Els alcaldes metropolitans volen més busos interurbans

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Els alcaldes metropolitans volen més busos interurbans

Entrada Autor: wefer » Dimarts 18/09/2007 9:58

http://www.20minutos.es/
-----------------------------------------
Els alcaldes metropolitans aposten per posar més busos interurbans
* Ho veuen com la solució més ràpida i efectiva per unir municipis propers.
* També evitaria l’ús del vehicle privat, a l’espera de les grans infraestructures.
* Els alcaldes de Badalona, Terrassa, Sant Cugat, El Prat, Cornellà participan a la IV Troabada Ciutadana organitzada per 20 minutos.


La potenciació de l’autobús interurbà és la solució més ràpida i efectiva per millorar el transport públic a curt termini a l’àrea de Barcelona, fins que no s’executin grans infraestructures.

És una de les apostes dels alcaldes de Badalona, Maite Arqué, de Terrassa, Pere Navarro, de Cornellà, Antonio Balmón, de Sant Cugat, Lluís Recoder, i d'El Prat, Lluís Tejedor, per unir municipis que ara, tot i ser propers, es donen l’esquena.

Aquesta va ser una de les conclusions de la quarta Trobada Ciutadana organitzada per 20 minutos, on els representants municipals van debatre amb cinc entitats.

Metro i ferrocarril

Pels alcaldes, es trigarà massa a ampliar el metro o el ferrocarril. I més si s’ha de superar l’actual model radial.

Així ho reconeix l’alcaldessa de Badalona, Maite Arqué: "Hem augmentat un 50% el transport amb bus. Hi ha metros cada dos minuts en hora punta. No s’hi pot fer res més".

Per l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, les "intencions són bones" (el pla estratègic del transport públic), "però si es fa tard, potser no ho és tant".

Falta de càlcul

El primer edil de Cornellà, Antonio Balmón, lamenta la manca de previsió: "El Baix Llobregat ha duplicat la població. No es va planificar ni la mobilitat, ni els equipaments, ni les infraestructures".

"Des que es pensa una infraestructura fins que s’inaugura poden passar 10 anys", continua.

"I temps és el que no tenim", adverteix l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor, que aposta per més busos i més freqüències.

L’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, opta per "crear carrils d’alta ocupació perquè arribin abans" els vehicles amb dos o més usuaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/09/2007 10:04

Però a l'hora de recaptar l'IBI, llicències d'obres i altres taxes procedents de la construcció descontrolada no s'estan de res ni tenen aquesta "visió de conjunt" que ara reclamen, oi?

No suporto les persones incoherents; les que ho són per sistema i a consciència, em repugnen. I en aquest rànquing, els polítics lluiten pel liderat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”