Pàgina 7 de 7

Publicat: Dimarts 07/08/2007 11:51
Autor: genissimon
Dues coses:

1.- El tractor FGC sembla un bimodal carretera-ferrocarril. Cosa cada cop més habitual en les terminals ferroviàries, per canviar de via sense fer maniobres, aprofitant la via empotrada al paviment i el fet de poder sortir de la via amb les rodes de pneumàtics.

2.- El tramvia de Tiana: cas pràctic del que jo anomeno "desballestament per la intemèrie" o "desballestament natural en pedestal". La preservació de material ferroviàri s'ha de fer en museus, a poder ser en estat funcional i amb, almenys, una petita línia de demostració. Posar una locomotora (o tramvia) en un pedestal en una rotonda només serveix per veure com una magnífica peça es va degradant fins a la seva mort "natural". És el cas de la locomotora ex-SM de Valls, de la Tarraco que hi havia a Barcelona, davant de l'estació de Sants, o la elèctrica (Estado-1000, s.281) de Ripoll en via ampla o la Berga de Navàs, Igualada o la de Martorell-Enllaç. També de la única locomotora de vapor tipus fireless, una OK, que està en una rotonda a Blanes.

Salut !!

Publicat: Dimarts 07/08/2007 13:55
Autor: U-Bahn
Lamento no haver pogut anar (és que la meva família és un tant, diguem-ne, extranya). Espero que us ho hagueu passat bé!

Publicat: Dimarts 07/08/2007 15:01
Autor: metring
aim ha escrit: No se si algú tindrà alguna foto del terra, però l'interior fa pena encara que en aquesta foto no ees pugui apreciar del tot bé.
Aquí en tinc jo una, per a que pogueu apreciar com es troben el terra i els pobres seients. :(

Re: Passeig per Montjuïc

Publicat: Dilluns 16/06/2008 0:22
Autor: metring
Ja fa temps que vam fer la trobada a Montjuic, passant per Tiana, però avui he vist una foto interessant sobre l'antiga parada (encara existent), a la web del seu Ajuntament:

http://www.tiana.cat/images/157.jpg