L'Orique, en Rafel i jo ens hem presentat a Ribes-Vila cap a les 8:45h, fet que ens ha permès veure com han tret la locomotora del dipòsit a través del pont mòbil. El cotxe el van treure divendres i estava estacionat a Vila, topall a topall amb dos K i un frigorífic.
He pogut veure i fotografiar ferroviari amb setrill en mà lubrificant la locomotora, tot just abans de rendir viatge. Són manteniments necessaris que es fan gràcies a liniadelripollés
Un cop format el tren a Vila s'ha decidit baixar-lo a Enllaç més aviat del previst, atenent a raons d'organització de feina, prèvia consulta a en liniadelripollés, a qui li ha semblat bé la proposta.
Un cop ha arribat a Enllaç, i atès que part dels viatgers no havien arribat encara, he sol.licitat a FGC no fer la maniobra de canvi de posició de locomotora fins que arribessim tots, fet que evidentment ens han respectat.
El tren de la Renfe que portava part dels viatgers arribava tard, per variar.
Un cop repartits els bitllets edmonson del viatge, hem iniciat la maniobra de canvi de posició de la loco i hem partit, no sense abans veure gent nerviosa a Enllaç preguntant si aquest tren anava a Núria.
L'arribada a Ribes-Vila ha estat per a mi una vertadera sorpresa: gent del poble no identificada amb càmera en mà esperant la composició. Hem d'agrair també els clàxons dels cotxes als passos a nivell al nostre pas (fet que em recordà al tren groc però a aquesta banbda de la ratlleta

) i les salutacions dels bombers de Ribes al pas pel costat del quarter.
Hem fet parada a Rialb, tant de pujada com de baixada, i hem pogut passar el pas a nivell guardat.
Hem engranat millor la cremallera que amb un automotor.
En la rampa màxima del 15% just abans de Queralbs ens hem quedat sense alimentació elèctrica. Després d'uns moments de desconcert, de frenar el tren, de comprovar visualment que el panto toca catenària i de diverses altres comprovacions, baixar panto i tornar a pujar-lo, hem reprès viatge, arribant a Queralbs.
A Queralbs s'ha fet la maniobra de canvi de locomotora ràpidament, i hem vist com es desfrena manualment un cotxe de viatgers, fet poc habitual de veure en ple 2007.
Ja de baixada, nova parada a Rialb per "motius tècnics fotogràfics externs", passen Vila i arribem a Enllaç on ens acomiadem de l'equip de ferroviaris que immediatament surten en buit cap a Vila per canviar de composició i anar a recollir els treballadors de Núria amb un automotor.
Veiem un bus sustitutori d'FGC per fer el servei a Queralbs i realment podem dir que la nostra composició, en avançar pactadament el seu horari, ha ocupat el solc de circulació d'un automotor de baixada almenys, per la qual cosa aquest s'ha fet en bus.
Pel dinar hem anat a Pardines en cotxes, alguns més històrics

que d'altres, on crec que hem quedat ben servits.
Acabat el dinar, cadascú ha fet el que ha cregut i ens hem anat acomiadant segons interessos o preferències.