Jo hi he estat també a l'acte aquest matí a Pla de Vilanoveta! Anava amb una jaqueta gran i amb una càmera penjant al coll i amb ulleres de color negre (si algú dels foraires que ha assistit, m'ha vist, salutacions!).
Pel que fa el tren, la meva opinió és clara, sense pèls a la llengua: han adquirit uns trens fantàstics i molt aptes per a una línia com de la de La Pobla. Crec que l'han encertat de ple, ara bé, m'esperava que fos com al render virtual, on hi havia més taronja, però que li farem... estic enamorat d'aquests GTW!
Sobre la nova oferta de servei, si us sóc sincer, jo no m'esperava un augment tan gran de freqüències. Em sembla una excel·lent notícia que s'incrementi la freqüència de pas de la línia, estem parlant que aquests nous horaris que s'aplicaran per Setmana Santa superaran i de llarg, les freqüències que hi havia abans de la retallada del 2012, i a més es torna a recuperar els 3 trens diaris entre Lleida i La Pobla (que els dissabtes es quedaran amb 2).
Mencionar també un dels punts a millorar de la línia, la reducció del temps de viatge, abans de la retallada, entre Lleida i La Pobla es reduïa el temps de viatge en 10 minuts, ara amb els nous horaris, es reduïrà fins als 17 minuts. I un punt a favor també, per la dualitat tren-bus, per fi han reaccionat i posaran el bus en trajectes on no interfereixi en el servei ferroviari, coordinant-los amb el tren.
L'únic incovenient: la manca d'un tren de reserva per a casos d'avaria. Si un dels dos trens no funciona, s'haurà de recórrer a un bus substitutori per cobrir el servei. Crec que amb una tercera unitat, es poden evitar tots aquests problemes.
Costarà molt recuperar els viatgers perduts durant aquests anys, però crec que la nova oferta pot ser més que atractiva. Si fan una bona promoció, tornaran a guanyar viatgers, segur.
👍0👎0