Rodalíes cap a Lloret: Es Farà Algun Día?:

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Rodalíes cap a Lloret: Es Farà Algun Día?:

Entrada Autor: hospitalenc » Dilluns 02/07/2007 19:41

Sí, em pregunto què haurà pasat amb el projecte de fa anys, encara manava CiU a la Generalitat, de portar el servei de Rodalíes Renfe fins al centre de Blanes i a Lloret, i que alguns veíns eren contraris per la disbauxada idea que el tren......portaría la xusma a les poblacions!...(increible pero cert).



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 02/07/2007 21:13

hospitalenc ha escrit:alguns veíns eren contraris per la disbauxada idea que el tren......portaría la xusma a les poblacions!...(increible pero cert).
I els regidors de Figueres volen l'estació fora perquè atrau a carteristes i drogodependents. Hi ha un retall del Diari de Girona publicat pel fòrum (suposo que al fil de l'AV per Girona).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/07/2007 21:32

Doncs jo conec un votant de Barcelona que, si la mosca li puja gaire més al nas, farà campanya per posar morrió als polítics, que amb les seves desautoritzades declaracions no fan sinó estupiditzar la població innocent.

:evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 03/07/2007 9:22

Pel que jo se hi havia bastanta oposició a Lloret.

De tota manera, la reserva de terrenys està feta i vigent (almenys al TM de Blanes).

De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.

Veig més factible aprofitar la traça per a posar-hi un tramvia amb plataforma segregada, però la GI-682 encara no deu estar prou col·lapsada.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/07/2007 12:21

genissimon ha escrit:De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.
No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 03/07/2007 14:41

Guigui ha escrit:No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.
Potser hauria d'haver dit:

...de cara a com renfe explota les línies ferroviàries...

Salut !!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 03/07/2007 23:40

Guigui ha escrit:
genissimon ha escrit:De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.
No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.
Jo trobaria més prioritari que Lloret si ha de tenir connexió directa hauria de ser amb Girona. Per tant:
-Barcelona-Blanes-Girona
-Lloret-Blanes-Girona
-Lloret-Blanes-Maçanet-Granollers-Barcelona->avantatge d'anar per Granollers que per Mataró: possibilitat de combois semidirectes i línia que permet majors velocitats.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 04/07/2007 0:04

Un Lloret - Girona per tren hauria de tardar uns 45 minuts o menys. Més seria un èxit relatiu o nul, ja que RMas anant per Vidreres tarda una hora. I preus raonables...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 04/07/2007 21:13

Línia de tren a Lloret??? :) :) :) :) No crec que la veiem pas si no és perquè en un moment donat hi ha una conjuntura política o una "obligació" de tornar un favor polític i llavors la fan. Si no és així, dubto moltíssim que es posin a fer una línia en un terreny difícil i que només tindrà una bona demanda els caps de setmana de Juny a Setembre i tres setmanes a l'estiu. I no és que no m'agradi la idea, però no crec pas que ho veiem.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/07/2007 11:14

M'agradaria conèixer la quantitat diària de bitllets dels autobusos (Pujol) que comuniquen l'estació renfe de Blanes amb els nuclis urbans de Blanes i Lloret durant tots els dies d'un any sencer. A més de la gent que utilitza el transport privat per acostar-se a l'estació.

Si a això hi afegim la nova mobilitat induïda per la creació de dues noves estacions als nuclis urbans de Blanes i Lloret, crec que es justifica la inversió.

I, si al final rodalies passa a la Generalitat i s'amplia la zona rodalies de Maçanet fins a Girona llavors l'èxit està assegurat.

Salut !!



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Divendres 06/07/2007 11:04

D'aquest tema estava pensant en la meva setmaneta de vacances... :P
A mi m'agradaria més un tren-tram o alguna cosa així...



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Divendres 06/07/2007 18:13

Hmm...no seria més pràctic fer un tramvia per aquella zona, que no pas un ramal de tren? Amb el tramvia es podrien fer mitja dotzena de parades, i serviria alhora com un complement als autobusos urbans.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/07/2007 19:23

davidbarna ha escrit:Hmm...no seria més pràctic fer un tramvia per aquella zona, que no pas un ramal de tren? Amb el tramvia es podrien fer mitja dotzena de parades, i serviria alhora com un complement als autobusos urbans.
L'aspecte pràctic del tren és que podria oferir un servei directe a Barcelona. Crec que, partint de l'actual estació de Blanes, n'hi hauria prou amb fer-ne una més al nucli urbà de la mateixa població i una altra a Lloret. La resta es complementaria amb autobusos.

Un transport d'alta capacitat com un tren de rodalies, amb freqüències decents i combinat de manera intel·ligents amb altres modes de TP, trauria molts cotxes de la carretera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dissabte 07/07/2007 0:38

Continuo sense veure massa clars els avantatges d'una línia de tren sobre un tramvia en aquell recorregut.

El teòric avantatge del tren sobre el tramvia és que possibilitaria un enllaç directe sense transbordaments, a diferència del tramvia.

Però anem ara als inconvenients:

1.- El cost d'una via de tren és molt més alt que la d'un tramvia.

2.- El tren només podrà tenir una parada a Lloret, contra la mitja dotzena de parades que podria tenir el tramvia. Això vol dir que, llevat els qui visquin/vagin al costat de l'estació (que no necessàriament estarà al centre), la resta hauran de canviar de mitjà de transport.

Molt em temo que aquests dos inconvenients pesen molt més que els avantatges en aquest cas. De fet, actualment no és massa habitual la construcció de ramals ferroviaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 07/07/2007 0:54

davidbarna ha escrit:1.- El cost d'una via de tren és molt més alt que la d'un tramvia.
Una via de rodalies és clavada a la d'un tren-tram a camp obert. I l'acondicionament dels traçats urbans d'un tramvia, Déu n'hi do.
davidbarna ha escrit:2.- El tren només podrà tenir una parada a Lloret, contra la mitja dotzena de parades que podria tenir el tramvia. Això vol dir que, llevat els qui visquin/vagin al costat de l'estació (que no necessàriament estarà al centre), la resta hauran de canviar de mitjà de transport.
Depèn pel que hagi de servir la línia en qüestió. Si és per transport intern, amb una població com Lloret ja fan prou amb autobusos. Si és per desplaçar-se més lluny, no serà gaire diferent que altres poblacions: arribar-se a l'estació i agafar el tren, que és més ràpid que el tramvia o l'autobús. Si comencem a fer tren-trams per Lloret i Blanes, no arribarem mai a destinació i el cotxe seguirà sent infinitament més competitiu. En canvi, centralitzant la sortida i arribada de Lloret en un sol punt i afegint una parada a Blanes Centre, la velocitat comercial ja puja considerablement.
davidbarna ha escrit:De fet, actualment no és massa habitual la construcció de ramals ferroviaris.
A Catalunya no, evidentment. Si ressuscites en Prim, en Rius i Taulet i en Verdaguer i els plantes al davant un mapa ferroviari del país, es pensaran que, en lloc de morir-se, se n'han anat a fer una becaineta de mitja hora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 07/07/2007 15:11

Continuü dient que no veig gens clar el ramal de Lloret.

No hi ha mai cues d'autobusos a Blanes per dur els viatgers del tren cap a Lloret. De fet, només hi ha un autobús llençadora que no he vist mai ple. A més a més, la demanda de servei fins a Lloret és enormement estacional (però molt). El pas del tren per Lloret hauria de fer-se soterrat a la força, o sino l'estació seria a la quinta forca atès l'alt grau d'urbanització de la zona. Seria caríssim de construir i només tindria una demanda acceptabla alguns caps de setmana l'any i el mes d'agost. Amb tot plegat la construcció del ramal no és en absolut compatible amb uns mínims de lògica econòmica.

Per cert, un bitllet de la Sarfa de Tossa a Barcelona costa 9,35 Euros. Són 1555 Pessetes per 1h20min d'autobús, 95 kilòmetres. És un negoci brutal. O 8,20 Euros des de Lloret (1365 Pessetes, un atracament en tota regla). Un rodalies des de Tossa costaria, com a molt, 3,50 Euros, que ve a ser la tercera part. Amb un negoci tant sucós com aquest, la pressió de la companyia per que no es fes un ramal de rodalies cap a Lloret seria brutal.

--- Tros esborrat per no passat vergonya en públic. És que n'he dit una de moooolt grossa...

Malgrat tot, crear una infraestructura com el ramal de Lloret que costaria un ull de la cara per fer-la servir un mes l'any i una vintena de caps de setmana no ho veig clar per enlloc.
awe l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 08/07/2007 17:59, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 07/07/2007 17:19

Eduard, em sembla que els calculs els has fet al revés. Si la SARFA costés 10€/km, per anar de tossa a BCN valdria 935€, no pas 9.35...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 07/07/2007 18:07

AVE Madrid - Lleida: (7,44)^(-1) EUR/km
Sarfa Tossa - BCN: (10,16)^(-1) EUR/km

I en aquest cas (7,44)^(-1) > (10,16)^(-1)

Punt a Salt :D

P.S: (7,44)^(-1) ~ 0,1344 i (10,16)^(-1) ~ 0,0984

P.S.2: El valor de km/EUR també té la seva gràcia: saber la distància que hom pot recórrer amb un euro: 7,44 km i 10,16 km respectivament



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 07/07/2007 20:47

El que és cert és que a l'estiu la movilitat a Lloret es sobrecolapsa. Cal a Lloret un transport públic que el comuniqui el més ràpid possible amb (per ordre de preferència):
1-Platges del Maresme
2-Barcelona
3-Aeroport de Barcelona
4-Aeroport de Girona
5-Girona ciutat

Caldria també que Lloret s'integres tant a la ATM de Girona com ATM de Barcelona



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 07/07/2007 20:53

Emmmm...i què és el que et fa pensar que va més gent de Barcelona o el Maresme a Lloret (i vv.) que no pas a Girona? Tinc la lleugera impressió que, com de costum, les dades en les que et bases brillen per la seva absència. De Lloret els tràfics principals són cap a Blanes (per l'estació de FF.CC., sobretot gent que viu tot l'any allí) i cap a Girona (per tràmits administratius i per turisme). Només cal que et digui que aquests dies els autobusos de R. Mas van desdoblats...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”