Elefant ha escrit: ↑Dimecres 23/08/2023 9:53
Hi ha una lliçó aqui, doncs quan es va fer el túnel base es va sugerir de tancar la línia antiga, que només passa per pobles petits (tot i que mitjançant un curt tren cremallera comunica amb la línia Furka-Oberalp, que va paral·lel als alps pel vall del Roine). Durant uns anys solament hi circulaven trens regionals amb ocupació molt baixa, que només anaven pel tram no cobert per als trens de llarga distància que van pel túnel base. Finalment es va decidir conservar la línia antiga i oferir un servei d'"Interregio" (equivalent al regional exprés) que la transita amb freqüència horaria, molt enfocada al turisme. Ara per sort hi ha la línia antiga, sino la comunicació ferroviaria entre nord i sud de Suïssa i per ende Alemanya i Italia estaria quasi completament tallada durant mesos.
No estaràs pas mirant a Astúries amb aquesta lliçó, oi?
La gràcia d'una lliçó es que es universalment aplicable. El meu primer pensament era amb la línia de Portbou, encara que fins a on jo sàpiga mai s'ha parlat de tancarla, a més que pel diferent ample de via només serveix limitadament per substituir el túnel del pertús...
LAV tallada a Guadalajara
Publicat: Dijous 19/10/2023 17:56
Autor: Guigui
Tallada la circulació del TGV entre Barcelona i Madrid per una incidència a Guadalajara
La incidència, que afecta els tres operadors de TGV, ha obligat a tallar la circulació en ambdós sentits https://www.vilaweb.cat/noticies/circul ... adalajara/
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Diumenge 26/11/2023 15:26
Autor: albert28
Doncs sembla ha descarrilat un Talgo
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Divendres 08/12/2023 15:03
Autor: albert28
I ha tornat a descarrilar a Atocha un altre tren.
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Divendres 08/12/2023 17:39
Autor: albert28
Doncs arran d'això la SEMAF ha demanat aturar les circulacions fins que es resolgui definitivament.
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Diumenge 17/12/2023 13:59
Autor: albert28
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Dilluns 06/05/2024 11:22
Autor: albert28
Sembla que a can ADIF no fan les revisions de les obres que engeguen a cap nucli.
Sabotatge massiu a les LAV franceses
Publicat: Divendres 26/07/2024 13:44
Autor: Guigui
Sabotatge a gran escala a l'alta velocitat francesa hores abans d'inaugurar els Jocs de París
Tres de les quatre línies de la capital francesa han patit incendis intencionats i coordinats i es calcula que les cancel·lacions i retards afectaran 800.000 passatgers durant tot el cap de setmana https://www.ccma.cat/324/sabotatge-a-la ... a/3305232/
Descarrilament d'un tren (la 470 174M), entre Quinto i la Zaida. No hi ha hagut ferits.
Font: Facebook Via Libre
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Divendres 30/08/2024 20:47
Autor: França451
Una pregunta... Dónde diablos están el balasto y las vías? Porque se ve la catenària però Nada más. Y las vías????
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Divendres 30/08/2024 23:38
Autor: jgomezs
França451 ha escrit: ↑Divendres 30/08/2024 20:47
Una pregunta... Dónde diablos están el balasto y las vías? Porque se ve la catenària però Nada más. Y las vías????
Diria que se ven las traviesas y uno de los raíles... Cubierto en una mata de plantas.
Habrá que incluir un cortacésped en los trenes que hagan esta ruta?
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Diumenge 01/09/2024 19:10
Autor: wefer
Estem suposant que la foto és del frontal del tren. Però jo entenc que és la part posterior, i que és precisament l'últim cotxe el que ha descarrilat. Mentre no ha pogut parar, ha anat arrossegant tota la terra dels voltants a sobre la via. Per això està coberta de porqueria.
Una altra possibilitat seria un aiguat o similar que hagués cobert de terra la via.
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Dimarts 03/09/2024 2:10
Autor: oscar440
França451 ha escrit: ↑Divendres 30/08/2024 20:47
Una pregunta... Dónde diablos están el balasto y las vías? Porque se ve la catenària però Nada más. Y las vías????
Al parecer hubo un corrimiento de tierra por las fuertes lluvias y tormentas. El coche descarrilado (174M), es el de cabeza, no el de cola. Tal vez en este enlace quede más claro:
Un AVE bolcat i un intent de suïcidi obliguen a tallar la circulació entre Madrid i Barcelona
L'alta velocitat amb origen o destí a la capital espanyola pateix afectacions mentre es resolen les incidències
May Mariño
Madrid 22 D’OCT. 2024 13:08 Actualitzada 22 D’OCT. 2024 13:21
Un treballador del centre de control d'Adif va adoptar la decisió de desviar el comboi, sense passatgers que circulava a elevada velocitat, rumb a l'estació d'Atocha de Madrid i desviar-lo a una altra via provocant així el seu descarrilament per tal d'evitar que pogués xocar amb algun tren que es trobés de cara, segons apunten fonts del Ministeri de Transports.
Precisament, el ministre Óscar Puente, en declaracions durant la visita a la Fira Internacional de l'Autobús i Autocar (FIAA 2024) a IFEMA Madrid, va realitzar un relat de l'ocorregut aquest dissabte i que sumat a un incident posterior, va provocar el caos ferroviari en el qual es van veure afectats milers de viatgers aquest cap de setmana.
Segons va exposar Puente, un tren anava "remolcat a taller" i, “en un moment determinat”, que encara està investigant-se per unes “raons que no podem exposar i que s'esclariran”, es va deixar anar i va circular sense control. És llavors quan va “inicia un recorregut en una espècie de caiguda lliure pel túnel de Chamartín” i, tal com es revelen en uns àudios de treballadors, va arribar a circular a gran velocitat, “a la deriva per les agulles del Jardí Botànic, que són de 50 km/h, a 100 o 200”.
És llavors quan, segons fonts consultades per El Periódico D'Espanya del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible asseguren que un treballador va procedir a fer una “maniobra” per a “forçar” el canvi de via i, si fes falta, que el tren descarrillés” i així “evitar cap xoc”.
“No està determinat que hi hagués un tren amb el qual pogués xocar”, va puntualitzar Puente, encara que és “evident que si el tren hagués continuat amb la seva trajectòria podria haver aconseguit impactar contra algun tren que pogués venir en aquest moment”, va afegir.
Tot el relacionat amb aquest cas, que asseguren que res té a veure amb el gruix del caos ferroviari del cap de setmana, està sota investigació.
Sembla que Pepe Gotera y Otilio gestionen els trens com si fos una maqueta Ibertrén.
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Publicat: Dimecres 23/10/2024 0:25
Autor: jgomezs
Anant a la font de la notícia (audio de WhatsApp?) sembla que Pepe Gotera y Otilio quasi es maten a dins del tren descarrilat:
Incidències al ferrocarril a la Comunitat Valenciana derivades de la DANA