Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
cotxes sèrie 1100.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Re: cotxes sèrie 1100.
TMB es vol treure de sobre només la composició M-M que hi ha a Vall d'Hebron. La composició M-R-M que hi ha al Triangle seguirà on és, ja que està preservada. He sentit campanes que el motiu que TMB es tregui de sobre la M-M no és per amiant ni per capritx de l'FMB; més aviat, es tracta de motius tècnics que impedeixen portar la unitat fins a Triangle per ser preservada.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Exactament, volen trinxar el doble de 1100 (M-M) que hi ha a Vall d'Hebron L5. A Triangle hi ha el triple (M-R-M) que és el tren preservat.metring ha escrit: ↑Divendres 03/12/2021 9:24 Vejam, estic veient campanyes a Twitter sobre salvar el 1100. Jo tinc entès que el què volen desballestar són dos dels cinc cotxes que hi han en total, no? Perquè sembla que donin per entès que volen desballestar tot el què queda de la sèrie i no és així, és correcte?
En principi hauria de ser aquella unitat, ja que fa molt de temps que està donada de baixa i apartada pel Triangle. (UT 3013-3036)M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Divendres 03/12/2021 2:26 Avui he passat pel costat del Triangle pensant que veuria el 1100 M-R-M (això em semblava en algunes fotos recents) i no l'he vist (crec que no he sapigut d'on eren les fotos); el que sí que he vist és un 3000 M-R-M a la via extrem costat Besòs, i no crec que fos el 3035 (potser sí que ho era i no l'he reconegut).
Sandy
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Això no sé si tindria massa sentit, després d'haver vist en els últims anys el 100 passejar-se en gòndola per tota Barcelona, i el 400 també, fins i tot "trossejat".Adolescent barceloní ha escrit: ↑Divendres 03/12/2021 9:50He sentit campanes que el motiu que TMB es tregui de sobre la M-M no és per amiant ni per capritx de l'FMB; més aviat, es tracta de motius tècnics que impedeixen portar la unitat fins a Triangle per ser preservada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Les campanes que he sentit, i que en tot cas els entesos en el tema confirmaran o desmentiran, són que per Vall d'Hebron no es pot treure (potser desmuntat com el 400 es podria???), que no es pot moure pels seus propis mitjans (ummmmh... en el seu dia va arribar fins allà d'alguna manera, no?), i que cap altre material de la xarxa de metro el pot moure per incompatibilitat d'enganxalls (aquí ja sí que em perdo). Insisteixo, són campanes que van sonant així que agafem-ho amb pinces.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Aquí crec que totes dues opcions són possibles, recordeu com en Llop va descriure el viatge d'anada fa 10 anys (un 9000 amb una peça especial de conversió d'enganxall Scharfenberg a BSI) per una banda, per l'altra TMB no té ganes d'esforçar-se a recuperar-lo. El tema de l'eliminació total no és públic per part de TMB però sent TMB no es pot descartar.Adolescent barceloní ha escrit: ↑Divendres 03/12/2021 10:48 Les campanes que he sentit, i que en tot cas els entesos en el tema confirmaran o desmentiran, són que per Vall d'Hebron no es pot treure (potser desmuntat com el 400 es podria???), que no es pot moure pels seus propis mitjans (ummmmh... en el seu dia va arribar fins allà d'alguna manera, no?), i que cap altre material de la xarxa de metro el pot moure per incompatibilitat d'enganxalls (aquí ja sí que em perdo). Insisteixo, són campanes que van sonant així que agafem-ho amb pinces.
Aquí el missatge complet d'en Llop de fa 10 anys:
El LLOP ha escrit: ↑Dimarts 02/08/2011 15:02 aquí us deixo una imatge del 1100 entrant a l'estació de Virrei Amat V1. Com podreu observar, el 9000 anava empenyent per la cua al 1100; els dos trens anaven acoblats pels enganxalls mitjançant una peça (desconec el nom) unida a l'enganxall BSI que permetia que el scharfenberg s'hi acoblés. Certament curiós. L'estat del 1100 en general bastant lamentable, molt brut per dins degut a la seva estada a la intempèrie a la Zona Franca, però sorprenentment sencer, amb el seu número de tren, ràdio, etc. i amb l'interior també complet. Totes les connexions estaven intactes però al tren no li quedava ni gota de bateria. Trobo encertat que no li hagin netejat els graffitis per evitar que els tontos de sempre vagin expressament a embrutar-lo a la seva nova ubicació. Ja es netejarà quan vagi a la seva ubicació definitiva.
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Avui he passat pel costat de la cotxera de Vall d'Hebron i no he vist res, però no veig (ni m'ha semblat veure al passar) cap impediment tècnic per portar el 1100 M-M fins al Triangle pel seu propi peu, necessitarà una revisió i neteja, però a part d'això atenent al missatge d'en Llop de fa 10 anys, no hi hauria d'haver cap problema per fer-ho a part de la voluntat de la direcció que tan ràpidament decideix trinxar trens. Jo el dilluns al matí tenia pensat intentar trobar alguna manera de recuperar el tren perquè pugui fer el viatge (encara no estic segur què fer exactament).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Aviam. Les cotxeres a nivell de carrer són les de L3. El dipòsit de L5 (on es troba el 1100) està soterrat. El 1100 pel seu propi peu no pot anar enlloc doncs fa uns 13 anys potser que no s'engega, per no parlar que durant aquest temps va estar apartat a Triangle, el van portar a L10 Sud per a fer les proves de pes del viaducte, va tornar a ser apartat i finalment traslladat a Vall d'Hebron fa anys.M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Divendres 10/12/2021 23:43 Avui he passat pel costat de la cotxera de Vall d'Hebron i no he vist res, però no veig (ni m'ha semblat veure al passar) cap impediment tècnic per portar el 1100 M-M fins al Triangle pel seu propi peu, necessitarà una revisió i neteja, però a part d'això atenent al missatge d'en Llop de fa 10 anys, no hi hauria d'haver cap problema per fer-ho a part de la voluntat de la direcció que tan ràpidament decideix trinxar trens. Jo el dilluns al matí tenia pensat intentar trobar alguna manera de recuperar el tren perquè pugui fer el viatge (encara no estic segur què fer exactament).
Sandy
La voluntat de l'empresa bàsicament és desar una unitat triple de 1100, 3000 i 4000, i no te cap tipus de pinta que tinguin cap intenció de fer un viatge, ja que d'entrada caldria veure la problemàtica amb l'amiant i tota la despesa econòmica de retirar-la i posar al dia els trens. A dia d'avui sembla molt complicat.
Però vaja, és un atropellament que no tinguin la voluntat com a mínim de conservar el tren de cinc cotxes en cada cas.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Deia que vaig passar pel costat dins un 5000 a la L5, pensava que potser veuria alguna cosa per la via d'accés però no va ser el cas.
L'únic inconvenient que veig per tornar a engegar el 1100 (em torno a remetre al mateix missatge d'en Llop) és que caldrà un carregador de bateria (de 36V), però a part d'això si tot està com estava (cal una inspecció primer) amb una neteja ja es podrà connectar el carregador i engegar el tren, llavors ja es pot portar al Triangle, fer el mateix procés (inspecció, neteja i posada en marxa) amb l'M-R-M i acoblar-los.
Evidentment caldrà tenir present on hi ha amiant, però la seva extracció és una feina per quan ja estigui al Triangle, i llavors fer tots els trens (300, 100, 400, 1100, 3000, 4000 i 2000) de tirada una mica com s'han fet les reformes (posar-s'hi i anar fent sistemàticament). Amb sort això es podria tenir fet pel centenari (almenys així ho veig jo.)
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Anem a veure,
El tren afectat (1171-1172), si es compleix el termini, hauria de ser traslladat demà de matinada cap a Vilapicina, d'on sortiran els 2 cotxes en gòndola
Segons ens diu el nostre company foraire 447orange hi ha 2 privats interessats en comprar-ho. Confiarem, però el silenci que envolta aquesta operació desperta desconfiança.
El tren afectat (1171-1172), si es compleix el termini, hauria de ser traslladat demà de matinada cap a Vilapicina, d'on sortiran els 2 cotxes en gòndola
Segons ens diu el nostre company foraire 447orange hi ha 2 privats interessats en comprar-ho. Confiarem, però el silenci que envolta aquesta operació desperta desconfiança.
Salvem l'Estació de França!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Al contracte surt com a data el dilluns (13/12), estic totalment d'acord que sembra desconfiança la manera en què ho estan fent, a més comença a semblar que pel centenari no es farà res realment especial, la qual cosa seria una molt mala manera de celebrar que el metro porta 100 anys en funcionament. Si es queda al FMB llavors seria questió de tornar l'M-M amb el M-R-M i recuperar el tren sencer.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
-
- N6
- Entrades: 293
- Ubicació: barcelona
Hola a todos, una pregunta los dos coches 1100 puede que los saquen esta misma madrugada por vilapicina cargados en gondola entre las 00:00 y 05:00 mientras el metro esta cerrado ?, un saludo.
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Esperaria que no però a TMB tot és possible per trinxar un altre tren. A veure si demà podem veure què passa i si hi ha encara opció fàcil perquè torni al Triangle per la via.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Es justamente lo que había dicho m.h.t. pocos mensajes atrásDavid.F.C.M.B.1000 ha escrit: ↑Diumenge 12/12/2021 14:24 Hola a todos, una pregunta los dos coches 1100 puede que los saquen esta misma madrugada por vilapicina cargados en gondola entre las 00:00 y 05:00 mientras el metro esta cerrado ?, un saludo.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Avui he passat per Vilapicina i no he vist cap senyal que indiqui que han tret un tren. La placa giratòria estava aliniada amb la via a dins de les cotxeres. La porta d'entrada a l'edifici estava oberta, però potser és normal que ho estigui (no ho sé). De moment crec que encara és a les cotxeres de Vall d'Hebron.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
-
- N6
- Entrades: 293
- Ubicació: barcelona
El día 13 estube de 00:00 a 05:00 esperando al lado de la entrada y salida de las cocheras por si se los llevaban y poderles hacer fotos cuando el camión góndola se los llevase y al final no fue así estube allí todo este tiempo esperando al lado de la plaza y no vi tampoco nada solo que cuando abrieron una de tantas veces la puerta mecánica azul pude observar y ver el rail que hay y habían coches aparcados encima de ese rail cosa que me dio a sospechar que los coches 1100 no saldrían esa noche y así fue no salieron pero tenía tantas ganas de volver a verlos que espere por si acaso..., me fuese gustado hacerles una foto almenos ya que no tengo ninguna de ellos solo existen en mis recuerdos..., saludos.M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Dilluns 13/12/2021 23:06 Avui he passat per Vilapicina i no he vist cap senyal que indiqui que han tret un tren. La placa giratòria estava aliniada amb la via a dins de les cotxeres. La porta d'entrada a l'edifici estava oberta, però potser és normal que ho estigui (no ho sé). De moment crec que encara és a les cotxeres de Vall d'Hebron.
Sandy
PD: también preste atención a si habían vibraciones en el suelo y en la rejilla de ventilación del Metro que la tenía ami lado no escuche ni note que pasará ningún tren después de las 00:00 en adelante después del cierre del Metro...
Se sabe algo de la cabina que estaba en la antigua sede de la AAFCB junto a la Estació de França?. Aún existe?
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Entiendo que igual no salieron de noche, pero si pudieron traerlos a los talleres. Para sacarlos pueden hacerlo en cualquier hora de cualquier día. Lo de la rejilla, viniendo de Vall Hebron y llegando a vilapicina, no notarías el paso de ningún tren, pues está en medio de vilapicina y virrei amat.
De todos modos todos son rumores…
De todos modos todos son rumores…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Ahir i avui he passat per Can Boixeres (en Llop deia que potser el treurien per allà) i no he vist res. Espero que no l'hagin tret encara i que puguem aconseguir que retorni al Triangle.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
He anat llegint rumors sobre l'adquisició del 1171-1172 per un particular, algú sap si és així i quines intencions té? Espero que no marxi del FMB i pugui circular amb el 1169-1418-1170 d'aquí poc per la L4.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows