcelona - Montcada - Ganollers - Vic - Ripoll
Eixos Transversals:
C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Cassà de la Selva
C-26: Alfarràs - Balaguer - Artesa de Segre - C-14 - Bassella - Solsona - Berga - Ripoll - St. Joan Abadesses - Olot.
C-28: Esterri d'Àneu - Vielha
Eixos paral·lels a la costa:
C-31: El Vendrell - Vilanova - Castelldefels - Barcelona - Montgat - ... - Sta. Cristina D'Aro - Palafrugell - La Bisbal - Figueres
C-32: El Vendrell - Vilanova - St. Boi - Barcelona - Montgat - Mataró - Palafolls.
C-33: Barcelona - Mollet del Vallès
C-35: Parets del Vallès - Granollers - Sant Celoni - Vidreres - Llagostera
C-37: Alcover - Valls - Igualada - Manresa - C-25 - Vic - Olot
C-38: St. Pau de Segúries - Camprodon - Coll d'Ares
C-43: Benifallet - Gandesa
C-44: L'Hospitalet de l'Infant - Móra la Nova
C-51: Valls - El Vendrell
C-53: Tàrrega - Balaguer
C-55: Abrera - Manresa - Cardona - Solsona
C-58: Barcelona - Sabadell - Terrassa - Castellbell
C-59: Mollet del Vallès - Caldes de Montbui - Moià
C-60: Mataró - Granollers
C-63: Lloret de Mar - Vidreres - Sils - Sta. Coloma de Farners - Anglès - La Vall d'En Bas
C-66: La Bisbal - Girona - Banyoles - Besalú
Eixos Mar - Muntanya
C-12: Amposta - Tortosa - Móra la Nova - Flix - Maials - Lleida - Balaguer - Àger - Pantà de Terradets (Unió amb C-13).
C-13: Lleida - Balaguer - Camarassa - Tremp - la Pobla de Segur - N260 - Sort - Esterri d'Àneu - Alòs d'Isil.
C-14: Reus - Alcover - Montblanc - Tàrrega - Agramunt - Artesa de Segre - Ponts - Oliana - La Seu d'Urgell.
C-15: Vilanova - Vilafranca - Igualada
C-16: Barcelona - St. Cugat - Rubí - Terrassa - Manresa - Berga - Puigcerdà.
C-17: Barcelona - Montcada - Ganollers - Vic - Ripoll
Eixos Transversals:
C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Cassà de la Selva
C-26: Alfarràs - Balaguer - Artesa de Segre - C-14 - Bassella - Solsona - Berga - Ripoll - St. Joan Abadesses - Olot.
C-28: Esterri d'Àneu - Vielha
Eixos paral·lels a la costa:
C-31: El Vendrell - Vilanova - Castelldefels - Barcelona - Montgat - ... - Sta. Cristina D'Aro - Palafrugell - La Bisbal - Figueres
C-32: El Vendrell - Vilanova - St. Boi - Barcelona - Montgat - Mataró - Palafolls.
C-33: Barcelona - Mollet del Vallès
C-35: Parets del Vallès - Granollers - Sant Celoni - Vidreres - Llagostera
C-37: Alcover - Valls - Igualada - Manresa - C-25 - Vic - Olot
C-38: St. Pau de Segúries - Camprodon - Coll d'Ares
C-43: Benifallet - Gandesa
C-44: L'Hospitalet de l'Infant - Móra la Nova
C-51: Valls - El Vendrell
C-53: Tàrrega - Balaguer
C-55: Abrera - Manresa - Cardona - Solsona
C-58: Barcelona - Sabadell - Terrassa - Castellbell
C-59: Mollet del Vallès - Caldes de Montbui - Moià
C-60: Mataró - Granollers
C-63: Lloret de Mar - Vidreres - Sils - Sta. Coloma de Farners - Anglès - La Vall d'En Bas
C-66: La Bisbal - Girona - Banyoles - Besalú
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Que, de fet, es diu "oficialment" Autopista Barcelona-Montmeló.Túnels del Garraf ha escrit:C-33: Barcelona - Mollet del Vallès
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Jo diria que el final és a Bellver de Cerdanya, doncs tan sols surts del túnel del Cadí la carretera "principal" va cap a Bellver, i per anar a Puigcerdà agafes un "ramal", numerat com a C-161, que va fins a Alp, on vas a parar a una GI-??? fins enllaçar finalment amb la N-152 per entrar a Puigcerdà (aquest tros totalment paral·lel al transpirenaic)Túnels del Garraf ha escrit:C-16: Barcelona - St. Cugat - Rubí - Terrassa - Manresa - Berga - Puigcerdà.
El km 0 és a Lleida, doncs quan un surt de l'A-2 el km marcat és el 60 i pico... imagino que el seu moment es voldria haver renumerat la N-II -ara A-2- com a C-25 de Lleida a Cervera.C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Cassà de la Selva
Crec que per les proximitats de Tarragona hi ha una autovia numerada com a C-31a... no sé on deu estar el km 0 real, però deu passar una cosa semblant a la C-25: la N-340//A-7 pensarien renumerar-la com a C-31C-31: El Vendrell - Vilanova - Castelldefels - Barcelona - Montgat - ... - Sta. Cristina D'Aro - Palafrugell - La Bisbal - Figueres
Continua més enllà de Moià, fins a les proximitats de Santa Maria d'Oló, concretament fins l'encreuament amb l'Eix Transversal.C-59: Mollet del Vallès - Caldes de Montbui - Moià
Per la Meridiana encara es poden veure plaques kilomètriques noves de trinca amb la numeració "A-17"... per cert, es van arribar a posar plaques de C-33, però era el kilòmetre 77...Fran-Ikarus ha escrit:Que, de fet, es diu "oficialment" Autopista Barcelona-Montmeló.Túnels del Garraf ha escrit:C-33: Barcelona - Mollet del Vallès

Una petita correcció...
De fet, no sé si acaba a Riudellots o a Vilobí, però em sona d'haver vist escrit Riudellots...Túnels del Garraf ha escrit:C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Riudellots de la Selva
Els quilometratges de les carreteres gestionades per la Generalitat parteixen d'una situació ideal segons la qual totes les carreteres a Catalunya tenen una nomenclatura única C-xx. Per això trobareu que l'inici oficial de la via C-25 no és zero (de fet, posaria la mà al foc que el km 0 es troba al límit territorial amb l'Aragó) i que la C-33 indica el km 77 tot i que l'únic tram que oficialment dugui aquesta numeració sigui l'antiga A-17.
En aquest mateix sentit, la C-16 ideal coincideix amb el tram català de l'E-9, la via europea que va de Barcelona a Àmsterdam, passant per Tolosa, París i Brusel·les.
En aquest mateix sentit, la C-16 ideal coincideix amb el tram català de l'E-9, la via europea que va de Barcelona a Àmsterdam, passant per Tolosa, París i Brusel·les.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
De fet jo diria que la C-25 acaba/comença (segons el punt de vista, que no el kilometratge) a la gran rotonda d’enllaç entre la N-II, els accesos/sortides de l’AP-7 (sortida Riudellots, aeroport), l’accès a l’aeroport i la comarcal que va cap a Riudellots i Cassà.aarongilp ha escrit:Una petita correcció...De fet, no sé si acaba a Riudellots o a Vilobí, però em sona d'haver vist escrit Riudellots...Túnels del Garraf ha escrit:C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Riudellots de la Selva
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Pero quin es l'origen de la C33 perque Barcelona sigui al KM77? El de la C-25 pot tenir alguna lógica perque l'eix tranversal es Lleida Girona i el tram Lleida - Cervera s'utilitza l'A-2. Pero i la C33, seguint en la linia recte la C33 cap al sud hi ha el mar, i cap suroest ja hi ha la C31 i C32.Guigui ha escrit:Els quilometratges de les carreteres gestionades per la Generalitat parteixen d'una situació ideal segons la qual totes les carreteres a Catalunya tenen una nomenclatura única C-xx. Per això trobareu que l'inici oficial de la via C-25 no és zero (de fet, posaria la mà al foc que el km 0 es troba al límit territorial amb l'Aragó) i que la C-33 indica el km 77 tot i que l'únic tram que oficialment dugui aquesta numeració sigui l'antiga A-17.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
El Vendrell aprox.?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
La meva teoria és la següent: (bastant lógica per cert)davida ha escrit:Pero quin es l'origen de la C33 perque Barcelona sigui al KM77? El de la C-25 pot tenir alguna lógica perque l'eix tranversal es Lleida Girona i el tram Lleida - Cervera s'utilitza l'A-2. Pero i la C33, seguint en la linia recte la C33 cap al sud hi ha el mar, i cap suroest ja hi ha la C31 i C32.Guigui ha escrit:Els quilometratges de les carreteres gestionades per la Generalitat parteixen d'una situació ideal segons la qual totes les carreteres a Catalunya tenen una nomenclatura única C-xx. Per això trobareu que l'inici oficial de la via C-25 no és zero (de fet, posaria la mà al foc que el km 0 es troba al límit territorial amb l'Aragó) i que la C-33 indica el km 77 tot i que l'únic tram que oficialment dugui aquesta numeració sigui l'antiga A-17.
La C31 quan passa per Calafell té el Pk 141, això vol dir que el quilometratge començaria al límit provincial entre Tarragona i Castelló i aniria seguint més o menys la N340 fins a El Vendrell-
La C 32 té el Km 0 quan entronca amb la AP7
La C 33 (i és aquí on comencen les meves elucubracions) sería la N 340 des de El Vendrell fins Quatre Camins, Molins de Rei. Barcelona (via CollBlanc) tota la Ronda del Mitg des de l'encreuament amb Carrer de Sants fins a Rio de Janeiro)
Si us hi fixeu, el quilometratge quadra.
El darrer cop que vaig passar per Cardedeu hi estaven fent una variant. És la C 33 o una altre carretera ?
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
La meva teoria és que la nomenclatura de les carreteres de la Generalitat l'únic que ha conseguit és liar la troca.
Abans anaves per la C-1313 DE LLEIDA A ANDORRA. Ara has d'agafar fins a quatre carreteres a trossos.
Entenc que vulguin unficar, però mentre en un territori hi hagin carreteres gestionades per Diputacions (L-, xV, C-), Autonomies (C- en el cas de Catalunya) i Estatals (N-, A-, AP-), és més recomanable una unificació que una disgregació. I ara, amb les ditxoses C- l'únic que s'aconsegueix és liar-la més.
Abans anaves per la C-1313 DE LLEIDA A ANDORRA. Ara has d'agafar fins a quatre carreteres a trossos.
Entenc que vulguin unficar, però mentre en un territori hi hagin carreteres gestionades per Diputacions (L-, xV, C-), Autonomies (C- en el cas de Catalunya) i Estatals (N-, A-, AP-), és més recomanable una unificació que una disgregació. I ara, amb les ditxoses C- l'únic que s'aconsegueix és liar-la més.
Això als conductors que hem començat a conduïr més tard del canvi de noms, no ens ha afectat... 

Si, així és. Però la rotonda aquesta no sé si està al terme municipal de Riudellots o al de Vilobí...neroon ha escrit:De fet jo diria que la C-25 acaba/comença (segons el punt de vista, que no el kilometratge) a la gran rotonda d’enllaç entre la N-II, els accesos/sortides de l’AP-7 (sortida Riudellots, aeroport), l’accès a l’aeroport i la comarcal que va cap a Riudellots i Cassà.aarongilp ha escrit:Una petita correcció...De fet, no sé si acaba a Riudellots o a Vilobí, però em sona d'haver vist escrit Riudellots...Túnels del Garraf ha escrit:C-25: Cervera - Calaf - Manresa - Vic - Sta. Coloma de Farners - Riudellots de la Selva
Salutacions.
Conceptualment, la teva teoria és certa. Les C-3x designen les vies paral·leles a la costa. Si considerem la C-31 la més propera al litoral i la C-32 la segona, trobarem per la C-33 un traçat semblant, possiblement coincident amb la C-32 en la Ronda de Dalt, però només entre el Nus de la Trinitat i el de la Diagonal.Bauvilla ha escrit:La meva teoria és la següent: (bastant lógica per cert)davida ha escrit:Pero quin es l'origen de la C33 perque Barcelona sigui al KM77? El de la C-25 pot tenir alguna lógica perque l'eix tranversal es Lleida Girona i el tram Lleida - Cervera s'utilitza l'A-2. Pero i la C33, seguint en la linia recte la C33 cap al sud hi ha el mar, i cap suroest ja hi ha la C31 i C32.
La C31 quan passa per Calafell té el Pk 141, això vol dir que el quilometratge començaria al límit provincial entre Tarragona i Castelló i aniria seguint més o menys la N340 fins a El Vendrell-
La C 32 té el Km 0 quan entronca amb la AP7
La C 33 (i és aquí on comencen les meves elucubracions) sería la N 340 des de El Vendrell fins Quatre Camins, Molins de Rei. Barcelona (via CollBlanc) tota la Ronda del Mitg des de l'encreuament amb Carrer de Sants fins a Rio de Janeiro)
Si us hi fixeu, el quilometratge quadra.
El darrer cop que vaig passar per Cardedeu hi estaven fent una variant. És la C 33 o una altre carretera ?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Impossible. La placa de "km 77" de la C-33 la vaig veure a la Merdiana cantonada Avinguda Rio de Janeiro, a bord de l'A2.Guigui ha escrit:Conceptualment, la teva teoria és certa. Les C-3x designen les vies paral·leles a la costa. Si considerem la C-31 la més propera al litoral i la C-32 la segona, trobarem per la C-33 un traçat semblant, possiblement coincident amb la C-32 en la Ronda de Dalt, però només entre el Nus de la Trinitat i el de la Diagonal.Bauvilla ha escrit:La meva teoria és la següent: (bastant lógica per cert)davida ha escrit:Pero quin es l'origen de la C33 perque Barcelona sigui al KM77? El de la C-25 pot tenir alguna lógica perque l'eix tranversal es Lleida Girona i el tram Lleida - Cervera s'utilitza l'A-2. Pero i la C33, seguint en la linia recte la C33 cap al sud hi ha el mar, i cap suroest ja hi ha la C31 i C32.
La C31 quan passa per Calafell té el Pk 141, això vol dir que el quilometratge començaria al límit provincial entre Tarragona i Castelló i aniria seguint més o menys la N340 fins a El Vendrell-
La C 32 té el Km 0 quan entronca amb la AP7
La C 33 (i és aquí on comencen les meves elucubracions) sería la N 340 des de El Vendrell fins Quatre Camins, Molins de Rei. Barcelona (via CollBlanc) tota la Ronda del Mitg des de l'encreuament amb Carrer de Sants fins a Rio de Janeiro)
Si us hi fixeu, el quilometratge quadra.
El darrer cop que vaig passar per Cardedeu hi estaven fent una variant. És la C 33 o una altre carretera ?
Hosti, doncs alguna cosa no quadra, ja que la Ronda de Dalt forma part de la C-32 i, en teoria, la nomenclatura de la Generalitat es regeix per uns paràmetres força clars, tot i que la seva aplicació no acabi de ser coherent pel que fa a les rutes. I si la C-31 és la via paral·lela a la costa més propera al litoral (Autovia de Castelldefels, N-II Maresme, etc.) i la C-32 la següent (Autopista del Garraf, Ronda de Dalt, Autopista del Maresme), en principi no s'haurien de creuar amb cap altra via de la mateixa desena.UT596001 ha escrit:Impossible. La placa de "km 77" de la C-33 la vaig veure a la Merdiana cantonada Avinguda Rio de Janeiro, a bord de l'A2.Guigui ha escrit:Conceptualment, la teva teoria és certa. Les C-3x designen les vies paral·leles a la costa. Si considerem la C-31 la més propera al litoral i la C-32 la segona, trobarem per la C-33 un traçat semblant, possiblement coincident amb la C-32 en la Ronda de Dalt, però només entre el Nus de la Trinitat i el de la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Crec que la C-25 "acaba" a prop de Cassà de la Selva, on entronca amb la C-65, l'antiga C-250 que anava de Girona a Sant Feliu de Guíxols. Tot i que algunes fonts encara contemplen aquest tram des de la N-II a Cassà com a GI-663.aarongilp ha escrit:Si, així és. Però la rotonda aquesta no sé si està al terme municipal de Riudellots o al de Vilobí...neroon ha escrit:De fet jo diria que la C-25 acaba/comença (segons el punt de vista, que no el kilometratge) a la gran rotonda d’enllaç entre la N-II, els accesos/sortides de l’AP-7 (sortida Riudellots, aeroport), l’accès a l’aeroport i la comarcal que va cap a Riudellots i Cassà.
Salutacions.
Salut !!
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Doncs per codificacions estranyes, intenteu anar des de Sitges a Barcelona per l'autopista.
- Entre Sitges i St. Boi nord (24 km) vas per la C-32, ja que la concessió és d'Aucat.
- Entre St. Boi nord i el Nus del Llobregat (3 km) vas per la B-20, en aquest cas, del Ministeri de Foment.*
- Entre el Nus del Llobregat i la sortida 11 (Diagonal), vas per la Ronda de Dalt, però mentre els cartells són els típics verds, als "postes" quilomètrics posa C-32 un altre cop, ja que suposo que al creuar 3 municipis que no són Barcelona (Cornellà, Hospitalet i Esplugues), el titular de la via, obviàment no pot ser l'ajuntament de Barcelona.
- I finalment, entre la sortida 11 i qualsevol sortida d'aquesta fins la Trinitat, vas per la B-20, però gestionada per l'Ajuntament.
Senzill, no?
* Aquest tram es diferencia clarament perquè és l'únic entre Castelldefels i Barcelona que té només 2 carrils per sentit, concretament 900 m en direcció Sitges i 2 km en dircció Barcelona, just en el tram entre el final de la concessió d'Aucat i l'accès a l'aeroport.
- Entre Sitges i St. Boi nord (24 km) vas per la C-32, ja que la concessió és d'Aucat.
- Entre St. Boi nord i el Nus del Llobregat (3 km) vas per la B-20, en aquest cas, del Ministeri de Foment.*
- Entre el Nus del Llobregat i la sortida 11 (Diagonal), vas per la Ronda de Dalt, però mentre els cartells són els típics verds, als "postes" quilomètrics posa C-32 un altre cop, ja que suposo que al creuar 3 municipis que no són Barcelona (Cornellà, Hospitalet i Esplugues), el titular de la via, obviàment no pot ser l'ajuntament de Barcelona.
- I finalment, entre la sortida 11 i qualsevol sortida d'aquesta fins la Trinitat, vas per la B-20, però gestionada per l'Ajuntament.
Senzill, no?


* Aquest tram es diferencia clarament perquè és l'únic entre Castelldefels i Barcelona que té només 2 carrils per sentit, concretament 900 m en direcció Sitges i 2 km en dircció Barcelona, just en el tram entre el final de la concessió d'Aucat i l'accès a l'aeroport.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Encara més absurd: el ramal de la C-32 que va cap a l'Aeroport està numerat com a A-161 (com si fos una comarcal aragonesa o andalusa!) fins l'encreuament amb la C-31. A partir d'allà es numera com a C-32B.Túnels del Garraf ha escrit:Doncs per codificacions estranyes, intenteu anar des de Sitges a Barcelona per l'autopista.
I també passa a la carretera Sabadell-Prats de Lluçanès: de Sabadell a Calders està numerada com a B-124, però de Calders a Prats és la B-431. El kilometratge, però, és uniforme, i quan entres a la B-431 a Calders el primer pk que et trobes és el 42.
No exactament, la carretera que creua amb la C-25 no és pas la C-59, sinó que l'has d'anar a trobar a poca distància de l'accés per la sortida de Santa Maria d'Oló (on et deixa és a la carretera d'Oristà). L'encreuament entre la C-59 i la carretera d'Oristà està més o menys a la mateixa distància d'Oló que de l'Estany.UT596001 ha escrit:Continua més enllà de Moià, fins a les proximitats de Santa Maria d'Oló, concretament fins l'encreuament amb l'Eix Transversal.C-59: Mollet del Vallès - Caldes de Montbui - Moià
És la C-35, paral·lela a l'AP-7 des de Granollers fins a Sant Celoni.Bauvilla ha escrit:El darrer cop que vaig passar per Cardedeu hi estaven fent una variant. És la C 33 o una altre carretera ?
Ah, i com a curiositat la C-60 abans es deia B-40 (i encara s'en diu així en el tram que no és autovia fins que troba la N-II antiga), nomenclatura que deixa palès que es tracta de l'únic tram construït del Quart Cinturó.