Pàgina 7 de 7

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 11/01/2025 17:18
Autor: m.h.t.
Tots els 72 nous trens de Rodalies BCN seran Coradia d'Alstom

• Finalment no n'arribarà cap d'STADLER a Catalunya per manca de longitud als tallers
• S'hi incorporen 14 unitats d'ample variable per a la línia de Tortosa


https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... roves.html
Les proves de certificació i homologació dels nous combois es faran a la línia del Maresme, la R1, durant l’horari nocturn. Al llarg de l’any també es traslladaran a d'altres llocs que es fan servir habitualment per posar al límit els combois, com ara el port de Payares, entre Lleó i Astúries, on aquests dies se sotmet a les proves corresponents l’altre model de tren que Renfe ha adquirit al fabricant Stadler.
Imatge
Malgrat que el contracte inicial preveia destinar 49 trens de 100 metres d’Alstom i vint combois de 200 metres de Stadler, finalment Renfe ha decidit renovar la flota de ­Rodalies de Barcelona només amb trens d’Alstom. Ha mo­dificat el repartiment territo­rial i ha destinat a Catalunya 72 trens dels 201 que sortiran de la planta de Santa Perpètua per a tot Espanya. La decisió es va ratificar el 16 de desembre passat en la primera reunió de l’òrgan mixt entre la companyia i la Generalitat des que els socialistes van arribar al poder, segons ha pogut saber La Vanguardia.

Fonts de la companyia justifiquen la decisió perquè els trens de 100 metres de la sèrie Coradia d’Alstom aporten més versatilitat i es poden convertir en dobles quan calgui i per adaptar-se a la demanda. En canvi, els de 200 metres no podrien circular per totes les línies de Rodalies perquè hi ha estacions que encara no estan adaptades. També suposen dificultats importants per als tallers de manteniment a causa de l’extensa longitud que tenen.
Als 72 combois d’Alstom cal afegir-hi 38 trens de CAF destinats als Serveis Regionals, 24 seran de 100 metres i 14 seran d’ample variable per a la línia de Tortosa. En total, 110 nous trens per a Catalunya, en comptes dels 101 que s’havien pactat inicialment per renovar i ampliar la flota actual.

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dilluns 13/01/2025 3:54
Autor: oscar440
Los tres primeros trenes que Alstom fabrica para Rodalies circularán en pruebas este año.


Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dijous 24/04/2025 15:54
Autor: albert28
Remolcats ja han arribat fins Sants


Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Divendres 25/04/2025 22:23
Autor: marciruelos
No creieu que s'hauria d'aprofitar més els vagons i que casi tots fossin de dos pisos?

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Divendres 25/04/2025 22:49
Autor: Renfe445
Els cotxes de doble planta són més dolents en el departament càrrega/descàrrega de passatgers. Com que aquestes línies hi ha dos tipus de passatgers, el que fa un viatge curt intermunicipal i el que fa un viatge llarg, és interessant que el tren tingui els dos tipus de cotxes.

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 26/04/2025 0:24
Autor: jgomezs
Doncs a mi em desconcerten. Als trens d'un pis la gent puja i baixa més ràpidament (ideals per rutes de curta distància). Als de dos pisos, tenim uns mica més de capacitat total, i moltes més places assegudes (ideals per a rutes de llarga distància).
Llavors, en teoria, fem trens on la majoria del tren té la falta de seients dels trens d'un pis, però com que el tren té un vagó on la gent triga en pujar i baixar, també tindrem el temps de parada llarg. En teoria, estem agafant el pitjor dels dos móns?

Entenc que això ja existeix a d'altres països, tinc curiositat per saber què passa a la pràctica.

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 26/04/2025 12:44
Autor: sag470
El fet que els cotxes de dos pisos són més curts, millora els temps.

El meu temor és com s'operi els S452. No crec que sigui el que necesita Rodalies, i més si canvien 2xS447 per 1xS452

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 26/04/2025 16:40
Autor: Nen de Gràcia
Potser m'estic equivocant, però tenia entès que anaven a substituir els S450/451.

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 26/04/2025 18:43
Autor: albe6
Home, entren bastants més 452 (72) que la suma de 450 destinats aquí + 451(7+12).
Sent de 100m, els 452 també han de poder anar en doble

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Dissabte 26/04/2025 22:52
Autor: sag470
Els 450 compten com 2 unitats...

Crec que les primeres S452 entraran en servei a la R1, primer amb serveis de Mataró, perque tenen aprop el taller pels primers kilómetres rodats. Així les vendran amb el primer traspàs.

Re: Nous rodalies Renfe

Publicat: Diumenge 27/04/2025 16:46
Autor: Nen de Gràcia
Algú sap si també els afectarà la limitació a 10 km/h de Plaça Catalunya que de moment només és per S450/451?
albe6 ha escrit: Dissabte 26/04/2025 18:43 Sent de 100m, els 452 també han de poder anar en doble
Van canviar fa poc l'assignació de trens per a Catalunya, deixant-la sense S453 de 200 m i amb més S452 de 100 m, per a tenir més versatilitat. Així que suposo que les dobles composicions són una opció bastant pensada.