Seguiment de les obres de la L9
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo penso que la por no passa amb llums ni amb arguments. Passa amb el temps. Així va ser als inicis del metro, i feia trenta anys només, encara hi havia gent amb por a aquest mitjà de transport. Com qui avui dia encara diu que la fotografia roba l'ànima, no ho ha desmentit la ciència, sinó el temps.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.Lluita1714 ha escrit:Jo penso que la por no passa amb llums ni amb arguments. Passa amb el temps. Així va ser als inicis del metro, i feia trenta anys només, encara hi havia gent amb por a aquest mitjà de transport. Com qui avui dia encara diu que la fotografia roba l'ànima, no ho ha desmentit la ciència, sinó el temps.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
És cert, he exagerat, la comparació ha sigut extrema, però bé, penso que m'heu entès. Amb un any en funcionament ja ningú li tindrà por, i qui l'agafi usualment i ni li acabi de convèncer, als tres viatges ja se sentirà segur, potser més, fins-i-tot, que en un metro conduït per una persona.traveller ha escrit: Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
La xarxa de TUSGSAL a Santa Coloma i Badalona es va ampliar fà un any en vistes de la inauguració de la L9/L10 (fixeu-vos que línies com la BD5 o la B15 són d'aporació a les noves estacions de metro, però les van voler posar en marxa abans que el metro). Això sí, línies com la 800, la B20 o la B21 poden veure reduït el seu passatge al solapar-se amb el metro.foronda 141 ha escrit:¿Modificará Tusgsal la xarxa de Santa Coloma?
I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau

Salvem l'Estació de França!
No tinguis el més mínim dubte que, si la poden suprimir, ho faran.m.h.t. ha escrit:I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Coi, jo de por no en tinc, només hi tinc ràbiaLluita1714 ha escrit:És cert, he exagerat, la comparació ha sigut extrema, però bé, penso que m'heu entès. Amb un any en funcionament ja ningú li tindrà por, i qui l'agafi usualment i ni li acabi de convèncer, als tres viatges ja se sentirà segur, potser més, fins-i-tot, que en un metro conduït per una persona.traveller ha escrit: Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.




El metro de Barcelona amb motoristes!
Ah, ara recordo quan no hi havia metro a SantaCo i la 35 anava a Plaça Catalunya i passava cada 10 min., anava sempre petada! A part de que hi havia unes 10 línies de bus per connectar amb BCN... (Parlo de 1982).m.h.t. ha escrit:La xarxa de TUSGSAL a Santa Coloma i Badalona es va ampliar fà un any en vistes de la inauguració de la L9/L10 (fixeu-vos que línies com la BD5 o la B15 són d'aporació a les noves estacions de metro, però les van voler posar en marxa abans que el metro). Això sí, línies com la 800, la B20 o la B21 poden veure reduït el seu passatge al solapar-se amb el metro.foronda 141 ha escrit:¿Modificará Tusgsal la xarxa de Santa Coloma?
I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau


Visca el metro!!
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Per aixó encara falten uns anyets...m.h.t. ha escrit:I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut
Si el problema no és que no sigui segur (que sí que ho és), sinó que a aquest estat es una cosa força nova i el passatge encara no està acostumat. Ningú no ha dit que hagin d'haver accidents ni que el metro automàtic sigui insegur...122-042-132 ha escrit:A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut
Lille, Tolosa i Vancouver són metros lleugers i/o petits. Els he provat tots.122-042-132 ha escrit:A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut

L' M14 de París sí que és "full metro" automàtic. La línia D del metro de Lió també és metro convencional automàtic i data de 1991. No té portes d'andana!

Visca el metro!!
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
A mi el que em fa més por són les portes d'andana, ja que en aquest país tenim la maleïda costum de apurar fins a l'ultim moment dels xiulets per entrar al tren... i el sistema com detectara si hi ha un obstacle o persona entre les portes ?
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Depèn del gruix de l'objecte que quedi entre les portes.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
De fet, quan encara estava en obres, asseguraven que primer tancarien les portes del tren i després, les de la mampara, per tal de no deixar a a ningú atrapat. Ara resulta que tanquen alhora.victorcasta ha escrit:Depèn del gruix de l'objecte que quedi entre les portes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
No crec que l'espai que hi ha entre les portes sigui suficientment gran com per que algú pugui quedar atrapat. A més suposo que deu haver-hi alguna peça a les portes de l'andana com les de l'L11, a més de sensors de presió, com els dels ascensors, que si malgrat fer força la porta no es tanca, es torna a obrir.
Bueno, tot això només són suposicions meves... Però segur que algun sistema tindràn per que no en passin accidents d'aquest tipus.
Bueno, tot això només són suposicions meves... Però segur que algun sistema tindràn per que no en passin accidents d'aquest tipus.
El que probablement passarà és que aquesta mania de saltar al tren a última hora en retardarà la sortida, ja que els sensors detectaran la presència de persones, cosa que impedirà el tancament de les portes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No hi ha sensors que detectin la presència, simplement la porta atrapa i pressiona. En teoria ha de fer el mateix que les portes del tren, rebotar 3 cops i pressionar, però no se exactament com està programat ara.Guigui ha escrit:El que probablement passarà és que aquesta mania de saltar al tren a última hora en retardarà la sortida, ja que els sensors detectaran la presència de persones, cosa que impedirà el tancament de les portes.
No seran sensors, però algun dispositiu ha d'haver-hi que impedeixi l'arrencada del tren amb un objecte (o persona!) enganxat a les portes tancades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sí, lògicament, però em referia que no hi ha cap sensor que previngui els atrapaments; si es produeix un, el tren queda aturat i la porta intentant tancar.Guigui ha escrit:No seran sensors, però algun dispositiu ha d'haver-hi que impedeixi l'arrencada del tren amb un objecte (o persona!) enganxat a les portes tancades.
Potser sona brutal, però millor que no hi hagi sensors que impedeixin el tancament. Quan a la U6 vienesa van introduir nous trens que, precisament, en tenien a les portes (no hi ha mampares), la sortida de cada estació era tot un xou, fins que l'empresa va decidir desactivar-los en fer el tancament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.