Informació ampliada:
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 2%80%99l5/
* 25 maig 2010
* 18:54
El conseller Nadal posa en servei el nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat avui en servei el nou vestíbul de l’estació de l’L5 de Can Vidalet. Es tracta d’un espai de 300 m2 independent al vestíbul existent, que dobla la superfície original, que permet l’accés adaptat a persones amb mobilitat reduïda des del carrer de la Maladeta i millora la comoditat dels viatgers. Amb aquesta, ja són 103 les estacions de Metro accessibles, el 78% de la xarxa. L’actuació, que ha comportat una inversió de 8,6 MEUR, s’ha completat amb la reurbanització dels carrers de l’entorn de l’estació.
Fins ara, l’estació de Can Vidalet de l’L5 disposava d’un únic vestíbul de dimensions reduïdes, de 150 m2 aproximadament, situat en un dels extrems de l’estació, amb una única sortida cap a l’exterior, amb escales fixes. Amb l’objectiu d’adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda i millorar la comoditat dels viatgers en els desplaçaments per l’interior de l’estació, el DPTOP va impulsar la construcció d’un segon vestíbul.
Ara, un cop acabats els últims treballs, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, acompanyat de l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, ha visitat avui el nou vestíbul de l’estació de l’L5 de Can Vidalet, coincidint amb la seva posada en funcionament.
L’actuació ha inclòs la construcció d’aquest vestíbul independent a l’existent, situat al límit del terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, per tal de dotar de nous espais l’estació, adaptar-la a persones amb mobilitat reduïda, i construir-hi noves sortides d’emergència.
Això beneficiarà prop de 18.000 viatgers que diàriament fan ús d’aquesta estació, que a partir d’ara es podran desplaçar per l’estació amb més comoditat, amb nous ascensors per comunicar els diferents nivells i espais més amples.
D’altra banda, l’actuació ha comportat també la millora de l’àrea en superfície a l’entorn de l’estació, que s’ha reformat i reurbanitzat, creant nous espais per a l’ús ciutadà. Amb la finalització dels últims treballs, han quedat alliberats els darrers trams en superfície ocupats per les obres, al carrer de la Menta i la Hierbabuena, entre el carrer de Pubilla Cases i el carrer de la Mina.
Les obres es van iniciar el segon semestre del 2008 i han comportat una inversió global de 8,6 MEUR.
Més espais i accés adaptat
Les obres que ara arriben a la seva fi inclouen un seguit d’actuacions que han permès millorar notablement tant l’accessibilitat i la mobilitat a l’estació com l’espai urbà en superfície. Concretament, l’obra ha comprès la construcció dels elements següents :
• Nou vestíbul de 300 m2: s’ha construït un nou vestíbul de 300 m2 de superfície, independent al vestíbul existent, a la cruïlla dels carrers de la Menta / Hierbabuena i de la Maladeta. D’aquesta manera, es dobla la superfície del vestíbul original que té una superfície d’uns 150 m2 aproximadament. El nou espai disposa de 7 validadores i 3 màquines de venda de bitllets. A l’interior, s’han instal•lat dos nous ascensors que permeten connectar amb comoditat amb les dues andanes independents, així com escales mecàniques i fixes. Així, amb aquesta ja són 103 les estacions de Metro accessibles, el 78% del total de la xarxa.
• Nou accés adaptat a persones amb mobilitat reduïda: per tal d’accedir al nou vestíbul, s’ha construït un accés ubicat al carrer de Maladeta, amb escales fixes i un nou ascensor, que comunica l’exterior amb el nivell del vestíbul. Aquest accés se sumarà a l’existent al carrer d’Hortènsia, que permet la connexió amb el vestíbul original mitjançant escales fixes.
• Adaptació d’andanes: el nivell d’andanes s’ha remodelat i condicionat, amb la renovació del revestiments i paviment. A més, s’ha dut a terme el recreixement d’andanes per tal de superar el desnivell respecte dels trens, i facilitar l’accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda. Les obres de remodelació en aquest nivell es van completar durant la passada tardor.
• Noves sortides d’emergència: s’ha habilitat dues noves sortides d’emergència al carrer de la Maladeta, una a cada extrem de l’estació, en compliment de la normativa vigent, per incrementar la capacitat d’evacuació de l’estació.
• Urbanització de l’entorn: l’actuació s’ha aprofitat per a renovar el paisatge urbà i dotar de nous espais per a vianants en l’entorn de l’estació. En aquest sentit, s’ha reformat el carrer de la Maladeta, entre el carrer de Rosa d’Alexandria i el carrer d’Hortènsia. Així, s’han construït voreres d’amplada variable d’entre 3,5 i 6 metres, que faciliten els desplaçaments dels vianants, i s’ha reordenat la calçada per a acollir la càrrega i descàrrega, l’aparcament de vehicles i els contenidors de residus.
Remodelació d’un tram contigu del carrer de la Maladeta
Un cop finalitzada aquesta actuació, els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat han acordat amb el DPTOP ampliar l’actuació d’urbanització duta a terme a l’entorn de l’estació a la resta del carrer de la Maladeta.
Així, el DPTOP serà l’encarregat d’executar aquests treballs, que seran finançats pels ajuntaments d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, amb un cost de 830.000 euros. El termini d’execució és de 4 mesos.
Les obres, que s’iniciaran en els propers dies, consistiran en la modificació de la configuració de la plataforma entre els carrers d’Hortènsia i de Pere Pelegrí, per a donar més prioritat als vianants, a continuació del tram ara condicionat i reformat. Així, s’ampliaran les voreres existents, es renovarà el paviment de la calçada, així com els serveis afectats per les obres. Finalment, l’actuació inclou la instal•lació de nou enllumenat i mobiliari urbà, i la plantació d’arbres.