Com ja s'ha sentit dir en altres temes d'aquest fòrum, les 1000 ben aviat desapareixeran de la línia 5 per passa a la història com una de les unitats més modernes i fiables que mai han circulat pel metropolità barceloní...

D'aquí la majoria d'unitats aniràn a desballestar o a algún trist pseudomuseu del transport

Ja no és un tema de frikisme ferroviari; és evident que en nivells de confort les 1000 (i les 1100) són bones, si bé no es pot dir el mateix en sonoritat. No s'ha de ser enginyer o economista per deduïr que una reforma integral tipus 440 renfe pot ser més barata que comprar un 5000 sencer. Crec que un canvi en els bogies i sistemes de frenada, etc. més una nova cabina i algun canvi interior (ex: posar indicadors visuals de pròxima estació) més algun extra més (nous fars, nou accionament per a les portes, etc.) donarà un aire nou a les 1000-1100 i farà que puguin rendir 30 anys més.
La història ha mostrat que altres unitats de metro han estat donant servei molts més anys no només a BCN sino a altres ciutats del món.
Crec que és una reflexió que no només tinc jo, sino que segurament molt companys del fórum.
Salutacions.