Civia Alpí

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Bingo

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 12/10/2007 14:11

aarongilp ha escrit:L'electrònica de potència és més punyetera que l'electrònica per resistències.
Bingo. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 14/10/2007 17:21

en tot cas tranquils que ja solucionaran el que calgui



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimecres 17/10/2007 15:22

aarongilp ha escrit:
jordidr ha escrit:No crec que una baixa temperatura fos un problema, si els 440 aguanten, es civia tambe aguantaran
L'electrònica de potència és més punyetera que l'electrònica per resistències.
Has dado en el clavo

Saludos



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimecres 17/10/2007 21:39

Podriem dir que lo bó de la l'electrònica de resistències és precisament que no té electrònica...

Salut,



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 18/10/2007 9:58

Jordilar ha escrit:Podriem dir que lo bó de la l'electrònica de resistències és precisament que no té electrònica...
Es com les coses bones, és a dir, com tot allò que no és digital o polifònic i amb pantalla LCD d'alta resolució. Arribarà un dia en què no podrem sortir d'un tren avariat perquè no hi haurà cap mecanisme d'accionament humà directe, no podrem veure la tele perquè si falla el senyal la TDT fa un pet i es perd la imatge en comptes de mostrar petites interferències, els vidres dels cotxes aniran sempre pujats o sempre baixats perquè s'accionaran amb motoret, i tots els nengs (autòctons i inmigrants) aniran al tren i al bus amb el seu ******* mòbil d'enèsima generació escoltant "música" a tot drap. I dels trens millor no parlem: aire condicionat a tope, sense finestres, i tot el trajecte soterrat.


:'(



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 18/10/2007 22:36

Platanito ha escrit:i tot el trajecte soterrat. :'(
Home, tampoc cal ser tant apocalíptic...



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimarts 30/10/2007 23:48

Jordi Freixas ha escrit:
Platanito ha escrit:i tot el trajecte soterrat. :'(
Home, tampoc cal ser tant apocalíptic...
No crec que soterrin la linea de Manresa. Pero en canvi a bellvitge la via ja es soterra tota soleta, no es aixi OHL? :twisted:



En Quant a els Civia he de dir que si incorporen fre electric y pneumatic independents, com es el cas de la unitat que es va exposar a BCN Rail, que ala la dreta del manipulador tenia la ''palanqueta'' del fre d'aire.


A mi m'interesaria presenciar com es comporta el Civia en pendents superiors a 35 mm/m , ja que se un ordinador amb bogies. Encara que dongui la potencia mes que suficient a mi emb sembla que no calculara gaire be..... imagino que donara problemes com els que van donar les 252 en el seu dia.

Tambe es parlava de que els Civia pirenaics serien de dos moduls i no de tres, i francament, jo trobo que entre un bogie motriu per a dos portants y dos bogies motrius per a dos portants hi ha una bona diferencia en quant a rendiment.



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 20/11/2007 10:20

Segons els pressupostos sembla clarament que les unitats Civia Alpino seran de 2 cotxes, ja que el preu, és bastant inferior comparant amb altres trameses de Civia



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 20/11/2007 13:24

jordidr ha escrit:Segons els pressupostos sembla clarament que les unitats Civia Alpino seran de 2 cotxes, ja que el preu, és bastant inferior comparant amb altres trameses de Civia
O potser foten la remodelació del segle a les poques 440 que queden i les deixen millor que les últimes que es van enviar a Xile... com dius que el pressupost és de 2 cotxes només... :lol:lol

Somiar és gratis... el dia que tinguem que pagar, tothom estará endeutat...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 20/11/2007 22:45

sigfrid440s ha escrit:A mi m'interesaria presenciar com es comporta el Civia en pendents superiors a 35 mm/m , ja que se un ordinador amb bogies.
Ja va pujar en el seu dia, això sí va acabar cansadet pobret... :) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dimecres 21/11/2007 9:32

5 trens de 2 cotxes



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 21/11/2007 14:13

jordidr ha escrit:5 trens de 2 cotxes
M' estàs dient que només compraran CINC trens?

Aquests de renfe es xuten o alguna cosa semblant...

A viam senyors de la renfe, ara hi han 5 trens en servei, i s' ha de fer trasbord a Ribes, segons el que volen fer, comportarà que quan estiguin en marxa es tindrà que continuar fent... doncs tant per tant, fot una bona reforma a les 440 que hi han ara, i deixa-les fins que "casquin".

Bé i una altra cosa, com son de 2 cotxes, no crec que hi càpiga més gent que a una 440 de 2 cotxes... jo crec que amb 3 cotxes, si es pot cubrir la demanda, i que no vinguin amb històries de que no hi queben a les estacions perque és un "cuento xino", perque els cotxes d' un Civia son molt més curts que els de una 440, i sino, que els hi preguntin als Asturians.

Mare de Déu, jo no sé si pensen amb el cap, amb el [...] o amb els peus...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/11/2007 15:00

Entenc que si són unitats de 2 cotxes, tampoc estaran adaptades per a PMR.
Si és així, ho trobo tot plegat bastant lamentable i no representarà gairebé cap millora en comparació amb la situació actual.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 21/11/2007 17:14

jordidr ha escrit:Segons els pressupostos sembla clarament que les unitats Civia Alpino seran de 2 cotxes, ja que el preu, és bastant inferior comparant amb altres trameses de Civia
És una elocubració que parteix d'unes dades molt relatives.

A mode d'exemple, als Pressupostos, s'hi diu que la subsèrie Civia IV, estarà composta de 60 unitats, i que el seu cost total, és de 326.889.000 euros, que dona a un cost mitjà (no cal oblidar que hi ha trens de 3, 4 i 5 cotxes) per tren de 5.448.150 euros.

En canvi, l'adjudicació per a la subsèrie Civia IV (que va ser el passat 30 d'octubre), pujava a 453.987.756 euros, que dona a un cost mitjà per tren de 7.566.462 euros.



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dimecres 21/11/2007 19:43

Si, ja ho se, preo es que la diferencia de preu es casi la meitat... i a no se k estiguin fabricats amb xapa metalica...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 21/11/2007 21:30

El cost mitjà pressupostat per tren, de la preserie era de 5.067.571,42 euros.

Dels Civia II, era de 4.872.590 euros.
Dels Civia III, era de 6.040.887 euros.
Dels Civia IV, era de 5.448.150 euros.
I dels Civia Alpino, són de 3.993.600 euros.

Les xifres, no són tant distants, tenint en compte que les xifres de les 4 sèries de Civia "normal" inclouen tant trens de 3, de 4 o de 5 cotxes, com cotxes aïllats per afegir als trens sèrie 462 per convertir-los en 463.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/11/2007 22:09

I un cop estiguin a punt aquest cinc Civies, què passarà amb les 440? Les retiraran o seguiran funcionant?

Ah, per cert, l'altre dia vaig veure una 440 amb el taronja dels Regionals. Em pensava que ja no en quedava cap d'aquestes.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 21/11/2007 22:46

Jordi Freixas ha escrit:I un cop estiguin a punt aquest cinc Civies, què passarà amb les 440? Les retiraran o seguiran funcionant?

Ah, per cert, l'altre dia vaig veure una 440 amb el taronja dels Regionals. Em pensava que ja no en quedava cap d'aquestes.
La 440 que vas veure és la 132, la única que queda a Catalunya sense reformar amb aquests colors, d' altra banda, està la 131 que té l' esquema de rodalies normal.


Salut :wink:



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dijous 22/11/2007 9:17

No se si 5 Civia son suficients per cobrir tots els trajectes en el tram de Vic i Puigcerdà, suposo que si, fins a ribes de freser es podrien utilitzar civia normal



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 22/11/2007 15:00

Està clar que per "l'elevadíssim" nombre de freqüències entre Ribes i La Tor de Querol, no fa falta pas més...



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”