La Generalitat amenaça amb retirar rodalies a Renfe
La Generalitat amenaça amb retirar rodalies a Renfe
Del Telenotícies:
--------------------------------------------------------------------------------------
12/06/2007 13.53
Barcelona
La Generalitat es planteja buscar un nou operador de rodalies el 2010, si Renfe no dóna un bon servei
El debat ferroviari s'ha traslladat de l'AVE a Rodalies. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha exigit al govern espanyol que mogui fitxa d'una vegada per començar a negociar el traspàs de competències previst a l'Estatut, i li ha retret falta de celeritat en el seu compromís. També ha advertit Renfe que podria prescindir del seu servei el 2010, quan la legislació europea preveu la liberalització del sector, si la companyia no dóna un bon servei. Amb tot, la Generalitat aposta perquè Renfe continuï gestionant el servei de rodalies un cop li hagi traspassat.
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, entén que un cop Catalunya tingui el traspàs de rodalies, Renfe ha de ser l'operador del servei i confia, a més, que sigui de qualitat. Però en cas que la companyia no compleixi, ha advertit Nadal, el govern faria un concurs per donar cabuda a altres operadors l'any 2010. "El govern de Catalunya ha de tenir la capacitat de convocar un concurs perquè Renfe es mantingui com a operador o un dia hi pugui haver un operador nou", ha afirmat Nadal, i ha afegit: "Si Renfe compleix seguirà molts anys, si Renfe no compleix es convocarà el concurs."
Des de Renfe, s'han mostrat convençuts que el 2010 tindran un servei prou bo per no tenir cap competidor que els faci ombra.
Nadal ha aprofitat també per reclamar que el govern espanyol mogui fitxa per accelerar el traspàs de rodalies i li ha retret falta de celeritat en el seu compromís.
--------------------------------------------------------------------------------------
No deien que els serveis de rodalies quedaven exclosos de la liberalització el 2010? És més, en aquest fil es parla de que només es liberalitzaran els serveis internacionals.
Em temo que tornem a estar davant un cas de fanfarroneria política, i Renfe és tan incompetent que ni tan sols se saben les lleis.
--------------------------------------------------------------------------------------
12/06/2007 13.53
Barcelona
La Generalitat es planteja buscar un nou operador de rodalies el 2010, si Renfe no dóna un bon servei
El debat ferroviari s'ha traslladat de l'AVE a Rodalies. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha exigit al govern espanyol que mogui fitxa d'una vegada per començar a negociar el traspàs de competències previst a l'Estatut, i li ha retret falta de celeritat en el seu compromís. També ha advertit Renfe que podria prescindir del seu servei el 2010, quan la legislació europea preveu la liberalització del sector, si la companyia no dóna un bon servei. Amb tot, la Generalitat aposta perquè Renfe continuï gestionant el servei de rodalies un cop li hagi traspassat.
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, entén que un cop Catalunya tingui el traspàs de rodalies, Renfe ha de ser l'operador del servei i confia, a més, que sigui de qualitat. Però en cas que la companyia no compleixi, ha advertit Nadal, el govern faria un concurs per donar cabuda a altres operadors l'any 2010. "El govern de Catalunya ha de tenir la capacitat de convocar un concurs perquè Renfe es mantingui com a operador o un dia hi pugui haver un operador nou", ha afirmat Nadal, i ha afegit: "Si Renfe compleix seguirà molts anys, si Renfe no compleix es convocarà el concurs."
Des de Renfe, s'han mostrat convençuts que el 2010 tindran un servei prou bo per no tenir cap competidor que els faci ombra.
Nadal ha aprofitat també per reclamar que el govern espanyol mogui fitxa per accelerar el traspàs de rodalies i li ha retret falta de celeritat en el seu compromís.
--------------------------------------------------------------------------------------
No deien que els serveis de rodalies quedaven exclosos de la liberalització el 2010? És més, en aquest fil es parla de que només es liberalitzaran els serveis internacionals.
Em temo que tornem a estar davant un cas de fanfarroneria política, i Renfe és tan incompetent que ni tan sols se saben les lleis.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hmmmm... A veure, sí i no.
Sí que és cert que només s'alliberarà el mercat de llarga distància. No obstant, si la Generalitat és l'entitat que ha de gestionar les rodalies, llavors per donar aquest servei pot delegar en l'operadora que li sembli millor. Pot ser Renfe, pot ser FGC, o pot ser qui sigui. I suposo que fins i tot pot treure la prestació del servei a concurs, i que se la quedi qui faci la millor oferta.
Per tant, a Rodalies no hi haurà competència entre operadores, però sí que hi haurà una operadora que oferirà aquest servei en règim de concessió. Hi haurà competència a l'hora de triar operadora, però un cop s'hagi fet la tria, llavors aquesta operadora oferirà el servei durant X anys.
Així és com jo ho tinc entès, vaja.
Sí que és cert que només s'alliberarà el mercat de llarga distància. No obstant, si la Generalitat és l'entitat que ha de gestionar les rodalies, llavors per donar aquest servei pot delegar en l'operadora que li sembli millor. Pot ser Renfe, pot ser FGC, o pot ser qui sigui. I suposo que fins i tot pot treure la prestació del servei a concurs, i que se la quedi qui faci la millor oferta.
Per tant, a Rodalies no hi haurà competència entre operadores, però sí que hi haurà una operadora que oferirà aquest servei en règim de concessió. Hi haurà competència a l'hora de triar operadora, però un cop s'hagi fet la tria, llavors aquesta operadora oferirà el servei durant X anys.
Així és com jo ho tinc entès, vaja.
A dia d'avui, mercaderies esta del tot lliberalitzat.
Passatgers quedarà lliberalitzat al 2010 però els serveis de caracter social (en realitat tenen un nom més tecnic) aniran en bloc. És a dir, rodalies serà d'una sola companyia. No poden haver-hi dues companyies donant el servei a un mateix corredor, per exemple Bcn-Mataró. Tot i que no tinc clar si dues companyies poden tenir corredors diferents... Serà l'òrgan competent, en el nostre cas la Generalitat, qui a través d'un concurs, ha d'adjudicar la concesió.
Per això no acabo de veure molt clar aixó que diu que segons com li piqui farà concurs o no. Jo crec que tenen l'obligació de fer-lo, una altra cosa es que RENFE tingui punts per "antiguitat".
Crec que regionals funcionarà de la mateixa forma.
Jo crec que serà algo semblant a les consecions de transport interurbà per carretera.
La resta de serveis, seràn de lliure competència. Qualsevol operadora amb una llicencia d'un país de la UE pot demanar "surcos" a ADIF.
A part, hi ha l'obligació per part de la companyia que tingui la conseció del corredor de rodalies de gestionar aquelles estacions de la línia. Excepte les que consideri ADIF, clar.
Passatgers quedarà lliberalitzat al 2010 però els serveis de caracter social (en realitat tenen un nom més tecnic) aniran en bloc. És a dir, rodalies serà d'una sola companyia. No poden haver-hi dues companyies donant el servei a un mateix corredor, per exemple Bcn-Mataró. Tot i que no tinc clar si dues companyies poden tenir corredors diferents... Serà l'òrgan competent, en el nostre cas la Generalitat, qui a través d'un concurs, ha d'adjudicar la concesió.
Per això no acabo de veure molt clar aixó que diu que segons com li piqui farà concurs o no. Jo crec que tenen l'obligació de fer-lo, una altra cosa es que RENFE tingui punts per "antiguitat".
Crec que regionals funcionarà de la mateixa forma.
Jo crec que serà algo semblant a les consecions de transport interurbà per carretera.
La resta de serveis, seràn de lliure competència. Qualsevol operadora amb una llicencia d'un país de la UE pot demanar "surcos" a ADIF.
A part, hi ha l'obligació per part de la companyia que tingui la conseció del corredor de rodalies de gestionar aquelles estacions de la línia. Excepte les que consideri ADIF, clar.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Primer, s'han de traspassar les rodalies.... i després d'amenaces com aquesta, pot ser que el Govern espanyol es replantegi això de la transferència, per molts Estatuts que ho diguin...
victorcasta ha escrit:Primer, s'han de traspassar les rodalies.... i després d'amenaces com aquesta, pot ser que el Govern espanyol es replantegi això de la transferència, per molts Estatuts que ho diguin...


L'estatut és una llei aprovada al parlament (espanyol) que s'ha de complir com qualsevol altra.
Així que el govern espanyol com que ja esta aprovada -->

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Hi ha coses de l'estatut del 79 que el Govern espanyol no va traspassar...
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
El problema que veig és que per molt que es traspassi rodalies, s'hi no s'hi fan les inversions necessàries, cosa que depén de l'Adif i del ministeri de foment les millores tampoc seran res de l'altre món.
Altra cosa és que allò que depén estrictament de Renfe-Operadora sigui millorable que ho és i molt, però pel que fa als retards poca cosa hi podrà fer.
Altra cosa és que allò que depén estrictament de Renfe-Operadora sigui millorable que ho és i molt, però pel que fa als retards poca cosa hi podrà fer.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
La Generalitat no s'ha de queixar a Renfe, en tot cas s'ha de queixar a ADIF i per sobre al ministeri de foment, que cal recordar que es de qui depen ambdues empreses
En resum, s'ha de queixar a Renfomentadif, ens que existeix i que l'únic que li manca és personalitat jurídica pròpia.jordidr ha escrit:La Generalitat no s'ha de queixar a Renfe, en tot cas s'ha de queixar a ADIF i per sobre al ministeri de foment, que cal recordar que es de qui depen ambdues empreses
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pero algú es creu al Sr. Nadal, després de la foto riallera del retard de la LAV amb en Morlán i en l'Hereu ?.




- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Posem (i és molt posar) que es deplega l'Estatut i que la Generalitat passa a tenir les competències de rodalies BCN.
Es fa el concurs per la orestació del servei el 2010 on s'hi poden presentar diverses companyies. Quines companyies s'hi poden presentar? Que jo sàpiga, només dues: Renfe i FGC. Cap altre empresa té ni la més mínima infraestructura per començar.
Per tant, com a alternativa a Renfe només tenim FGC. El "petit" problema és... que FGC no té trens per donar el servei, ni Catalunya els diners necessaris per comprar la quantitat de trens que es necessiten. Voldrà Renfe vendre els seus trens als que li prenen el lloc?
En quant als treballadors de Renfe, què en fem? Els fem fora a tots? Els passem tots a FGC? Qui ho paga tot això?
Si la Generalitat està tenint problemes per assumir la línia de La Pobla (que només necessita 3 trens), de tal manera que ha hagut de cedir-ne temporalment l'explotació a Renfe per falta de mitjans, com poden ser capaços de gestionar de cop tot Rodalies BCN (que necessita més de 200 trens)?
És més... fins a quin punt és lícit (o com a mínim lògic) que la Generalitat convoqui un concurs per autoatorgar-se un servei?
Amb tot plegat vull dir que les rodalies es poden traspassar, i seria bo que així es fes. Però això no es pot fer dins d'un enfrontament Estat-Generalitat, ja que aleshores el desastre actual seria una simple anècdota comparart amb el que se'ns vindria a sobre.
Es fa el concurs per la orestació del servei el 2010 on s'hi poden presentar diverses companyies. Quines companyies s'hi poden presentar? Que jo sàpiga, només dues: Renfe i FGC. Cap altre empresa té ni la més mínima infraestructura per començar.
Per tant, com a alternativa a Renfe només tenim FGC. El "petit" problema és... que FGC no té trens per donar el servei, ni Catalunya els diners necessaris per comprar la quantitat de trens que es necessiten. Voldrà Renfe vendre els seus trens als que li prenen el lloc?
En quant als treballadors de Renfe, què en fem? Els fem fora a tots? Els passem tots a FGC? Qui ho paga tot això?
Si la Generalitat està tenint problemes per assumir la línia de La Pobla (que només necessita 3 trens), de tal manera que ha hagut de cedir-ne temporalment l'explotació a Renfe per falta de mitjans, com poden ser capaços de gestionar de cop tot Rodalies BCN (que necessita més de 200 trens)?
És més... fins a quin punt és lícit (o com a mínim lògic) que la Generalitat convoqui un concurs per autoatorgar-se un servei?
Amb tot plegat vull dir que les rodalies es poden traspassar, i seria bo que així es fes. Però això no es pot fer dins d'un enfrontament Estat-Generalitat, ja que aleshores el desastre actual seria una simple anècdota comparart amb el que se'ns vindria a sobre.
Totalment d'acord amb tu, la Generalitat no pot assumir tot aquest cost... i a part d'aixo... tambe esta clar que encara que la gestio l'asumeixi la generalitat requerira d'inversio per part de l'estatwefer ha escrit:Posem (i és molt posar) que es deplega l'Estatut i que la Generalitat passa a tenir les competències de rodalies BCN.
Es fa el concurs per la orestació del servei el 2010 on s'hi poden presentar diverses companyies. Quines companyies s'hi poden presentar? Que jo sàpiga, només dues: Renfe i FGC. Cap altre empresa té ni la més mínima infraestructura per començar.
Per tant, com a alternativa a Renfe només tenim FGC. El "petit" problema és... que FGC no té trens per donar el servei, ni Catalunya els diners necessaris per comprar la quantitat de trens que es necessiten. Voldrà Renfe vendre els seus trens als que li prenen el lloc?
En quant als treballadors de Renfe, què en fem? Els fem fora a tots? Els passem tots a FGC? Qui ho paga tot això?
Si la Generalitat està tenint problemes per assumir la línia de La Pobla (que només necessita 3 trens), de tal manera que ha hagut de cedir-ne temporalment l'explotació a Renfe per falta de mitjans, com poden ser capaços de gestionar de cop tot Rodalies BCN (que necessita més de 200 trens)?
És més... fins a quin punt és lícit (o com a mínim lògic) que la Generalitat convoqui un concurs per autoatorgar-se un servei?
Amb tot plegat vull dir que les rodalies es poden traspassar, i seria bo que així es fes. Però això no es pot fer dins d'un enfrontament Estat-Generalitat, ja que aleshores el desastre actual seria una simple anècdota comparart amb el que se'ns vindria a sobre.
També heu de tenir en compte que a partir del 2010, amb l'aplicació de la llei ferroviària de Catalunya (per desgràcia), qualsevol podrà treure's el permís d'operador, i podrà ser un candidat a aquest concurs.
Com no estem a aquest any, encara no podem veure amb claredat quins poden ser aquests candidats, però quan ens estem aproximant, veurem com hi hauran candidats amb diners que s'hi presenten (un exemple és l'ex-president del Reial Madrid, Florentino Pérez -president de la constructora Actividades de Construcciones y Servicios (ACS)- que ja s'ha tret el permís d'operador).
Com no estem a aquest any, encara no podem veure amb claredat quins poden ser aquests candidats, però quan ens estem aproximant, veurem com hi hauran candidats amb diners que s'hi presenten (un exemple és l'ex-president del Reial Madrid, Florentino Pérez -president de la constructora Actividades de Construcciones y Servicios (ACS)- que ja s'ha tret el permís d'operador).
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
A Melbourne el servei de Rodalies esta explotat per l'empresa Connex que concesions per arreu del Món. Les tarifes esta integrades amb la resta del transport públic de la ciutat.

A Australia també opera el Monorail turistic de Sydney i el tramvia. El tramvia era incialment una ampliació del Monorail, pero veient els problemes que donava el Monorail es va cambiar per un tramvia.
Veoli opera ferrocarrils a:
Australia, Suecia, Alemania i USA
Connex ha escrit:Connex Melbourne is part of Veolia Transport,the transport division of Veolia Environnement, which is a world leader in the operation of passenger transport services.
Present in 25 countries, Connex's turnover in 2005 was $A7 billion (€4.4 billion). Connex has more than 72,300 employees worldwide, operates more than 30,700 road and railway vehicles and carries over 2.5 billion passengers a year.

A Australia també opera el Monorail turistic de Sydney i el tramvia. El tramvia era incialment una ampliació del Monorail, pero veient els problemes que donava el Monorail es va cambiar per un tramvia.
Veoli opera ferrocarrils a:
Australia, Suecia, Alemania i USA
Si no vaig mal encaminat, quan una empresa perd una concesio té l'obligació de traspassar els bens i els treballadors a la nova empresa. Suposo que cobrant, clar.wefer ha escrit:Posem (i és molt posar) que es deplega l'Estatut i que la Generalitat passa a tenir les competències de rodalies BCN.
Es fa el concurs per la orestació del servei el 2010 on s'hi poden presentar diverses companyies. Quines companyies s'hi poden presentar? Que jo sàpiga, només dues: Renfe i FGC. Cap altre empresa té ni la més mínima infraestructura per començar.
Per tant, com a alternativa a Renfe només tenim FGC. El "petit" problema és... que FGC no té trens per donar el servei, ni Catalunya els diners necessaris per comprar la quantitat de trens que es necessiten. Voldrà Renfe vendre els seus trens als que li prenen el lloc?
En quant als treballadors de Renfe, què en fem? Els fem fora a tots? Els passem tots a FGC? Qui ho paga tot això?
Si la Generalitat està tenint problemes per assumir la línia de La Pobla (que només necessita 3 trens), de tal manera que ha hagut de cedir-ne temporalment l'explotació a Renfe per falta de mitjans, com poden ser capaços de gestionar de cop tot Rodalies BCN (que necessita més de 200 trens)?
És més... fins a quin punt és lícit (o com a mínim lògic) que la Generalitat convoqui un concurs per autoatorgar-se un servei?
Amb tot plegat vull dir que les rodalies es poden traspassar, i seria bo que així es fes. Però això no es pot fer dins d'un enfrontament Estat-Generalitat, ja que aleshores el desastre actual seria una simple anècdota comparart amb el que se'ns vindria a sobre.
Qualsevol empresa que tingui el permis d'operadora ferroviària o empresa ferroviaria podria oferir el servei. Ja n'hi ha forces a espanya com ara: Eukotren, Acciona Rail Services, Continental Rail, COMSA Rail Transport, ...
No se si FGC disposa d'aquest permis. Euskotren l'ha hagut de demanar com qualsevol altra empresa i ara per ara FGC sembla que no ho ha fet.
A part, qualsevol altra empresa que disposi d'aquest permís de qualsevol altre país de la UE també podria oferir-lo.
Pel món hi ha moooolt diners, així que segur que hi ha algu que pot comprar tots els trens a RENFE Op.
El problema no esta en pagar els trens sino en construir-los. Per aixó RENFE esta desballestant un munt de cotxes de passatgers convencionals i/o venent-los a Argentina per tal que les noves operadores no en disposin el dia que puguin operar.

Hola!
Per la pròpia experiència només us puc dir una cosa: no hi ha ningú més mafiòs ni pirata que Renfe Operadora.
Si això és una empresa privada, a mi que me registren.
Salut!
PD: per a que ho entengueu, Renfe Operadora és renfomentoadif (gran designació del cèlebre foraire Guigui).
EDITO: el pobre Guigui no és cap Guiri...
Per la pròpia experiència només us puc dir una cosa: no hi ha ningú més mafiòs ni pirata que Renfe Operadora.
Si això és una empresa privada, a mi que me registren.

Salut!
PD: per a que ho entengueu, Renfe Operadora és renfomentoadif (gran designació del cèlebre foraire Guigui).

EDITO: el pobre Guigui no és cap Guiri...

JaMiRo! l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 14/06/2007 13:40, en total s’ha editat 1 vegada.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Gràcies per l'aura de celebritat que m'atorguesJaMiRo! ha escrit:PD: per a que ho entengueu, Renfe Operadora és renfomentoadif (gran designació del cèlebre foraire Guiri).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo diria que qualsevol empresa d'autobús interurbà de Catalunya és més mafiosa que RENFE.JaMiRo! ha escrit:Per la pròpia experiència només us puc dir una cosa: no hi ha ningú més mafiòs ni pirata que Renfe Operadora.
Així és, i un exemple proper i clar el tenim en el transport urbà de Rubí, traspasst recentment de Transports Públics S.A (filial de la TUS) a CTSA (és a dir, TMESA).George85 ha escrit:Si no vaig mal encaminat, quan una empresa perd una concesio té l'obligació de traspassar els bens i els treballadors a la nova empresa. Suposo que cobrant, clar.
Conec algun cas i em sembla que RENFE pot superar-ne alguna...són mafiosos, però almenys per el meu sector no massa tampoc...UT596001 ha escrit:Jo diria que qualsevol empresa d'autobús interurbà de Catalunya és més mafiosa que RENFE.JaMiRo! ha escrit:Per la pròpia experiència només us puc dir una cosa: no hi ha ningú més mafiòs ni pirata que Renfe Operadora.