Hola:
Us col·loco unes fotos del viatje amb el Tren Groc. Més tart col·locaré fotos amb els altres trens que vem fer servir:
Arribem a Latour de Carol. El Cap d'Estació Francés dóna la sortida al tren amb destinació Hospitalet de Llobregat amb el seu accidentat trajecte ( 1 transbord amb autocar i un fi de trajecte a Sant Andreu Arenal ). Un tren que hi va pujar bastanta gent provinent del Corail nocturn i que poca cosa savien de tant accidentat trajecte.
Aquest és el famòs petard que explota quan el trepitja un tren. Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament. En aquest cas, a pocs centímetres del petard havia la senyal de parada absoluta portátil.
Ja pujats al Tren Groc. Aquesta vegada els francesos s'han comportat i han posat un tren format per Z100's perque els turistes el puguin disfrutar. Els cotxes ens saludàven afusivament al veuren's passar. Espero que pasi com en aquell ferrocarril de suïssa on tots els trens són històric i els automotors moderns es vàren desguassar. El Tren Groc després de passar per Osseja.
Bastant de rato després de sortir de Sillagousse veiem l'estació bastant abaix. Si us fixeu, abans d'arribar a l'estació, el tren fa com una curva i s'en va cap a l'esquerra, de tal forma que podem veure l'estació des de 3 llocs diferents.
Arribant a Font Romeu. Aquest és el tren que hauriem d'haver agafat i que tenía ja màxima ocupació. Ni rastre dels Stadlers...:
Després de passar Mont Luis el tren comença a baixar fortament. Aquesta és la part més espectacular del recorregut, on després d'abandonar la part alta de la Cerdanya descendeix per una vall plena de Balnearis fins Vilafranca. Algunes rampes arriben al 60 per mil. Aquí veiem l'estació de Fontpedrosa on fariem creuament amb un altre tren i s'observa la forta pendent:
Arribem 10 minuts adelantats:
Creuament amb l'altre tren direcció La Tour:
Un Balneari que m'agradaria estar quan tingi alguna dona: Thuès Les Bains. Observeu que el tren va força amunt de la vall i el Balneari té un baixador facultatiu per arribar-hi amb el Tren Groc

:
Altura fins al fons de la vall. Sense Zoom. Això semblen les restes d'un altre Balneari:
El tren aconsegueix descendir al fons de la vall a Err. A partir d'allà el traçat es menys sinuós i el tren aprofita per còrrer al màxim. De Err a Vilafranca el trajecte esta fet per trens d'ample UIC, doncs es pretenia arribar a La Tour amb tren convencional. Les dificultats tècniques i l'elevat cost que hagués suposat això van fer que al final es fes el tren amb via métrica amb molta menys complicació aprofitant ja la plataforma feta fins a Err. A l'arribada a Vilafranca podem veure la platja de vies i les cotxeres del tren groc, cotxeres que em faríen molta gràcia visitar així com el centre de control de la linia. Aquí veiem aquest automotor original amb bastant mal estat i un giny per treure la neu. Un grapat de gent feien ja cua per pujar al tren que marxaria poc després:
Finalment, vista de l'edifici de viatjers de Vilafranca:
Espero que us hagi agradat.