Funiculars de Montjuic desapareguts: Castell i Exposició
Si, exacte. Està catalogada, però no se sap què fer amb ella encara.iluro ha escrit:Això es l' estat actual ?
Hem afegit enquesta, per tal de saber les vostres opinions, sobre què se'n podria fer amb l'estació.
És impressionant que s'hagi conservat quasi intacta durant els més de vint-i-cinc anys que porta en desús...
Què és alló??
Això de reobrir el funicular... em sembla que és car i ja tenim l'alternativa construïda i en servei! Per d'aquí a uns anys potser no seria mala idea, però a 10 anys vista....
Evidentment que seria una obra a mig o llarg termini, però si realment volen obrir Montjuïc al ciutadà i fer del castell un centre de pau concorregut, no crec que un telefèric panoràmic a preu turístic sigui la millor manera de promoure-ho. Per tant, hauria d'haver-hi dos tipus de serveis: un telefèric turístic, que s'hauria d'autofinançar, i un funicular integrat. Una infraestructura ja hi és, i l'altra caldria acondicionar-la.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola, jo he votat deixarla com esta, si ha aguantat 25 anys aixì, sense grafitis ni res millor no fer-hi res. Reobrir el funicular de ben segur que significaria arrasarla. Si fos una estació de metro, m' agradaria que es fes res semblant al que van fer amb Chamberi...
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???
Aquesta proposta per a mi té més sentit...! Tinguem en compte que un funicular fora de circulació s'ha d'exposar obligatòriament de forma estàtica, i efectivament, què millor lloc que una estació en desús. Ara hauria de mirar si ambdós trams tenien diferent inclinació i si, en cas afirmatiu, aquesta diferència va influir notablement en el disseny d'uns i altres cotxes (o si en canvi, els cotxes d'ambdues línies eren compatibles en inclinació), però ben mirat seria ideal si es pogués refer l'estació al seu aspecte original del 1930, i el mateix amb el cotxe que es conserva del funicular. Sobre l'estació, tinguem en compte que va ser reformada entre el 1965 i el 1967, crec que quan va passar a dependre del fcmb (?), per la qual cosa avui tampoc conserva el seu aspecte estrictament original. Al meu entendre seria matar dos pardals d'un tret, ja que se li donaria sortida a la conservació tant de l'estació com del cotxe que es conserva al triangle. Ideal.TramviaBlau ha escrit:No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???
Un enllaç de la seva remodelació, que malgrat el que digui el peu de foto, l'estació correspon a la inferior del tram Miramar-Castell. O sigui, a la de les fotos que va enviar la Metring.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 02-025.pdf
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bona idea TramviaBlau. És podria aprofitar per fer un petit museu dedicat als funiculars. Salut!TramviaBlau ha escrit:No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
Ostres, no habia pensat en la posible diferencia d´inclinació, es un tema a estudiar, molt ben vist Alemany. M´alegro que la idea agradi.Alemany ha escrit:
Aquesta proposta per a mi té més sentit...! Tinguem en compte que un funicular fora de circulació s'ha d'exposar obligatòriament de forma estàtica, i efectivament, què millor lloc que una estació en desús. Ara hauria de mirar si ambdós trams tenien diferent inclinació i si, en cas afirmatiu, aquesta diferència va influir notablement en el disseny d'uns i altres cotxes (o si en canvi, els cotxes d'ambdues línies eren compatibles en inclinació)
He consultat la gran biblia sobre els funiculars de Joan M. Gallardo. Sense donar les inclinacions dels cotxes, si que especifica que el tram Paral·lel-Miramar té una inclinació del 18%, mentre que el tram Miramar-Cumbre tenia un 15% de mitjana. No es gaire diferència, especialment si tenim en compte que explica que a l'estació del Paral·lel, la inclinació es del 5% i després va augmentant conforme va ascendint, mentre que al segon tram, la inclinació variava del 14'2% fins al 16%. Tot i que no diu res, diria que els cotxes eren tècnicament compatibles a ambdues línies respecte a la seva inclinació, o dit d'altra manera, idèntics. Pel que sembla, no hi hauria cap mena de problema al desar l'únic cotxe del Patrimoni a l'estació esmentada (i només un, doncs no tindria cabuda per a un segon).TramviaBlau ha escrit:Ostres, no habia pensat en la posible diferencia d´inclinació, es un tema a estudiar, molt ben vist Alemany. M´alegro que la idea agradi.
Què és alló??
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
En teoria només es conserva un cotxe, o sigui que cap problema en aquest sentit, i dic en teoria perque durant molts anys vaig veure a una desballasteria un altre funicular també pintat de groc......en vam parlar fa temps en un altre tema. Ves a asaber si va desapareixer de debó o encara es conserva.....per somiar...
Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils... 

probablement, per poc que conegui Barcelona li semblarà una inversió, com ho diria... Massa poc adient pels temps que corren. Em sembla una pregunta més friqui que útil.metring ha escrit:Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Potser li sembli això que dius, però a la gent d'a peu ni ens va ni ens ve segons quines piulades que deixa anar, força prescindibles.Platanito ha escrit:probablement, per poc que conegui Barcelona li semblarà una inversió, com ho diria... Massa poc adient pels temps que corren. Em sembla una pregunta més friqui que útil.metring ha escrit:Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils...
Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest puntHe2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
Lluny de voler-me implicar en les profondes discussions de colors que en aquest fòrum sempre tenen bastant èxit de participació i donat que personalment no recordo haver vist funcionar aquest tram, us deixo un enllaç a una foto que suposo que molts d'aqui ja teniu. De fet penso que al marge de la data de publicació de la postal, el funicular de la foto porta el darrer esquema amb què va circular.BRILL 18 ha escrit:Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest puntHe2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
http://www.todocoleccion.net/7f-1107-po ... ~x23176107
Què és alló??
Cert el funicular del castell amb color blanc i blau , el meu dubte es amb al del tram pral·lel miramar, que si era igual o be portaba els colors verd/blau PorciolesAlemany ha escrit:Lluny de voler-me implicar en les profondes discussions de colors que en aquest fòrum sempre tenen bastant èxit de participació i donat que personalment no recordo haver vist funcionar aquest tram, us deixo un enllaç a una foto que suposo que molts d'aqui ja teniu. De fet penso que al marge de la data de publicació de la postal, el funicular de la foto porta el darrer esquema amb què va circular.BRILL 18 ha escrit:Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest puntHe2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
http://www.todocoleccion.net/7f-1107-po ... ~x23176107