



Tenia entès que la via del solleric era d'una iarda mallorquina, tant del tren com del tramvia.
Salut !!
liniadelRipollés ha escrit: [...]
Tot és curiós al Sóller...començant per la via d'ample variable.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 15:47
Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/06/2007 9:14
liniadelRipollés ha escrit: [...]
Tot és curiós al Sóller...començant per la via d'ample variable.
Entrada Autor: entfe001 » Divendres 29/06/2007 13:59
Diria que es refereix a la nul·la linealitat del carril, una mica com la via del funicular de Gelida abans que el tanquessin una temporada no fa gaire.genissimon ha escrit:Tenia entès que la via del solleric era d'una iarda mallorquina, tant del tren com del tramvia.
Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/06/2007 14:52
entfe001 ha escrit:Diria que es refereix a la nul·la linealitat del carril, una mica com la via del funicular de Gelida abans que el tanquessin una temporada no fa gaire.
Llàstima que no tingui aquí les fotos d'aquella via d'ample variable
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 04/07/2007 18:51
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/07/2007 19:22
Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/07/2007 11:36
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...liniadelRipollés ha escrit:[...]L'empresa Locomoción y Transportes, és la que després explotà el Funicular de Núria, ja desaparegut (per desgràcia)[...]
Entrada Autor: metring » Dijous 05/07/2007 13:18
Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!genissimon ha escrit:
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...
Encara hi ha restes d'aquest funicular entre els edificis del Palau Nacional (actual seu del Museu Nacional d'Art de Catalunya) i l'actual seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Concretament unes estructures de formigó que, probablement, sustentaven el tram final de la via fins que aquesta arribava al nivell del Palau Nacional. I un dels cotxes estava a Castellar de n'Hug, després de ser recuperat de Núria.
Salut !!
Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/07/2007 14:17
Sento haver aixafat la guitarra de la sorpreseta d'aquesta manera. Algú te una galleda (per a l'altre peu)?metring ha escrit:Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!![]()
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 05/07/2007 14:54
metring ha escrit:Nois, ho sabeu tot!!!!!!! Aquesta era la sorpreseta de la trobada a Montjuïc!!!!genissimon ha escrit:
Ara entenc perquè el funicular de Núria era el que durant l'exposició de 1929 va estar funcionant pel carrer Lleida. Tot el funicular es va desmontar i traslladar: material mòbil, vies, motors, etc...
Encara hi ha restes d'aquest funicular entre els edificis del Palau Nacional (actual seu del Museu Nacional d'Art de Catalunya) i l'actual seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Concretament unes estructures de formigó que, probablement, sustentaven el tram final de la via fins que aquesta arribava al nivell del Palau Nacional. I un dels cotxes estava a Castellar de n'Hug, després de ser recuperat de Núria.
Salut !!![]()
Per cert, no era el tram final de la via, sino tot el tram, perquè era un recorregut molt curtet. Ara, està brutíssim i ple d'herbes. Poca gent sap que hi és aquesta rel·líquia.
Així que si voleu veure-la, ja sabeu...
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 19/07/2007 20:50
Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/07/2007 10:58
Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/07/2007 19:55
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 01/08/2007 21:33
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/08/2007 23:03
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 02/08/2007 22:19
orique ha escrit:Té pinta dels anys 40 o 50...
Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 07/10/2007 15:43