Tren Groc d'estiu
Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...
Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).
Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Un petardoooooo! com alguns!!!! PUM i para el tren!
aarongilp ha escrit:Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...
Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Ho havia pensat, però l'he vist massa petit per que ho sigués...liniadelRipollés ha escrit:Un petardoooooo! com alguns!!!! PUM i para el tren!
aarongilp ha escrit:Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...
Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Com? Què és això del petard?
Llàstima que per culpa de les despeses d'última hora no vaig poder anar-hi, perquè pel que he vist us ho heu passat molt bé.
Llàstima que per culpa de les despeses d'última hora no vaig poder anar-hi, perquè pel que he vist us ho heu passat molt bé.
Hola:
Us col·loco unes fotos del viatje amb el Tren Groc. Més tart col·locaré fotos amb els altres trens que vem fer servir:
Arribem a Latour de Carol. El Cap d'Estació Francés dóna la sortida al tren amb destinació Hospitalet de Llobregat amb el seu accidentat trajecte ( 1 transbord amb autocar i un fi de trajecte a Sant Andreu Arenal ). Un tren que hi va pujar bastanta gent provinent del Corail nocturn i que poca cosa savien de tant accidentat trajecte.

Aquest és el famòs petard que explota quan el trepitja un tren. Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament. En aquest cas, a pocs centímetres del petard havia la senyal de parada absoluta portátil.

Ja pujats al Tren Groc. Aquesta vegada els francesos s'han comportat i han posat un tren format per Z100's perque els turistes el puguin disfrutar. Els cotxes ens saludàven afusivament al veuren's passar. Espero que pasi com en aquell ferrocarril de suïssa on tots els trens són històric i els automotors moderns es vàren desguassar. El Tren Groc després de passar per Osseja.

Bastant de rato després de sortir de Sillagousse veiem l'estació bastant abaix. Si us fixeu, abans d'arribar a l'estació, el tren fa com una curva i s'en va cap a l'esquerra, de tal forma que podem veure l'estació des de 3 llocs diferents.

Arribant a Font Romeu. Aquest és el tren que hauriem d'haver agafat i que tenía ja màxima ocupació. Ni rastre dels Stadlers...:

Després de passar Mont Luis el tren comença a baixar fortament. Aquesta és la part més espectacular del recorregut, on després d'abandonar la part alta de la Cerdanya descendeix per una vall plena de Balnearis fins Vilafranca. Algunes rampes arriben al 60 per mil. Aquí veiem l'estació de Fontpedrosa on fariem creuament amb un altre tren i s'observa la forta pendent:

Arribem 10 minuts adelantats:

Creuament amb l'altre tren direcció La Tour:

Un Balneari que m'agradaria estar quan tingi alguna dona: Thuès Les Bains. Observeu que el tren va força amunt de la vall i el Balneari té un baixador facultatiu per arribar-hi amb el Tren Groc
:

Altura fins al fons de la vall. Sense Zoom. Això semblen les restes d'un altre Balneari:

El tren aconsegueix descendir al fons de la vall a Err. A partir d'allà el traçat es menys sinuós i el tren aprofita per còrrer al màxim. De Err a Vilafranca el trajecte esta fet per trens d'ample UIC, doncs es pretenia arribar a La Tour amb tren convencional. Les dificultats tècniques i l'elevat cost que hagués suposat això van fer que al final es fes el tren amb via métrica amb molta menys complicació aprofitant ja la plataforma feta fins a Err. A l'arribada a Vilafranca podem veure la platja de vies i les cotxeres del tren groc, cotxeres que em faríen molta gràcia visitar així com el centre de control de la linia. Aquí veiem aquest automotor original amb bastant mal estat i un giny per treure la neu. Un grapat de gent feien ja cua per pujar al tren que marxaria poc després:

Finalment, vista de l'edifici de viatjers de Vilafranca:

Espero que us hagi agradat.
Us col·loco unes fotos del viatje amb el Tren Groc. Més tart col·locaré fotos amb els altres trens que vem fer servir:
Arribem a Latour de Carol. El Cap d'Estació Francés dóna la sortida al tren amb destinació Hospitalet de Llobregat amb el seu accidentat trajecte ( 1 transbord amb autocar i un fi de trajecte a Sant Andreu Arenal ). Un tren que hi va pujar bastanta gent provinent del Corail nocturn i que poca cosa savien de tant accidentat trajecte.

Aquest és el famòs petard que explota quan el trepitja un tren. Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament. En aquest cas, a pocs centímetres del petard havia la senyal de parada absoluta portátil.

Ja pujats al Tren Groc. Aquesta vegada els francesos s'han comportat i han posat un tren format per Z100's perque els turistes el puguin disfrutar. Els cotxes ens saludàven afusivament al veuren's passar. Espero que pasi com en aquell ferrocarril de suïssa on tots els trens són històric i els automotors moderns es vàren desguassar. El Tren Groc després de passar per Osseja.

Bastant de rato després de sortir de Sillagousse veiem l'estació bastant abaix. Si us fixeu, abans d'arribar a l'estació, el tren fa com una curva i s'en va cap a l'esquerra, de tal forma que podem veure l'estació des de 3 llocs diferents.

Arribant a Font Romeu. Aquest és el tren que hauriem d'haver agafat i que tenía ja màxima ocupació. Ni rastre dels Stadlers...:

Després de passar Mont Luis el tren comença a baixar fortament. Aquesta és la part més espectacular del recorregut, on després d'abandonar la part alta de la Cerdanya descendeix per una vall plena de Balnearis fins Vilafranca. Algunes rampes arriben al 60 per mil. Aquí veiem l'estació de Fontpedrosa on fariem creuament amb un altre tren i s'observa la forta pendent:

Arribem 10 minuts adelantats:

Creuament amb l'altre tren direcció La Tour:

Un Balneari que m'agradaria estar quan tingi alguna dona: Thuès Les Bains. Observeu que el tren va força amunt de la vall i el Balneari té un baixador facultatiu per arribar-hi amb el Tren Groc


Altura fins al fons de la vall. Sense Zoom. Això semblen les restes d'un altre Balneari:

El tren aconsegueix descendir al fons de la vall a Err. A partir d'allà el traçat es menys sinuós i el tren aprofita per còrrer al màxim. De Err a Vilafranca el trajecte esta fet per trens d'ample UIC, doncs es pretenia arribar a La Tour amb tren convencional. Les dificultats tècniques i l'elevat cost que hagués suposat això van fer que al final es fes el tren amb via métrica amb molta menys complicació aprofitant ja la plataforma feta fins a Err. A l'arribada a Vilafranca podem veure la platja de vies i les cotxeres del tren groc, cotxeres que em faríen molta gràcia visitar així com el centre de control de la linia. Aquí veiem aquest automotor original amb bastant mal estat i un giny per treure la neu. Un grapat de gent feien ja cua per pujar al tren que marxaria poc després:

Finalment, vista de l'edifici de viatjers de Vilafranca:

Espero que us hagi agradat.
Norma que han incomplert bona part dels maquinistes jubilats de la SNCF: és tradició que rebin el tren a l'última estació de l'últim servei que realitza amb un reguitzell de petards a la via. He vist algun vídeo (no recordo on), però m'encantaria viure-ho en directeJordilar ha escrit:Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament.

Gràcies per les fotos, Jordi. Jo aniré a fer el Tren Groc a finals d'agost. 

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Jo hohe vist en directe a Montpeller.
entfe001 ha escrit:Norma que han incomplert bona part dels maquinistes jubilats de la SNCF: és tradició que rebin el tren a l'última estació de l'últim servei que realitza amb un reguitzell de petards a la via. He vist algun vídeo (no recordo on), però m'encantaria viure-ho en directeJordilar ha escrit:Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Renoi! Allò deuria ressonar més que les traques a la plaça porxada de Granollers!josep_serre ha escrit:Jo hohe vist en directe a Montpeller.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.
Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Aquesta unitat funciona tant amb corrent com amb dièsel. Normalment pugen a La Tor amb tracció gasoil.genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.
Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
Mare meva! Sembla com si al maquinista li hagués tocat la loteria o quelcom semblant, perquè amb tal tocada de botzines i amb la traca final....genissimon ha escrit: Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!

Això va ser un fet esporàdic o és "normal" ? En cas de ser "normal" m'ho apunto a la llista de coses a veure en aquesta vida

Nops! Dins del concepte "AGC" (Automoteur à Grande Capacité) hi ha 3 variants. Per una banda tenim els automotors elèctrics (ZGC), sèrie Z27500 (com el de la foto a Latour). Són bitensió 1.500V / 25.000V, i tenen 3 o 4 cotxes. Per una altra banda tenim els automotors dièsel (XGC), sèrie X76500, els quals només poden anar propulsats mitjançant gas-oil, i finalment tenim els bimodals (BGC), sèries B81500 i B82500. Els primers són monotensió a 1.500V i permeten també el seu funcionament sense catenària, i els segons són bimodals i bitensió, ja que a més permeten 25.000V.victorcasta ha escrit:Aquesta unitat funciona tant amb corrent com amb dièsel. Normalment pugen a La Tor amb tracció gasoil.genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.
Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec). Al principi la SNCF feia pujar els BGC's a Latour, suposo que perquè no se'n fiaven de les subestacions, però des de fa ja un temps (un any i mig mínim) només pujen els elèctrics.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
És normal, és normal... Com diu n'Eloi més amunt, una pràctica força habitual a la SNCF és que quan un maquinista es jubila, l'arribada a la última estació del seu últim trajecte es fa així, amb una bona traca de petards a la via i amb una bona xiuletada. A més, si t'hi fixes, a la testera de la Sybic hi ha una pancarta (tot i que no es veu el seu contingut). Si no m'erro, hi posa "Mon dérnier train" (El meu darrer tren), és a dir, és com una festa de comiat.aim ha escrit:Mare meva! Sembla com si al maquinista li hagués tocat la loteria o quelcom semblant, perquè amb tal tocada de botzines i amb la traca final....genissimon ha escrit: Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
Això va ser un fet esporàdic o és "normal" ? En cas de ser "normal" m'ho apunto a la llista de coses a veure en aquesta vida
P.D.: Quina xiuletada!!! 47 segons d'intensa pitada...Quin goig!!!

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A Llenguadoc - Roselló hi ha BGC que fan la linia Montpellier - Ales, electrics de Montpellier a Nimes on pasen a diesel fins Ales.aarongilp ha escrit: A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec).
Yo el juny del 2006 vaig anar de Montpellier a Ales, amb 2 forumaries mes, en la unitat 81533.
Segons el llibre "Le matériel moteur de la SNCF" editat aquest 2007 hi ha 4 BGC destinades al Llenguadoc- Roselló, pero cap pertany un diposit de la regió. Suposo que son les 4 unitats asignades al diposit de Marsella.
Gràcies per la correcció. Efectivament, el dipòsit de la regió LR en quant a material automotor és el de Marseille, així que ben probablement les 4 BGC siguin les que fan els Montpellier - Alès, Béziers - Alès i algun altre...davida ha escrit:A Llenguadoc - Roselló hi ha BGC que fan la linia Montpellier - Ales, electrics de Montpellier a Nimes on pasen a diesel fins Ales.aarongilp ha escrit: A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec).
Yo el juny del 2006 vaig anar de Montpellier a Ales, amb 2 forumaries mes, en la unitat 81533.
Segons el llibre "Le matériel moteur de la SNCF" editat aquest 2007 hi ha 4 BGC destinades al Llenguadoc- Roselló, pero cap pertany un diposit de la regió. Suposo que son les 4 unitats asignades al diposit de Marsella.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Ohhhhhh, quin plaer de video....! només li faltava....el drapeau rouge.
genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.
Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).
Salut !!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Brutal el vídeo amb els petards del "derniere train". La veritat és que ja ho podrien fer aquí això també! M'agradaria veure quins petardets posarien si això passés a València 

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
I tant! Jo aquí posaria de petardos na Magdalena, en Salgueiro i tots aquells personatges tan eficients que fan que cada viatge en tren de Renfomentadif sigui una pura delícia.Trenscat ha escrit:La veritat és que ja ho podrien fer aquí això també!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.