consulta: El Tranvia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina visió teniu del tranvia modern?

Es per on tindria que anar el metro pero perquè les administracions no es gastint tans diners
2
7%
Hauria de ser un sustitut del autobus en els carrers importants de dintre una ciutat
12
43%
Es un transport a més a més en carrers importants de una ciutat, complementari de bus i metro
13
46%
altres(Publicar respuesta a tema)
1
4%
Pels guiris está bé.
0
No hi ha cap vot
no en tinc ni faba
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 28
fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

consulta: El Tranvia

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 03/09/2007 18:57

El tranvia es una mena de transport extrany pero poder necesari, no ho se, pero sembla a simple vista una barreja entre bus(pel fet de estar en superficie i tenir com una mena de 3 busos de doble composició enganxats i un metro/tren ja que passa per vies, pero condicionat en part com el autobus pel transit de vehicles privats.
Quina es la seva utilitat i com es podria definir? Que remplaçaria o quin afegit dona?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/09/2007 19:37

És un transport normal i corrent. No cal més que tornar d'un estiu a Oslo, Viena i Praga (per posar tres exemples d'entre moltes ciutats on està implantat) per adonar-se'n, fins i tot els més tramvi-escèptics.

Una altra cosa és que, en determinades ciutats, i determinades circumstàncies, alguna de les línies que s'estan creant siguin més aviat "parxes" d'allò que hauria de ser un Metro...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 03/09/2007 20:28

fredebcnteatre ha escrit:El tranvia es una mena de transport extrany
Estrany?? :o :o :P El que és estrany és que n'hi hagin tan pocs per aquí, en comparació a altres ciutats europees....



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 03/09/2007 23:21

Com bé diu el Fran-Ikarus, és un transport normal i corrent (i necessari!), amb velocitats comercials superiors al bus però inferiors al metro i amb una capacitat de transport també intermitja entre aquests dos transports urbans. ;)

Una de les seves millors característiques és que modifica l'entorn urbà fent-lo més agradable, ja que cedeix protagonisme a l'urbanisme racional: aquell que no prima el seu espai al vehicle privat. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/09/2007 10:16

He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/09/2007 13:01

Hi ha món (i tramvies), més enllà de Barcelona i de la Diagonal! (i del seu efecte acordió)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/09/2007 15:39

Ecomobisostrans ha escrit:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
Ves a explicar això a Viena, Colònia, Amsterdam...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 06/09/2007 17:35

És un mitjà de transport normal i corrent, que amb el bus, metro, ferrocarril, etc. es van complementant els uns als altres. I és ben cert que a alguns llocs s'utilitzi malament, com a Madrid. Ah, no, que és Metro Ligero, res de tranvia, que sona a antic... :x



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 06/09/2007 18:41

Ecomobisostrans ha escrit:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
:osti

L'autobús té una capacitat de transport de viatgers baixa i val poquets diners, el metro té una capacitat de transport de viatgers alta i val un ronyó. :roll:

El tramvia és una opció intermitja, amb una capacitat de transport de viatgers mitjana i uns costos tant de construcció com d'explotació atractius. A més, és molt més eficient energèticament que l'autobús i a més si l'energia elèctrica que empra prové de fonts renovables o nuclears, contribueix a lluitar contra l'efecte hivernacle. :roll:

Amb això que et vull dir? Doncs que, a part de que mediambientalment un tramvia és millor que un autobús, la demanda de viatgers de vegades és massa gran com per posar un bus i massa petita com per plantejar construïr un metro. Tot té la seva raó d'existència, my friend. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dijous 06/09/2007 22:54

He votado que es un transporte más, que circula por las calles mas importantes, cosa que no pasa en Barcelona, donde el tranvia no entra en el centro de la ciudad.

Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )

Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 06/09/2007 23:56

iluro ha escrit: Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Sí, una gran millora en el transport públic de la ciutat...
a qualsevol ciutat normal en zones com aquesta, efectivament, el tramvia es soterraria per tenir un pas directe i a més fer un intercanviador ràpid amb el metro. Però a la ciutat de les xapusses i els complexes "estranys" que és BCN actualment, doncs ho posem tot en superfície, ben apretadet, encara que no serveixi per res.



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 06/09/2007 23:56

iluro ha escrit: Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Si somos realistas y nos fijamos en que quien nos ha ido gobernando año tras año no ha actuado como hubieramos deseado muchos en materia de transporte, te doy la razon.
Pero hay que tener en cuenta que el metro no es el tram y el tram no es el metro y que no sirven para lo mismo. Y deberíamos exigir un medio de transporte adecuado a la demanda, aunque al final hacen lo que les da la gana.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”