jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57
Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.
Ostres, però fer el perllongament de l'L8 no sembla ser un problema, de fet sembla que estarà llest encara abans del tramvia. Curiós curiós.
Va home va. Ningú no diu que seria senzill, però considerant l'utilitat de l'obra hauria valgut la pena plenament. Discrepo que calguin tres vies en algun moment, si rebaixes la cota d'una de les vies, tant la principal com la desviada, et queda el mateix ample del túnel. Potser això hauria estat més car que adaptar unes quantes vies a Montcada-Bif., però s'està perdent en canvi la possibilitat de doblar els solcs dels regionals als túnels (com ja vaig explicar una vegada) així com una capçalera centralitzada per als trens regionals. Això de posar tots els trens passants i enviar-los a morir a Montcada es cutre cutre cutre. No es fa enlloc una tontería així, perquè es estúpid solapar trens que han acabat el recorregut en uns túnels saturats. Aquí només s'està fent per estalviar-se una obra complexa però que hauria donat valor durant dècades.
jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57
Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."
Traducció: EdF serà un diposit de trens fins que es faci un de nou a l'extraradi. Tot en línia amb el pensament utilitari i desalmat d'aquest senyor.
Algú es creu realment que quan EdF només es faci servir per aparcar trens realment durarà molt, amb tots al voltant com hienes només esperant per carregar-se la, siguin els especuladors que volen els terrenys o l'Ajuntament que vol "ObRiR lA cIuTaDeLlA cAp Al MaR"? Em fotré un fart de riure quan duri dos telediaris arribat aquell punt.
jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat

)
Es farà un centre civic, un CAP i pisos socials, que es l'únic que l'ideologia progre hipermoralista ja permet de fer. Oblidat d'un museu de ferrocarril, perquè mantenir aquell calaix antic només per fer entrar un tren vell cada parell d'anys tampoc no es voldrà.
No senyor no, això es tot una monumental cagada, des-del primer moment que es van reprendre els projectes de millora de la xarxa convencional el destí de l'EdF va estar decidit. I ho va estar perquè fins i tot el senyor que havia d'encarregar-se de millorar el servei de trens ho fa completament sense apreciació al ferrocarril i la part que forma a l'urbanisme de la ciutat, un buròcrata ignorant que només sap fer els seus càlculs sobre un full de paper i que veu l'estació monumental de Barcelona, que ja va perdre els trens LD per culpa de l'alta velocitat, només com un parell de vies per aparcar trens.